Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husk å stille klokken i natt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 00:11   #21
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husk å stille klokken i natt!

Du må ha den på ringing kl. 03.00 og still den tilbake til kl. 02.00. Men husk å slå av ringinga, ellers vil den ringe på nytt kl. 03.00.

Gammel 28-10-07, 06:02   #22
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, jeg henger meg gjerne på, jeg. Av to grunner:

1. Hvorfor har vi ikke permanent sommertid i dette landet? Det har jo vært diskutert før? Hva skal til for å få det gjennom? Jeg vil tro det er flere som vil ha lysere ettermiddager enn lysere morgener.

2. Ungene mine våkner allerede klokka 6. Og nå kommer de til å våkne 5. Hurra!

Kan bare signere denne. Bortsett fra at jeg har en liten gutt som vanligvis våkner kl. 5, så det blir kl. 4. Klokkestilling er noe tull.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 06:16   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokken halv fem våknet lillebor, men, hey, da var den jo bare halv fire. Vi vugget ham i søvn igjen gjentatte ganger til kl 07. Altså klokken 06 ny tid. Så nå var det bare å stå opp. En time lengre å sove meg en viss plass. Den som fant på dette må ha vært barnløs.

Gammel 28-10-07, 07:12   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kan bare signere denne. Bortsett fra at jeg har en liten gutt som vanligvis våkner kl. 5, så det blir kl. 4. Klokkestilling er noe tull.

Å herregud, jeg synes SÅ synd på deg! Vet alt om det der. Begge mine våknet 5 i flere år. Vi prøvde ALT! Nå sover de vanligvis til halv sju, men de siste ukene har det vært 6.

Og i morges var klokka altså 5. Hurra!

Faen. Jeg er ikke mye blid på den tiden. I tillegg har jeg unger som ikke liker å se på tv. Og ute er det pøsregn og stiv kuling.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 07:14   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Klokken halv fem våknet lillebor, men, hey, da var den jo bare halv fire. Vi vugget ham i søvn igjen gjentatte ganger til kl 07. Altså klokken 06 ny tid. Så nå var det bare å stå opp. En time lengre å sove meg en viss plass. Den som fant på dette må ha vært barnløs.

Ja. Jeg holder på å daue hver gang en venninne eller kollega eller noe sånt kvitrer: Å, skal vi stille klokka tilbake denne gangen? Da blir det en time lenger å sove!

Kiss my ass.

Gammel 28-10-07, 07:19   #26
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utrolig nok klarte vi å holde storebror oppe til halv åtte i går kveld, og jaggu sov han helt til halv sju - ny tid. Det samme gjorde lillebror. Hipp hurra, det er jo rene luksusen. Begge var nok utslitte etter forrige natten, og satte pris på en god natts søvn. Det gjorde iallfall jeg og far.

Dere som måtte tidligere opp enn oss: dere har min dypeste medfølelse. :har hatt min dose med ekstrem morgenfugl:

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 07:52   #27
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var skikkelig spent i dag, for Mathias våkner mellom 6 og 6.30 uansett når vi legger ham. Vi holdt ham oppe 30 min lengere i går i håp om at det skulle hjelpe. kl. 06.20 (gammel tid) våknet han, men jeg ga bare smokken så sov han til 08.15 Altså 07.15, men det er leeeeenge til å være ham!(nærmest rekord) Håper det fortsetter. Har grudd meg til å stille kloken, så for meg å stå opp kl 05 frem til sommertid igjen nå....

Gammel 28-10-07, 08:14   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokken er stilt.

Vi la T. halv ti i går kveld for vi var borte på besøk. Så han kunne nok ha sovet til halv ni (ny tid) om jeg ikke hadde vekket ham halv åtte. (Han sover stort sett 12 timer uansett når han legges.)

Gammel 28-10-07, 08:22   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg synes også dette er noe tull - selv om jeg liker lysere morgener. Ztjerna har imidlertid, helt av seg selv, begynt å sove til 0830 den siste uka. Det er i overkant lenge de dagene jeg må levere han i barnehagen - da vekkes han 0730. Slik jeg kan se det blir han nå helt i rute igjen etter klokkesnuingen

*forberede seg på å skrive et bittert "jeg-skulle-holdt-kjeft" innlegg 0530 i morgen tidlig med en sprell våken ztjerna som ikke lenger vil sove lenge om morningen*

Ztjerna har misforstått hele greia. Han våknet 0830 - ny tid. Hadde det ikke vært for at jeg har vært våken og hostende siden i går kveld føles det som, så ville dette vært en fantastisk morgen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 08:23   #30
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Drømmetilstander her også.
Ungene ble holdt oppe til ni i går og sov til halv ni (halv åtte ny tid).

Når det gjelder soving så innser jeg at vi er heldige her i huset. Ungene kan glatt sove til åtte og halv ni om de ikke blir vekt.

Gammel 28-10-07, 08:41   #31
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Her i huset var det en som våknet 6 ny tid.
Alt for tidlig.

Gammel 28-10-07, 09:05   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

(Han sover stort sett 12 timer uansett når han legges.)

:misunnelig:

Her kan vi aldri legge ungene senere enn vanlig. De våkner enda tidligere da, og er sure hele dagen.

Gammel 28-10-07, 09:18   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mener å ha hørt at man stiller klokka på grunn av forvirrede kuer/dyr i fjøset eller noe sånt? Noen som vet noe om dette?

Nope. Man innførte sommertid opprinnelig for å spare strøm.

Første gang sommertid ble tatt i bruk, var under første verdenskrig. Målet var å gjøre ettermiddagene lysere og på den måten spare energi til belysning en time hver dag.
Det er jo et godt spørsmål hvorfor vi driver og skifter mellom sommer- og vintertid i dag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:54   #34
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Mannen trodde at klokka hans automatisk stilte seg inn på riktig tid, så han holdt på å møte opp på dugnad en time før han skulle i dag. Jeg fikk stoppet han i siste liten.....

Gammel 28-10-07, 15:10   #35
Kosmokula
Øyert

Kosmokula sin avatar

Hvor: Trondheim
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Minsten ville opp kl.04.30 ny tid - oh, joy... Det var tungt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.