Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Pinlig for politiet - toppløsplakater

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-07, 11:23   #21
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinlig for politiet - toppløsplakater

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det fremdeles noen som har oppe slike bilder på veggene, altså? Haha, trodde det utgikk sent på nittitallet jeg. Noe så harry.

Helt enig!

Gammel 17-11-07, 12:10   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry og drøyt. Når publikum reagerer, har det allerede gått utover politiets arbeid.

Det er litt som om man skulle kommet på legekontoret og bli møtt av Pamela over GU-benken.

(ok, ikke helt, men LITT samme greia. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 12:45   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, seriøst. Jeg synes ikke bilder av damer på en mannsdominert arbeidsplass er pinlig. Jeg tviler på at det på noen måte hemmer politiet i jobben de gjør.

Om du ikke greier å skjønne at en del kvinner synes det er ekkelt at man må se sånne bilder når man er den svakeste part i en samtale (som man er når man er hos politi/lege eller lignende) så sliter du seriøst på empatifronten altså.

Jeg driter i sånt, det gjør du tydeligvis også. Men det burde ikke være vanskelig å skjønne at for noen kan det være ekkelt. Jeg har derimot seriøst store problemer med å forstå at en voksen mann er avhengig av å ha det på veggen på arbeidsplassen sin.

Gammel 17-11-07, 12:52   #24
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se for deg at du skal anmelde sjefen din for seksuell trakassering. Du kommer for å fortelle om upassende kommentarer, slibrige meldinger og "tilfeldige" berøringer. Og så sitter politimannen som skal ta imot anmeldelsen med veggen full av halvnakne damer. Innbyr det til særlig fortrolighet, og vil du føle at han forstår sjikanen du forteller om? Jeg ville i hvert fall løpt ut igjen.

(Nå ble jeg plutselig usikker på om det er politiet som er riktig instans for seksuell trakassering på arbeidsplassen, eller om det blir et sivilt søksmål rettet mot arbeidsgiver. Jaja, dere skjønner poenget.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 12:54   #25
Frantzen
Passiv

Standard

Bilder av halvnakne damer har selvfølgelig ingenting på på veggen hos politiet å gjøre!

Man kan mene hva man vil om å la seg støte av slike bilder,men på politihuset skal alle kunne føle seg inkludert, og jeg syns ikke det er det minste rart at kvinner som har blitt trakassert og tråkket på i forhold til egen kropp reagerer på å finne slikt på polititjenestemenns kontor.

På samme måte syns jeg det ville vært like feil om det hang en pinup-kalender av halvnakne, såkalt deilige menn på en polititjenestekvinnes kontor. Det skulle bare mangle at ikke politihuset av alle steder signaliserte respekt for mennesker i sårbare situasjoner!

Om det å like slike bilder diskvalifiserer fra å jobbe med sedelighetssaker er jeg heller i tvil om. Det blir å trekke det litt langt.

Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 12:59   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For dama som gikk til avisene med det. Jeg synes det er ganske uskyldig, kvinnene har stilt opp frivillig osv.

Kvinnene på bildene, ja. Ikke kvinnene som får dette i trynet når de kommer for å anmelde overgrep.

Ja, seriøst. Jeg synes ikke bilder av damer på en mannsdominert arbeidsplass er pinlig. Jeg tviler på at det på noen måte hemmer politiet i jobben de gjør.

Det har jo allerede hemmet jobben når noen reagerer på det som denne moren. Hadde disse bildene hengt på et privat kontor der bare denne dusten hadde adgang, hadde saken selvsagt vært en annen.

Gammel 17-11-07, 13:07   #27
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Er det fremdeles noen som har oppe slike bilder på veggene, altså? Haha, trodde det utgikk sent på nittitallet jeg. Noe så harry.

Ikke vært på et bilverksted i det siste? Jeg var og fikset bilen min på et anerkjent verksted her for litt siden. Kjørte selv bilen inn i hallen, og så opptil flere kalendere med lettkledde damer. Dem om det.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 13:57   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kvinnene på bildene, ja. Ikke kvinnene som får dette i trynet når de kommer for å anmelde overgrep.

Det har jo allerede hemmet jobben når noen reagerer på det som denne moren. Hadde disse bildene hengt på et privat kontor der bare denne dusten hadde adgang, hadde saken selvsagt vært en annen.

Jada, jeg synes ikke slike bilder er nødvendige, men synes ikke det er pinlig heller. Slike bilder pryder veggene på mange arbeidsplasser, og selv om jeg synes det er stygt, synes jeg ikke det er en sak verdt å "klage inn".

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 13:58   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om du ikke greier å skjønne at en del kvinner synes det er ekkelt at man må se sånne bilder når man er den svakeste part i en samtale (som man er når man er hos politi/lege eller lignende) så sliter du seriøst på empatifronten altså.

Jadda, Esme, jeg sliter sjempemye!

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

En stund siden du har vært på politistasjonen? Det jobber en drøss med kvinner der også nå.

Sier jeg at det bare jobber menn der?

Gammel 17-11-07, 14:43   #30
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jada, jeg synes ikke slike bilder er nødvendige, men synes ikke det er pinlig heller. Slike bilder pryder veggene på mange arbeidsplasser, og selv om jeg synes det er stygt, synes jeg ikke det er en sak verdt å "klage inn".

Så bra at det ikke plager deg, da. Det er kanskje greit da, så lenge det bare er andre enn deg selv som føler det nedverdigende og lite tillitsvekkende å bli møtt på den måten på et offentlig kontor?

At slikt henger rundt omkring på politistasjonene sjokkerer meg ikke i det hele tatt, desverre.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 15:00   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke det er en kjempestor sak at en mann har bilder av nakne damer hengende på veggen sin, men jeg mener også at det finnes tid og rom for alt. Jeg ser ikke helt hva nakne mennesker (poserende) har å gjøre på veggen i offentlige hus.
Jeg føler at det har med respekt å gjøre. Mangel av sådan. Og når en kolega føler seg støtt er det riktig å si ifra.

Jeg tenker at Skremmern snakker om noe helt annet? Om det er ok at menn liker puppebilder eller ikke?

Hvis ikke kjenner jeg at jeg er litt overrasket over Skremmerns holdninger til dette.

( Og ja, jeg syns også puppedamer er litt avleggs. Veldig 80-90-talls)

Gammel 17-11-07, 15:25   #32
Ada
Ny

Ada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg syntes det er skikkelig harry med sånne bilder, men noen liker dem og det må de få lovt til. Hjemme. Ikke på et offentlig kontor til skue for alle som skal innom der.

Tro hvordan en mann ville reagere om han måtte til underlivs(heter det det om menn?)-undersøkelse, og den kvinnelige legen hadde plakater med store erigerte peniser hengende på kontoret?

Sist redigert av Ada : 17-11-07 kl 15:26. Årsak: stavefeil
Ada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 15:52   #33
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig overrasket over din holdning i denne tråden. Mener du virkelig at du ikke har innlevelse nok til å forstå at det kan virke støtende på andre? Selv om du altså ikke blir støtt av det? Forstår du ikke at det kan virke krenkende og føles som et slag i ansiktet på kvinner som kommer for å anmelde et forhold, som kanskje har vært utsatt for seksuell trakassering eller overgrep?

Gammel 17-11-07, 16:07   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som feminist finner jeg det provoserende at man syns det er OK å se på kvinner som objekter. Jeg mener det mangler endel på den sosiale IQen til noen som velger å ha slike bilder hengende oppe på arbeidsplassen sin.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 16:08   #35
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jadda, Esme, jeg sliter sjempemye!

Du gjør faktisk det om du ikke greier å skjønne at andre kan ha problemer med det, selv om du ikke har det.

Gammel 17-11-07, 16:39   #36
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

..............

Sist redigert av Kråka : 20-02-08 kl 21:41.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 16:41   #37
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Harry og drøyt. Når publikum reagerer, har det allerede gått utover politiets arbeid.

Det er litt som om man skulle kommet på legekontoret og bli møtt av Pamela over GU-benken.

(ok, ikke helt, men LITT samme greia. )

Ja da hadde jeg gått ut igjen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 16:52   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns heller ikke det er en kjempestor sak at en mann har bilder av nakne damer hengende på veggen sin, men jeg mener også at det finnes tid og rom for alt. Jeg ser ikke helt hva nakne mennesker (poserende) har å gjøre på veggen i offentlige hus.
Jeg føler at det har med respekt å gjøre. Mangel av sådan. Og når en kolega føler seg støtt er det riktig å si ifra.

Jeg tenker at Skremmern snakker om noe helt annet? Om det er ok at menn liker puppebilder eller ikke?

Om noe helt annet? Som stangselleri? Nei, jeg snakker om menn og deres lyster, om du vil. Jeg synes det er helt greit at menn liker og henger opp bilder av helt og delvis avkledde damer. Ikke særlig taktfullt å henge de på kontoret sitt, men jeg hadde ikke brydd meg.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er veldig overrasket over din holdning i denne tråden.

Ok.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du gjør faktisk det om du ikke greier å skjønne at andre kan ha problemer med det, selv om du ikke har det.

Ok.

Sist redigert av Skremmern : 17-11-07 kl 17:03.
Gammel 17-11-07, 16:56   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig useriøst og upassende. Jeg syns ikke det er greit at menn henger opp sånne bilder på arbeidsplassen sin, særlig ikke på et offentlig kontor, og spesielt ikke på en politistasjon.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 19:28   #40
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leverer ikke inn bilen min på bilverksted som har slikt hengende på veggen, det er ikke fordi jeg blir støtt av naken kvinnekropp, men fordi jeg ikke vil overlate bilen min til pubertale mekanikere.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.