|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvem lærte dere å lage mat? | |||
| Lærte det hjemme av foreldre/ besteforeldre |
|
111 | 56,35% |
| Lærte det på heimkunnskapen |
|
54 | 27,41% |
| Lærte det i voksen alder ved å lese meg opp og se på kokkeshow på TV |
|
98 | 49,75% |
| Kan ikke lage mat |
|
31 | 15,74% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Bestemor og pappa har lært meg masse, men at jeg er god på å lage mat kommer nok mest av at jeg er, og alltid har vært, veldig opptatt av mat. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Min far, ingen over, ingen ved siden. Han er genial som kokk, og har lært meg det meste.
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg har lært aller mest av bestemoren min (farmor), og en god del av mamma. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg lærte de grunnleggende tingene av moren min - bake brød og kaker, og lage hverdagsmiddager. Og så lærte jeg antagelig også av henne å sette pris på å lese kokebøker og se på matlagingsprogrammer på TV, og har lært mye av den vanen senere. (Å lete etter oppskrifter var noe av det første jeg brukte Internett til, for eksempel.) Det meste jeg kan har jeg nok lært meg selv, gjennom lesing og prøving, men jeg ville antagelig ikke lært det uten at det grunnleggende var på plass. (Jeg hadde forresten også flere gode heimkunnskapslærere, men jeg kunne nok stort sett de tingene vi lærte der fra før.)
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Alle tre alternativene er riktige. Lærte litt her og litt der.
|
|
|
#28 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg krysset av på de tre første. Har lært mye av min mor - det aller viktigste er nok å lage saus. På heimkunnskapen lærte jeg mye jeg ikke husker, men ting som å lage puddinger og fromasjer og slikt husker jeg godt. Og så har jeg lært meg det mer eksotiske på egen hånd.
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Mamma kan ikke lage mat.
|
|
|
|
#30 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg kan ikke lage mat. Selvsagt kan jeg koke poteter, steke kjøttdeig og følge de fleste Toro-oppskrifter, men ikke lage noe godt. Jeg har en mann som er flinkere og som tar seg av middagene når det blir litt mer avansert. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Det aller meste har jeg lært meg i voksen alder, noe av besteforeldrene, men det meste har jeg lært fra kokebøker, matprogrammer, matdiskusjoner her og tidligere på NM og noe fra venner. Moren min kunne ikke fordra å lage mat og det var jo merkbart på kvaliteten og engasjementet. Det var ikke noe å hente der.
|
|
|
#32 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Lærte det på heimkunnskapen, men jeg er ikke flink til å lage mat.
|
|
|
#33 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Lærte litt av farmor + foreldre, men det meste har jeg egentlig lært selv vha. passiv diffusjon fra kokebøker.
|
|
|
#34 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg lærte lite av min mor, en blanding av svært liten interesse fra meg og utålmodig oppførsel og dårlige forklaringsevner hos min mor. Men hun er ganske flink til å lage mat, så jeg spør litt nå. Jeg har hatt tendens til å la andre overta på kjøkkenet inntil jeg ble over 25.
|
|
|
#36 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg lærte mye av foreldrene mine, og bestemoren min. Hjemme hos oss var det egendyrkete grønnsaker og bær, plukking av sopp, elg og halve griser som skulle klargjøres for fryseboksen. (Det fantes også Toroposer og bokser, men jeg visste at det ikke var der maten kom fra, liksom). |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Lærte litt hjemme, men mesteparten er selvlært. Brukte å si at jeg ikke kunne lage mat. Men det hadde nok mer med interesse. Nå synes jeg det er morsomt, og har visstnok blitt ganske god også! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
|
|