Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gode venner som forteller sine menn alt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 14:52   #1
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Gode venner som forteller sine menn alt

Jeg tenker slik: Det en vet, vet ingen. Det to vet, vet alle. Dessverre.
Har også venner som plaprer videre til sine samboere eller ektemenn og jeg
passer meg alltid da for hva jeg kan si og hva som er hemmelig. Man er ikke
en god venninne om man sier ting videre. Jeg sier ikke noe til sambo hvis jeg
blir bedt om å holde det for meg selv.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:13   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Ville dere reagert på at alt du forteller en god venninne i fortrolighet fortelles videre til hennes mann, eller er det bare jeg som er sær?

For å svare helt konkret på det du spurte om: Jeg ville ikke reagert på at venninnen fortalte noe videre til sin mann, men det betyr jo ikke at du nødvendigvis er sær. Hvis han tar opp den fortrolige saken med deg igjen, synes jeg det er - tja - indiskret av ham, og det ville jeg også mislikt. Hvis du ikke vil at han skal vite "hemmeligheten" i det hele tatt, synes jeg du bør gjøre dette klart for venninnen din når du sier det til henne - si at "jeg regner med at du snakker med 'Knut' om det meste, men akkurat dette vil jeg at du holder for deg selv og ikke en gang sier til ham", eller noe slikt.

Gammel 03-10-07, 13:22   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Er litt redd for at jeg kan oppfattes som sær og vanskelig hvis jeg tar det opp med henne, fordi det for henne er den mest selvfølgelige ting i verden at hun og hennes mann deler absolutt alt. Jeg håper derfor dere kloke FP-kvinner kan gi meg noen råd. Ville dere reagert på at alt du forteller en god venninne i fortrolighet fortelles videre til hennes mann, eller er det bare jeg som er sær?

Jeg er akkurat som venninna di i det at jeg kan dele alt med mannen min. Jeg gjør det allikevel ikke, for det er nok rimelig mange ting jeg snakker med venninner om som han ikke har særlig interesse av å høre om.

Hvis hun forteller ham absolutt alt, ville jeg ikke bli overrasket over om en del går inn den ene øra og ut den andre.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:49   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner med at de som forteller meg ting, stoler på min evne til å vurdere min egen mann. Dersom det kommer frem at dette er for intimt og nært, får han ikke vite det. Likevel stoler jeg på ham, og vet at han aldri vil tråkke i baret - til det har han gode sosiale antenner.

Gammel 03-10-07, 14:18   #5
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen av mine venninner har gifta seg med mannen min, så eg ser difor ingen grunn til at han skal innlemmast i deira privatliv via meg. Det dei vil dele med han, får dei sjølv fortelle han!

Gammel 03-10-07, 18:41   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er akkurat som venninna di i det at jeg kan dele alt med mannen min. Jeg gjør det allikevel ikke, for det er nok rimelig mange ting jeg snakker med venninner om som han ikke har særlig interesse av å høre om.

Hvis hun forteller ham absolutt alt, ville jeg ikke bli overrasket over om en del går inn den ene øra og ut den andre.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Når jeg forteller noe til en god venninne i fortrolighet, går jeg i grunnen ut fra at mannen hennes også får vite det, jeg faktisk. (Det skal sies at jeg i de fleste tilfeller kjenner mannen omtrent like godt som dama.) Jeg forventer imidlertid naturligvis at ingen av dem går videre med det. Hadde jeg hatt en venninne hvis mann jeg ikke likte eller kjente så godt, ville nok saken stilt seg litt annerledes.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:51   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg forteller veldig sjelden ting som venninnene mine forteller meg til mannen min. Jeg syns ikke det er nødvendig rett og slett. MEn jeg vet at noen av mine venninner forteller ting videre til sin mann, så jeg pleier rett og slett å si direkte at dette vil jeg at du ikke forteller din mann, og da er det som regel greit.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:52   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da hadde jeg blitt snurt Selv holder jeg potte tett om ting jeg føler er veldig privat, og blir jeg bedt spesielt om å ikke si det til noen, så sier jeg det ikke til en sjel. Jeg er veldig flink til å holde på hemmeligheter .

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt det som det er, at du ikke ønsker at hun sier noe til mannen din. Si det på en fin måte, og er hun en god venninne så forstår og aksepterer hun.

Jeg har et par gode venninner som jeg ikke deler alt med, og det er fordi de har en tendens til å dele litt for mye med andre. Gjerne ikke folk som kjenner deg, men andre. Det merker jeg fordi jeg får vite mye om andre jeg ikke kjenner . Men som sagt, da vet jeg jo hvor jeg har dem, og forholder meg deretter. Min erfaring er i alle fall at de som snakker mest om seg selv og sitt og lite om andre er de man kan stole mest på

Gammel 03-10-07, 20:57   #9
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg deler det meste med mannen min. Men om noen ber meg la være å si til mannen min for dem vil det skal kun være mellom oss to, så sier jeg heller ikke noe. Vennineprat er vennineprat.

Men ellers så snakker vi om alt mulig meg og mannen. Og jeg forventer heller ikke at mine venner ikke skal si det jeg har sagt til dem så lenge jeg ikke har bedt dem om noe annet!

Gammel 03-10-07, 22:15   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en venninne som sier alt til sin mann, inkl ting hun får beskjed om å holde for seg selv. "Taushetsplikten" gjelder ikke der...

Man blir nøye på hva man sier til slike venner.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 10:10   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også en "sånn" som forteller mannen min det meste. Men IKKE hvis det blir poengtert at det IKKE skal sies til han. Hvis det skulle være slik at det jeg blir fortalt er noe som har med feks sex å gjøre, DA sier jeg det ikke videre altså.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 11:54   #12
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forteller mannen min det aller meste, bortsett fra det som blir meg fortalt i fortrolighet. Det holder jeg selvfølgelig for meg selv. Venner har hatt en tendens til å betro seg til meg, så jeg tror og håper de føler de kan stole på det.

Dessuten/ heldigvis(?) har jeg en mann som ikke sier så mye så om jeg skulle lekke er han uansett en propp....

Gammel 04-10-07, 12:40   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Jeg forteller mannen min det aller meste, bortsett fra det som blir meg fortalt i fortrolighet. Det holder jeg selvfølgelig for meg selv. Venner har hatt en tendens til å betro seg til meg, så jeg tror og håper de føler de kan stole på det.

Dessuten/ heldigvis(?) har jeg en mann som ikke sier så mye så om jeg skulle lekke er han uansett en propp....

Helt likt her. Og dine venner føler nok at de kan stole på deg. I hvert fall gjør én det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 14:55   #14
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Jeg forteller ikke ting venninner forteller meg i fortrolighet videre til mannen.
For jeg ønsker ikke at de skal fortelle til sine menn det jeg forteller dem i fortrolighet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.