Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er din favoritt-jule-cd?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 22:32   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favoritt-jule-cd?

De Grønne Glitrende 3 og Dag - skulle vært min favorittjuleplate om jeg hadde hatt den!

Ellers, tro det eller ei, er det lite som setter meg i slik julestemning som "Mr.Hankeys Christmas Album - A South Park Christmas"...

Mannen får ikke jul uten King Diamonds "No Presents for Christmas".

Jeg begynner å forstå at vi kanskje er litt sære.

Gammel 19-11-07, 00:25   #2
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Johnny cash, han er å blir fantastisk

Gammel 19-11-07, 07:14   #3
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Nat King Cole selvfølgelig. Ingen jul uten " Cradle in Bethlehem" og "O holy night"

Vi spiller også Arve Tellefsen og Nidarosdomens guttekor. Når de synger "Deilig er jorden" - DA er det jul.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 08:36   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Desemberbarn med Kari Bremnes og Richard Wolff er min absolutte favoritt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 08:37   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Min også!

Gammel 19-11-07, 11:17   #6
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den er fin!

Ellers vil jeg gjerne høre:

Hans Rotmo, Vårres Jul
O helga natt - Jussi Björling
Ave Maria - Chris Cornell
Deilig er jorden - Olavsguttene
Fairytale of New York - Pogues
Silent Night - Mahalia Jackson

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:09   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 08:50   #8
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

"Come All ye faithful! "med johnny cash...fantastisk..

Gammel 21-11-07, 09:07   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mahalia Jacsons Silent night er ett must, likeledes Jussi Bjørling. Det MÅ være Jussi som synter O'Helga Natt.

Dessuten hører The Pouges Farytale of New York julen til.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 09:31   #10
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Julekonserten 10 år", men bl.a Sissel Kyrkjebø, Oslo Gospel Choir er den en som jeg bare må høre på, den andre er Oslo Gospel Choirs "Julenatt". Med disse kommer julestemingen der og da!

Har også bestilt meg Carola "Jul i Bethlehem" og Celine Dion "These are special times".

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:04   #11
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

JA! Den kjøpte jeg i år, og satte den på i helgen - NYDELIG!

Gammel 20-11-07, 16:08   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Dette er også min klare favoritt. Jeg får gåshud bare jeg tenker på at det begynner å bli på tide å ta den fram!

Annen julemusikk går i små doser under innpaknings-/bakeseanser, men Desemberbarn går jeg ikke lei.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:11   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker litt sånne klassiske greier. Hanne Krog, f.eks. Ellers liker jeg mange engelske julesanger, og har av og til mekket meg samlinger selv. Får se om det dog blir noe nyanskaffet i år. Får følge med her.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:52   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det blir jul i huset når jeg setter på denne, "It's snowing in my piano"

Veldig meditativ og vakker juleplate med Bugge Wesseltoft på piano - det er bare uendelig vakkert og vart - julefred.

Sist redigert av Pamina : 21-11-07 kl 10:58.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:01   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Julenatt med Oslo gospelkor er min soleklare julefavoritt. Det er så utrolig kjedelig at den ble borte i forrige flyttelass.
Kanskje jeg omsider skal ta meg tid til å lete i kjelleren

Gammel 20-11-07, 23:56   #16
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Juleoratoriet, J.S. Bach.

Messias, G.F. Händel

Julekvad - Åsne Valland Nordli

Stjernen ledet vise menn - Skruk

Mahalia Jacksons "Silent Night" var alltid høydepunktet lillejulaftens kveld da jeg var liten/yngre, i radioprogrammet "Som julekvelden på kjerringa" med Ingrid Sahlin Sveberg. Den ble gjerne spilt som avslutning på programmet. Andre perler, som "Julekveld i skogen" og "O helga natt" med Jussi Björling, ble også spilt i løpet av kvelden. Vi hørte på radioen med et halvt øre mens pepperkakehuset ble pyntet og lignende (ja, vi var vanligvis litt seint ute med akkurat det... ), og så ble lyden skrudd opp når en av perlene ble spilt.

Carola orker jeg ikke, i hvert fall ikke til jul... Heller ikke julekonsert-artister som Bettan og Anita Skorgan er min greie. Julemusikk skal helst være kor og/eller klassisk. Sølvguttene er greit, da. :snåbb:

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 23:58   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Mahalia Jacksons "Silent Night" var alltid høydepunktet lillejulaftens kveld da jeg var liten/yngre, i radioprogrammet "Som julekvelden på kjerringa" med Ingrid Sahlin Sveberg. Den ble gjerne spilt som avslutning på programmet. Andre perler, som "Julekveld i skogen" og "O helga natt" med Jussi Björling, ble også spilt i løpet av kvelden. Vi hørte på radioen med et halvt øre mens pepperkakehuset ble pyntet og lignende (ja, vi var vanligvis litt seint ute med akkurat det... ), og så ble lyden skrudd opp når en av perlene ble spilt.

Er vi søsken?

Gammel 21-11-07, 09:14   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Juleoratoriet av Bach,
Nøtteknekkeren av Tsjajkovskij
Så hører jeg mye på Händels Messias.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:43   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

J.S. Bach: Christmas Oratorio by Dietrich Fischer-Dieskau, Johann Sebastian Bach, Philip Ledger, Academy of St. Martin-in-the-Fields, and Elly Ameling (Audio CD - 1996) Fint med guttekor, og nydelige solistinnslag. Jeg liker tempivalgene i denne innspillingen.

Händels Messias (Naxos) er en veldig fin innspilling med et ganske lite kor, så man hører tekst og melodilinjer. Mye barokkmusikk synges av for store kor i etterklangslokaer, så resultatet blir grøtete.

Denne er veldig fin, synes jeg.

Også er jeg :bekjenner: skikkelig glad i Linus-CD'en, jul i Svingen.

Denne er også et must: Cheiftains Bells of Dublin. Nanci Griffith synger Wexford carroll, en favoritt!

Sist redigert av Harriet Vane : 21-11-07 kl 12:00.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:09   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Linus-CD'n er jo kjempefin. Men den har gått på repeat her hele året, så jeg vet ikke om den gir meg så mye julestemning lenger. Det kuleste ved den er at den leker med forskjellige musikksjangre, også hjelper det utrolig på en barne-CD at det er dyktige musikere involvert. Jeg liker ikke Odd Nordstoga så veldig godt egentlig, men Svingen-musikken syns jeg han har fått ordentlig godt til. :entusiastisk-Jul-i-Svingen-fan:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.