Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilken dekk kjører dere med?
Helårsdekk 2 2,60%
Piggdekk 32 41,56%
Vinterdekk (uten pigger) 41 53,25%
Har ikke bil 2 2,60%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 23:20   #21
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Piggfrie vinterdekk.

Gammel 02-10-07, 23:45   #22
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Continental piggfrie vinterdekk.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:54   #23
Frantzen
Passiv

Standard

I fjor la jeg om til piggdekk i forbindelse med at jeg måtte kjøpe nye dekk. Føler meg tryggest med det.

Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 07:00   #24
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjører piggfritt, og det går som regel greit. Kløna (les: meg) klarer å sette bilen fast et par ganger i året, men da er det vel egentlig så glatt at jeg ikke bør ut med bil i utgangspunktet.

Gammel 03-10-07, 08:20   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Piggdekk. Vi kjørte piggfritt på vår store bil ett år og var en fare for oss selv og andre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:26   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Piggdekk. Selv da er det til tider vanskelig å komme opp den lange bakken til huset vårt når det ligger et tykt lag med is der. Jeg kunne sikkert skrevet en bok om alt det fæle jeg har opplevd når bakken har vært glatt. Men skal spare dere. Jeg tør ikke å kjøre uten piggdekk på glatta.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:31   #27
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvsagt pikkdekk

Gammel 03-10-07, 08:36   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har akkurat kjøpt nye piggfrie.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:42   #29
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Piggdekk her også.

Gammel 03-10-07, 08:43   #30
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Det var derfor samboeren min lo da jeg nevnte helårsdekk

Da kan han svelge latteren. Vi har kjørt med de samme helårsdekkene i 5 år. De sto på bilen da vi kjøpte ny. Har SUV, bor i Oslo, men har kjørt veldig mye til fjells. Har ikke sklidd ut en gang, eller hatt problemer med å komme opp. De skal dog byttes i år, trur eg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:55   #31
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Selvsagt pikkdekk

Her har vi piggfrie dekk på begge bilene

Gammel 03-10-07, 09:36   #32
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Selvsagt pikkdekk

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:42   #33
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Da kan han svelge latteren. Vi har kjørt med de samme helårsdekkene i 5 år. De sto på bilen da vi kjøpte ny. Har SUV, bor i Oslo, men har kjørt veldig mye til fjells. Har ikke sklidd ut en gang, eller hatt problemer med å komme opp. De skal dog byttes i år, trur eg.

Jeg bare husker at jeg leste en artikkel i avisen i fjor av TryggTrafikk, de intervjuet en dame som sa hun kjørte helårsdekk, og da lo de, for er visst ikke noe som kan brukes som helårsdekk i norsk klima. Men no gjengir jeg bare det jeg leste altså

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:08   #34
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Piggfritt

Har hørt om helårsdekk i mange år og flere jeg kjenner har brukt det.
HAr vært i bilbransjen selv, og min eks har jobbet hos en bilimportør i 15 år ca.
Jeg ville ikke valgt det, selvom det visstnok skal være helt ok på en SUV (som jeg har)

Gammel 13-10-07, 05:26   #35
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Piggfritt på begge biler. Kjøpte nye Nokians til Volvoen hos Tommy Sharif igår, og skal nok ha nye Continentals til Subaruen idag. Må checke prisene først.

Vores forrige Volvo havnet i elva ifjor med piggdekk på...

Gammel 13-10-07, 06:39   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Piggfritt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 09:39   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg krysset av for pigdekk, det er jo bare halve sannheten.

På bilen jeg kjører har vi piggdekk, de fulgte med bilen.
De er ikke så gamle ser det ut til så de bli brukt i vinter (og kanskje neste også)

På de andre bilen som gubben bruker til jobb og som vi bruker når vi alle skal noe er det piggfrie dekk. Det er vi veldig fornøyd med og har aldri hatt oen problemer.

Når jeg engang skal bytte vinterdekk på rotta mi så blir det piggfrie.

Gammel 13-10-07, 10:15   #38
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Piggfritt, det er da klart. Det er svært sjelden det faktisk er noen fordel med pigger, så som de piggfrie vinterdekkene er blitt så bra.

Helårsdekk er noe tull, ja. Du trenger en helt annen type gummi når temperaturen synker under frysepunktet, uansett om det er snø eller ikke. Vanlig sommerdekkgummi blir da stiv og glatt, mens vinterdekkgummi blir veldig fort slitt på sommerføre.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 11:20   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Piggdekk. Jeg tør ikke annet her i Tromsø.

Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 11:22   #40
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Piggfritt på den ene, det har jeg tatt som en selvfølge.

Men, vi har akkurat kjøpt oss en annen bil hvor det fulgte med piggdekk, det er mulig vi bruker dem i vinter fordi jeg er veldig utrygg på å kjøre en bil uten firehjulstrekk her hvor vi bor - masse lange bratte glatte bakker og mye snø. Har gjort det to ganger med lånt bil og slitt skikkelig med å komme opp. I hvert fall de første par månedene til jeg blir litt tryggere på Ellabilen på vinterføre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.