|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Pannekaker som middagFørst suppe, så pannekaker. (Uten grovmel, men med mange egg, og syltetøy til.) Vi har det ikke så veldig ofte, én gang i måneden, kanskje? Det synes jeg er helt greit.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Pannekaker som middag
Samme her - og med sukker. Jeg er vokst opp med pannekaker som vanlig middag. Når mannen sier vi kan ha vafler til middag, derimot, protesterer jeg.
![]() |
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middagVi spiser pannekaker opptil en gang i uka. Jeg er ikke vant med det hjemmefra, men det er mannen. De spises med hjemmelaget jordbærsyltetøy, eller litt melis og sitron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Pannekaker som middagJeg lager pannekaker med masse egg for å få i ungene protein. Da er det symbolsk med hvetemel og sukker i dem, og de spises med skinke, ost og ketchup. |
![]() |
![]() |
#7 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middagJeg lager pannekaker til middag iblant ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
For meg er pannekaker dessert på lik linje med vafler, boller etc. Ikke middag. I min barndom ble det en sjelden gang servert pannekaker til middag. Med sukker og syltetøy. Dette er ikke noe jeg gjør. For meg har pannekaker ingenting med middag å gjøre. Det er ikke det at jeg tror noen hadde dødd av å spise det til middag en gang i året eller to, men det er like fjernt som middagsmat for meg som for eksempel muffins til middag. Selv om vi altså hadde det hjemme da jeg vokste opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#10 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Pannekaker som middagPannekaker er middag, ja. Putter gjerne oppi havregryn for å gjøre de grovere. (Det gjorde min mor da jeg var liten). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Pannekaker som middagJeg innrømmer at jeg aldri har smakt pannekaker som annet enn middagsmat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Samme her.
![]() |
#14 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Pannekaker som middagNår vi har pannekaker til middag, så har i sprøstekt bacon, poteter og smeltet smør inni. Det er dødsdigg! :sikle:
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Pannekaker som middag4-åringen her liker ikke pannekaker noe særlig, så vi har det vel en gang hvert andre år, omtrent. Da serveres det med masse smør og bacon, og sukker og syltetøy ved siden av. Suppe har vi aldri til, pannekaker og suppe høres, for meg, ut som en helt sinnssyk kombinasjon, hadde aldri hørt om det før jeg leste om det på NM for et års tid siden.
![]() |
#17 |
Javel
|
![]() Sv: Pannekaker som middagHer har vi av og til pannekaker til middag. Men det er fleskepannekaker laget med litt salt (ikke sukker) og med bacon i. Jeg bruker litt hvetemel og litt havremel når jeg lager dem.
![]() |
#18 |
stille
Hvor: Tønsberg
Flere egg i vaffelrøren, og rømme, melk/fløte, sukker, smør, mel og en dasj kardemomme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Helt konge
|
![]() Sv: Pannekaker som middagDa jeg var barn spiste vi ertersuppe og pannekaker til middag, det var en typisk lørdagsmiddag. Vi har det nå ca 1-2 ganger i mnd, da med grovt mel i pannekakerøra, ertersuppe med mye grønnsaker, bacon og syltetøy. Ikke veldig sunt, men veldig godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Pannekaker som middagHer lages pannekakene med (halvt om halvt) sammalt spelt (grov) og siktet speltmel, samt havregryn, og mye egg i (evnt. raspet gulerot/bacon). Også fyller vi dem med bønner eller karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, og chili, hvitløk, bacon og paprika. Så det er jo rene middagen, har ofte woket grønnsaker til, eller ferske, grove speltrundstykker el. (og røren er uten sukker/søtning såklart)
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 04-11-07 kl 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|