Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva legger dere i pakkekalenderne?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 14:38   #21
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Her er mesteparten av det som LilleVenn skal få i kalenderen sin. Noen av gavene deles opp over flere dager(klistremerker,figurer):
Cars crocs
Sprett kosedyr
Ru kosedyr
Emile kosedyr
Uglen kosedyr
Legobrett
Klistremerker
Bakebok
Disney bok
Barbapappa bok
Ratatoulle figurer
Løvenes Konge figurer
Ratatoulle pysj
Disney Pysj
Jungelbok DVD
Kattefigurer
Panduro julepynt(lage sammen)

Sist redigert av løve70 : 20-11-07 kl 14:39. Årsak: Grusom formatering.
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:06   #22
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år tror jeg det stort sett bare blir magnetbokstaver og litt snop.
Kommer ikke til å lage kalender de dagene de ikke skal være hos meg, så det er på tide å få satt opp samværet i desember.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:16   #23
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Løve70: Hvor har du funnet Ratatouille-pysjamas?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:37   #24
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Den fant jeg på Disney butikken. Bestilte fra USA...

Denne kjøpte jeg, men de har flere forskjellige...

http://disneyshopping.go.com/webapp/...Nu=p_productID

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 18:01   #25
Left
Passiv

Standard

Godteri, småpakker med lego, biler, t-skjorter, film, klistremerkehefte, puslespill, saks + + + jeg kommer ikke på alt i farten. Det blir i hovedsak storebror som får, for lillebror er mest opptatt av sjokolade, så han får en bitteliten bit hver dag - stort sett. Han får puslespill, biler og t-skjorte osv han også, men ikke så mange ting som storebror. Neste år derimot...

Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 18:38   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TIPS TIL MEG SELV (og andre)

Gutt 5år:

1. Klistremerker
2. Lego
3. CD: Putti Plutti Pott
4. malebok
5. sjokoladenisse
6. blyantspisser
7. fargeblyanter
8. saks
10. Adventsbok?
11. kosedyr fra Ikea
12. ullsokker
13: DVD
14. Smartieseske med Donaldbil på toppen

Gutt 2 år:

1. malebok
2. Bil
3. kosedyr (elefant?) fra Ikea
4. drikkeflaske
5. sjokoladenisse
6. ullsokker
7. fargeblyanter
8: CD
9. DVD: Mikke Mus klubbhus julefilm
10. tog
11. smartieseske med mikkemusbil på toppen

Det som er uthevet er kjøpt.

Sist redigert av Karamell : 21-11-07 kl 11:00.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:05   #27
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I storebror sin kalender blir det lego. Har kjøpt ei eske og skal pakke inn litt for hver dag. I lillesøster sin pakke blir det ting og tang til lekekjøkkenet.

Gammel 20-11-07, 19:07   #28
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Ikke rart at mange er bortskjemte i dag. Ikke nok med en haug med pakker på julaften, de skal i tillegg ha én hver dag frem mot jul også.

Jeg har alltid (så lenge jeg har hatt unger selvsagt) praktisert kalender med gaver. Og det er vel et par år siden jeg begynte å innse at jeg ikke liker tradisjonen med gavekalender.

Altså; jeg ELSKER å skjemme bort ungene mine, og jeg har sannelig lyktes også, for de er ikke fornøyd med de små gavene jeg har lagt i kalenderen. De har utvist misnøye, og det de har fått har blitt liggende å slenge i stua helt til jeg har måttet kaste det. <-------Veldig flott for miljøet i lengden. Og det de har vært sånn passelig fornøyde med har hatt maks et par minutters gledefunksjon.

Jeg har kjøpt noe i den samme gata som dere nevner oppover her; lim, stiftemaskin, lekebiler, en liten sjokolade på lørdagene, hårstrikker, lipomader, osv, og på julaften har det vært en litt større ting.

Minsten fortalte meg her om dagen at han aller helst ville ha en sjokoladekalender, og ikke de små lekene, og da bestemte jeg meg for at jeg skulle kutte ut hele gavekalenderen, og det UTEN sure miner fra ungene.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 00:12   #29
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Tja...

Storebror får:
Badegreier fordelt på flere dager (badefarger, knitrebad, fargebad o.l.)
Lekesilker
Løkkevev
Noe byggegreier
Et par julebøker
En DVD
Vaskekluter med bilde av Carsfigurene (slike som er tørre og små, men som blir til kluter når de blir våte)
Noe godteri (lørdager)

Lillebror får ingenting.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 00:17   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en sånn morsom liten lekedingsebutikk på toppen av Steen og Strøm med masse fine småting i tre, bildeklyper, småleker og greier. Geniale kalendergaver.

:herkommerjuletipsfrauventethold:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 00:53   #31
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Mange foreldre kjøper jo like dyre ting til kalenderen som jeg gjør til jul.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 23:09   #32
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snuppa elsker duplo, så jeg kjøper en eske med en av "duploserien" (ifjor duplo dukkehuset) og deler det opp i 24 deler....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 23:19   #33
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Mine tre har Nissemorkalenderen på deling, og kan i løpet av advent pakke opp:

- magiske kluter (Som jeg ser mange fler får i kalenderen)
- farveblyanter
- crocspynt
- notatbok
- hårbørste
- plastglass med barnemotiv
- 2 lydbøker(Takket være gavekortene fra Boklubben)
- Fire på rad-spill
- Pokèmonkort
- sokker
- DVD om tigre(Som kom dumpende gratis ned i posten en gang i høst)

På julaften får de en fellespakke fra Nissemor, som en takk for at hun har fått bo hos oss i 24 dager. (Må hjem og ordne klart til Nissefar...) Den vil inneholde malebøker og sjokolade, og en ting til dem hver.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 23:55   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker litt penger på kalenderen, men gir en del ting som hun trenger i tillegg til vanlig "pynt".

Hun får f.eks. nattkjole. Det har hun ønsket seg lenge. I tillegg har jeg kjøpt inn en del klær hun trenger. Hun er ekstremt klesbevist (og ikke 3 år en gang ), så det kommer til å bli verdsatt. Videre får hun pepperkakeformer og -deig. Billett til PuttiPluttiPott. Kinobillett. Tannpasta. Nisselue til nissedagen i barnehagen.

Vi trenger ikke 24 pakker, for de skal ikke henges på kalenderen, og hun skal ikke være hjemme hver dag i desember. Hun får bare kalenderpakke de dagene hun er hjemme.

Gammel 22-11-07, 00:04   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir litt forskjellig på mine.
Siden kalenderen ikke åpnes før på ettermiddagen så er alle lørdagsgodtet kalendergaver.
Ellers har jeg badebomber, lekebiler, puslespill og litt ymse.
Eldste får nok litt flaxlodd og Griseflakslodd + deo, skrivesaker og hva jeg nå måtte komme over.

Mangler litt, men skl nok bli ferdig med 72 gaver før 1. desember.

Gammel 22-11-07, 00:14   #36
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er fryktelig vanskelig dette og har ikke kjøpt inn noe enda. Hater små ting som bare blir til rot. Jeg vurderer et puslespill som jeg deler opp, + noen små sjokolader, mandariner, kakeformer, osv.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 00:19   #37
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Biler, sjokolade, dinosauruser og tegnesaker kommer i julekalenderen i år. Her blir det deling av kalenderen på de 2 eldste gutta.

Vi gjør det enkelt.

Gammel 22-11-07, 00:24   #38
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lego
Billetter til Putti Plutti Pott
Pepperkakebaking
Turtlesfigurer
Lebepomade
Spill
Julekortlaging
Barnas Supershow julekalender og CD
Sokker
Truser
Fargeblyanter
Lage pakkelapper
Hårspenner
Hårshampoo
Tannbørster

Lille juleaften (dersom det er da vi skal pynte treet) får de årets julekule/pynt. Har kjøpt julepynt fra Wedgewood.
Juleaften blir det noe de kan holde på med mens vi venter på at julen skal ringes inn.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 14:53   #39
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Lego
Billetter til Putti Plutti Pott
Pepperkakebaking
Turtlesfigurer
Lebepomade
Spill
Julekortlaging
Barnas Supershow julekalender og CD
Sokker
Truser
Fargeblyanter
Lage pakkelapper
Hårspenner
Hårshampoo
Tannbørster

Lille juleaften (dersom det er da vi skal pynte treet) får de årets julekule/pynt. Har kjøpt julepynt fra Wedgewood.
Juleaften blir det noe de kan holde på med mens vi venter på at julen skal ringes inn.

Høres ut som mange gode ideer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:37   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år får storebror en Playmokalender og den barnetimekalenderen. Lillebror på 20 mnd får småleker, noen søte små dyr, noe plastikkverktøy og så blir det vel noe kjeler, bestikksaker (Han får Briokomfyr til jul)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.