|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakater
Helt enig!
![]() |
#22 |
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterHarry og drøyt. Når publikum reagerer, har det allerede gått utover politiets arbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Mother of Dragons
|
Om du ikke greier å skjønne at en del kvinner synes det er ekkelt at man må se sånne bilder når man er den svakeste part i en samtale (som man er når man er hos politi/lege eller lignende) så sliter du seriøst på empatifronten altså.
![]() |
#24 |
Peppy!
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterSe for deg at du skal anmelde sjefen din for seksuell trakassering. Du kommer for å fortelle om upassende kommentarer, slibrige meldinger og "tilfeldige" berøringer. Og så sitter politimannen som skal ta imot anmeldelsen med veggen full av halvnakne damer. Innbyr det til særlig fortrolighet, og vil du føle at han forstår sjikanen du forteller om? Jeg ville i hvert fall løpt ut igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterBilder av halvnakne damer har selvfølgelig ingenting på på veggen hos politiet å gjøre! |
![]() |
![]() |
#26 |
frakoblet
|
Kvinnene på bildene, ja. Ikke kvinnene som får dette i trynet når de kommer for å anmelde overgrep.
Det har jo allerede hemmet jobben når noen reagerer på det som denne moren. Hadde disse bildene hengt på et privat kontor der bare denne dusten hadde adgang, hadde saken selvsagt vært en annen.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Ringskrømt
|
Jadda, Esme, jeg sliter sjempemye!
Sier jeg at det bare jobber menn der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så bra at det ikke plager deg, da. Det er kanskje greit da, så lenge det bare er andre enn deg selv som føler det nedverdigende og lite tillitsvekkende å bli møtt på den måten på et offentlig kontor?
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterJeg syns heller ikke det er en kjempestor sak at en mann har bilder av nakne damer hengende på veggen sin, men jeg mener også at det finnes tid og rom for alt. Jeg ser ikke helt hva nakne mennesker (poserende) har å gjøre på veggen i offentlige hus.
![]() |
#32 |
Ny
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterJeg syntes det er skikkelig harry med sånne bilder, men noen liker dem og det må de få lovt til. Hjemme. Ikke på et offentlig kontor til skue for alle som skal innom der.
Those are my principles. If you don't like them, I have others. Sist redigert av Ada : 17-11-07 kl 15:26. Årsak: stavefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
frakoblet
|
Jeg er veldig overrasket over din holdning i denne tråden. Mener du virkelig at du ikke har innlevelse nok til å forstå at det kan virke støtende på andre? Selv om du altså ikke blir støtt av det? Forstår du ikke at det kan virke krenkende og føles som et slag i ansiktet på kvinner som kommer for å anmelde et forhold, som kanskje har vært utsatt for seksuell trakassering eller overgrep?
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterSom feminist finner jeg det provoserende at man syns det er OK å se på kvinner som objekter. Jeg mener det mangler endel på den sosiale IQen til noen som velger å ha slike bilder hengende oppe på arbeidsplassen sin.
![]() |
#35 |
Mother of Dragons
|
Du gjør faktisk det om du ikke greier å skjønne at andre kan ha problemer med det, selv om du ikke har det.
![]() |
#36 |
♥
![]() ![]() ![]() |
.............. Sist redigert av Kråka : 20-02-08 kl 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
♥
![]() ![]() ![]() |
Ja da hadde jeg gått ut igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Ringskrømt
|
Om noe helt annet? Som stangselleri? Nei, jeg snakker om menn og deres lyster, om du vil. Jeg synes det er helt greit at menn liker og henger opp bilder av helt og delvis avkledde damer. Ikke særlig taktfullt å henge de på kontoret sitt, men jeg hadde ikke brydd meg.
Ok.
Ok. Sist redigert av Skremmern : 17-11-07 kl 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterUtrolig useriøst og upassende. Jeg syns ikke det er greit at menn henger opp sånne bilder på arbeidsplassen sin, særlig ikke på et offentlig kontor, og spesielt ikke på en politistasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Administrator
|
![]() Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakaterJeg leverer ikke inn bilen min på bilverksted som har slikt hengende på veggen, det er ikke fordi jeg blir støtt av naken kvinnekropp, men fordi jeg ikke vil overlate bilen min til pubertale mekanikere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|