Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-07, 11:42   #21
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Jeg tror vi vil være noenlunde sikre. Vi har ikke så høyt boliglån, jeg tror min jobb skal være sikker og jeg tror ikke det vil være av så stor betydning for om mannen min får jobb eller ikke. Snarere tvert i mot, kanskje.
Men når det er så usikkert som det nå er, avventer vi trolig boligbytte. Vi har et ønske om å bytte ut leiligheten vår med noe større når mannen er ferdigstudert på nyåret. Vi får se hva de neste månedene viser.

Men et krakk er jo uansett uheldig. Om ikke vi går hen og kjøper en dyr bolig før "fallet", så vil vi være ganske sikre. Men mange vil få store økonomiske problemer, og det igjen kan få uheldige ringvirkninger (samlivsproblemer, psykiske problemer ...).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 11:44   #22
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Bekymrer meg ikkje så veldig. Me klarar oss nok bra.
Men det er jo ikkje ålreit uansett.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 11:47   #23
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Vi, som sitter med borettslagsleilighet og venter på å komme inn på eneboligmarkedet, kjenner at vi skal ha is i magen i forhold til å kjøpe akkurat nå. Visstnok er ikke boligene så overpriset her i området, men prisene har uansett steget noe veldig her bare de siste to-tre årene. Venter vi med å kjøpe enebolig tror jeg ikke vår familie har så mye å bekymre oss over.

Men det er forferdelig synd hvis det kommer et krakk som rammer folk så de mister jobber, faste inntekter, hus og hjem.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 11:55   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Jeg er ikke bekymret for vår egen del, men det er mest fordi vi hadde så vanvittig flaks da vi kjøpte leilighet. Det er ille om økonomien til "mannen i gata" skal bli helt ødelagt, men man burde jo skjønne at den kjøpefesten som har vært de siste årene ikke har kunnet holde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 12:14   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Personlig er jeg ikke bekymret. Og jeg klarer ikke være medlidende overfor folk med elendig inntekt og enormt forbruk til tross for advarsler. Det er utrolig få i dag som ikke innerst inne VET at det ikke er lurt å låne masse penger og bruke dem på forbruk.

Boligmarkedet er jo sinnsykt. Kan ikke fatte og begripe at det kan stige noe mer nå.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 12:19   #26
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Her er forresten et interessant notat fra det danske finansdepartementet om subprimesituasjonen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 12:19   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Nei, vi tåler fint en endring i økonomien.

Jeg tror heller ikke vi får varige endringer nå, men en midlertidig smell.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 12:36   #28
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Jeg er ikke så veldig bekymret. Jeg tenker som så at markedet og forbrukerne har godt av å justere seg litt ned (det er jo overforbruk og overprising av dimensjoner), og at det mest sannsynlig ikke vil skje det samme nå som på åttitallet, fordi bankene nå er forsikret mot å gå konk, og det er først når bankene går konk at vi virkelig sliter. Her i landet hvertfall, men jeg er mer usikker på hvordan et krakk i USA vil kunne påvirke verdensbildet. Det bekymrer meg faktisk litt, - men det er kanskje fordi jeg har så lite kunnskap om akkurat det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 13:34   #29
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Personlig er jeg ikke bekymret. Og jeg klarer ikke være medlidende overfor folk med elendig inntekt og enormt forbruk til tross for advarsler. Det er utrolig få i dag som ikke innerst inne VET at det ikke er lurt å låne masse penger og bruke dem på forbruk.

Boligmarkedet er jo sinnsykt. Kan ikke fatte og begripe at det kan stige noe mer nå.

Bare signerer Miss Norway her

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 13:55   #30
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Nei, jeg bekymrer meg ikke. Men er veldig glad for at vi tok avgjørelsen om å selge boligen vår enda det nye huset vårt ikke er ferdig bygget. Mange mente det var helt tullete, for da måtte vi jo leie i mellomtiden. Nå føler jeg nesten at vi hang på siste tog ut fra stasjonen, hvertfall med tanke på å få solgt til godt over takst.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:03   #31
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Jeg tenker på det og det bekymrer meg litt. Kjøpte hus i 2003 da prisene ikke var så
himmelhøye som nå. Vi merker også at renten har steget. Vi betaler nå 1600 kr mer hver mnd på huslånet vårt enn da vi kjøpte og renten var bare 3 prosent. Litt surt er det ja, at 1600 kr går rett i renter i stedet til oss. Håper ikke det blir boligkrakk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:16   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Dette måtte jo komme engang også.. Alt som går opp, må komme ned. Jeg har sagt det i flere år alt. Men ene eksperten etter den andre påstod hardnakket at prisene bare skulle fortsette å stige ut 2010.. .

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:21   #33
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Jeg er småbekymret, men det er vel som det skal være når man har fått tilslaget på et større hus og skal selge leilighet. Ikke det gunstigste tidspunktet å selge på, men heller nå enn om et halvt år. Så jeg er ikke helt lutefisk, men som vanlig litt pessismist.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:43   #34
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Jo vil si det bekymrer meg litt, selv om vi klarer enda endel rentestigning.
Men blir ikke særlig fett om mannen blir arbeidsledig , jeg er på rehab. penger,så jeg har ingen mulighet til å påvirke inntekten min. Og det er ikke særlig til å bli fet av å leve på rehabiliteringspenger nei.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 15:10   #35
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Som de feigingene vi er, har vi bundet renta på 5,7% for de neste 10 årene. Dermed er sykdom eller arbeidsløshet det eneste som kan påvirke vår økonomi. Jeg ser ikke helt for meg at både jeg og mannen skal bli arbeidsløse. Vi har gode utdanninger som kan brukes både innenfor det offentlig og det private, og er villige til å ta "møkkajobber" hvis det kniper om. Sykdom kan man uansett ikke rå med.

Boligkrakk er påvirket av både globale og lokale forhold. Her som vi bor er det alvorlig boligmangel. Kommunen legger ikke ut tomter, det finnes nesten ikke nybygging og det er begrenset hvor langt det er praktisk å pendle når man likeve bor på bøgda. Ihvertfall når bussforbindelsene er fraværende 5 km fra sentrum. Det kan kanskje komme en utflating av prisene, men jeg blir veldig overrasket hvis de går ned.

I Norge er det nå en arbeidsledighet på 1,8%. Dette er helt ekstremt, og det må nødvendigvis gå oppover igjen.

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 17:48   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Litt bekymret er jeg nok. Ikke for det - vi klarer oss alltids, vi har ikke mye i lån, men vi jobber begge innenfor en bransje som har gått ned for telling før.
Så lenge ikke de som styrer landet gjør samme tabbe som sist det smalt ordenlig, så går det nok bra.
Det er ikke bra med kunstig høy arbeidsledighet, det var jo en av grunnen til at det smalt sist gang.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 19:22   #37
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Personlig er jeg ikke bekymret. Vi har tatt høyde for en enorm rentestigning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 19:28   #38
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Vi er ikke bekymret og har heldigvis lite lån.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 19:38   #39
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Har stort lån og kjenner meg litt bekymret innimellom. Krysser fingrene for at det ikke blir for ille...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 20:42   #40
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Jeg er i hvert fall veldig glad for at vi bor på et sted der boligprisene ikke er helt i taket, og at vi kjøpte for en tid tilbake. Nå er jeg glad det er vi som kjøpte "brukt" hus og ikke bygde nytt til et par millioner kroner.

Tror nok enkelte kommer til å slite i alle fall, det er vel ganske sikkert.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bankkrisen


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no