Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Her er tråden jeg burde skrevet om Mullah Krekar

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-07, 13:38   #21
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Her er tråden jeg burde skrevet om Mullah Krekar

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi kan ikke utlevere noen som risikerer dødsstraff. Derfor kan han ikke sendes til USA.

Kan vi ikke utlevere noen til Usa, eller bare de som har gjort et lovbrudd der strafferammen er dødstraff?
Alle stater har vel ikke dødstraff? *sendhanhvorsomhelst*

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:58   #22
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kan vi ikke bare sende ham til USA da? De har vel en ledig plass på den der øyen litt sør ... :evil:

Nei, man skulle gjort som i gode gamle dager med både arsenikk og kniplinger.

:sjikkeli' serriøs:

Helt seriøst, så er det dit han ville blitt sendt dersom han ble utlevert til USA. Det kom også frem under dokumentaren som ble sendt tirsdag.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 14:00   #23
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi kan ikke utlevere noen som risikerer dødsstraff. Derfor kan han ikke sendes til USA.

Det var egentlig et litt mer generelt spørsmål. Men hovedhensikten med å ikke utlevere en person er altså at han kan risikere dødsstraff. Det er jo litt suspekt det også på en måte, da kan jo i teorien hvem som helst gjøre noe kjempeille i et land med dødsstraff for så å flykte til Norge, og leve lykkelig alle sine dager. *tabloidisert*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 14:02   #24
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Han burde vært kastet ut for lengst.

Gammel 16-11-07, 14:02   #25
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det var egentlig et litt mer generelt spørsmål. Men hovedhensikten med å ikke utlevere en person er altså at han kan risikere dødsstraff. Det er jo litt suspekt det også på en måte, da kan jo i teorien hvem som helst gjøre noe kjempeille i et land med dødsstraff for så å flykte til Norge, og leve lykkelig alle sine dager. *tabloidisert*

Det blir jo koselig for oss. Da burde de jo interneres her og ikke gå fritt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 14:38   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det blir jo koselig for oss. Da burde de jo interneres her og ikke gå fritt.

Men de gjør jo ikke noe gale i Norge, da Norge er et så gjennomkoselig land at alle som har vært kriminelle i et annet land slutter å bli det i det de setter foten sin i vårt land.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 15:07   #27
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil jo si Krekar gjør noe galt her når han herfra oppmuntrer til drap.

Det er jo slik at eksperter på internasjonal rett sier avtaler er mulig men at det fra politisk hold ike er vilje.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:10   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ut med han , mener jeg!!

Gammel 16-11-07, 17:19   #29
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Helt seriøst, så er det dit han ville blitt sendt dersom han ble utlevert til USA. Det kom også frem under dokumentaren som ble sendt tirsdag.

Og problemet er?

Om han absolutt skal være her til helvete fryser over og det blir fred og fordragelighet i Irak, så kunne man i det minste puttet ham i ei lita koie, langt fra folk, uten dekning for hverken telefon, radio, tv eller noe som helst annet.

Nemlig.

Gammel 16-11-07, 17:24   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En irriterende, liten mann. (Legg merke til kommaet)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:25   #31
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Og problemet er?

Om han absolutt skal være her til helvete fryser over og det blir fred og fordragelighet i Irak, så kunne man i det minste puttet ham i ei lita koie, langt fra folk, uten dekning for hverken telefon, radio, tv eller noe som helst annet.

Nemlig.

Enig med deg også. Noe av det som irriterer aller mest er at han har adgang til nettet.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 18:30   #32
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Mitt første instinkt er også: Hiv han ut.

Men spørsmålet er jo mye større enn Mullah Krekar. Norge kan ikke sende noen til land der de risikerer dødsstraff og tortur. Derfor sender man på prinsippiellt grunnlag ingen til Irak nå, så vidt jeg forstår. Da kan man ikke gjøre unntak for en, selv om det i høyeste grad er fortjent.

Internering, derimot...er ikke det å oppfordre til terror forbudt i Norge? Har han begått noen lovbrudd? Har man noe lovhjemmel for å internere han i påvente av utkastelse? :etterlyser en klok jurist her inne som sikkert vet:

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 19:18   #33
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Svalbard eller Bouvetøya. Pyramiden (gammelt russisk gruvesamfunn nord for Longyearbyen) har vel masse ledige hus har jeg forstått.

Gammel 16-11-07, 22:03   #34
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får helt seriøse grøsninger og frysninger på ryggen når jeg ser ham uttale seg i media. Han får ALLE fordommene mine til å koke opp - samt til og med lage noen nye tror jeg. Sånn sett gjør han nok alle muslimer (og innvandrere forøvrig) en enorm bjørnetjeneste ved å klore seg fast her. Det er (dessverre) mange som personifiserer de to "sakene" med ham.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 23:08   #35
Nebbia
Passiv

Standard

I denne saken viser norske politikere en kollektiv handlingsvegring som er direkte pinlig, sett i lys av allle kontroversielle utvisningsvedtak eller UDI foretar. Norge bryter ingen konvensjoner om de inngår avtaler med myndighetene i USA eller Irak som garanterer at Krekar ikke dømmes til døden. Om Irak eller USA er villige til å inngå en slik avtale er en annen sak, men det er utrolig at norske myndigheter ikke undersøker muligheten hvis de faktisk ønsker å utvise Krekar. En kan jo lure på hva denne uviljen mot å vise ham ut skyldes. Jeg inbiller meg at politikerne er redd for å provosere muslimske ekstremister. Det føles nok langt tryggere når man kun provoserer sindige nordmenn ved å gjøre ingenting.

Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 23:27   #36
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

I denne saken viser norske politikere en kollektiv handlingsvegring som er direkte pinlig, sett i lys av allle kontroversielle utvisningsvedtak eller UDI foretar. Norge bryter ingen konvensjoner om de inngår avtaler med myndighetene i USA eller Irak som garanterer at Krekar ikke dømmes til døden. Om Irak eller USA er villige til å inngå en slik avtale er en annen sak, men det er utrolig at norske myndigheter ikke undersøker muligheten hvis de faktisk ønsker å utvise Krekar. En kan jo lure på hva denne uviljen mot å vise ham ut skyldes. Jeg inbiller meg at politikerne er redd for å provosere muslimske ekstremister. Det føles nok langt tryggere når man kun provoserer sindige nordmenn ved å gjøre ingenting.

Du har et veldig godt poeng der ja!

Skal Norge fortsette å ha kriminelle i Norge pga trussel om dødstraff i deres eget land, lurer jeg på hvordan Norge blir til slutt. Etter hvert blir det veldig mange og dette koster samfunnet vårt enormt!
Det triste er at de ødelegger for den normale intrigeringen for lovlydige utenlandske borgere.

Gammel 16-11-07, 23:34   #37
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Men skal kona hans få bli her?

Gammel 16-11-07, 23:43   #38
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Men skal kona hans få bli her?

Så lenge kona og barna er lovlydige ser jeg ingen grunn til at de ikke skulle få være her.

Gammel 16-11-07, 23:44   #39
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Så lenge kona og barna er lovlydige ser jeg ingen grunn til at de ikke skulle få være her.

Men kom ikke de hit fordi Mullah Krekar var forfulgt i hjemlandet?

Gammel 16-11-07, 23:52   #40
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå var det vel kona som sto som eier av domenet han publiserer all skiten sin på, så strengt tatt er vel ikke hun helt lovlydig heller?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.