Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kolonihagen.no

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-06, 18:38   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen.no

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Har du fått deres første kasse? Hvordan var det? Hva bestilte du? Tilleggsvarer? Hver uke?

Jeg bestilte en stor mikskasse uten poteter. Den første blir levert 26. oktober, de har utlevering på torsdager. Foreløpig har jeg bare bestilt den ene, så ser jeg hvor mye som kommer og hvor fort det går unna før jeg bestemmer meg for om vi skal ha hver uke eller annen hver uke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 19:18   #22
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

....
OG Kaija - har du fått somla deg til å prøve?

Nei. Må snakke mer med Kaijamannen om vi skal begynne med det. Veier for og imot, og har ikke hatt tida til å bli enige etter at han kom hjem.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 21:58   #23
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er kjempefornøyde. Har utvidet til egg og kjempegode halvstekte rundstykker. Har for eksempel brukt min første pose med jordskokk Noe jeg aldri ville kjøpt hvis jeg ikke hadde fått det levert. Gøy å finne ut av nye produkter, samt godt å vite at alt er økologisk

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 18:47   #24
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har jeg bestilt "Stor Sesongkasse, poteter og årstidens frukt og grønt" til 220 kr og 30 kr i frakt. Spennende..

Gammel 22-10-06, 20:35   #25
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi er kjempefornøyde. Har utvidet til egg og kjempegode halvstekte rundstykker. Har for eksempel brukt min første pose med jordskokk Noe jeg aldri ville kjøpt hvis jeg ikke hadde fått det levert. Gøy å finne ut av nye produkter, samt godt å vite at alt er økologisk

Hva slags mel er de halvstekte runstykkene laget av?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:45   #26
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er nå abonnent! Får singelkassen hver 14.dag i starten, så får jeg heller utvide til hver uke om det er nødvendig

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:48   #27
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Da har jeg bestilt "Stor Sesongkasse, poteter og årstidens frukt og grønt" til 220 kr og 30 kr i frakt. Spennende..

Få høre hva du synes etter hvert. Noen jeg kjenner som har fått derfra en stund syntes det ble vel mye poteter i kassene, så de droppet poteter etter hvert til fordel for mer av annet grønt. Poteter er det ikke så vanskelig å få tak i uansett.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:54   #28
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Søsteren min abonnerer på dette, jeg har vært hos henne noen ganger i vår og sett hva hun får, og det virker veldig bra. Bl.a. nydelig brød og frukt som smaker noe. Hadde vi bodd i Oslo hadde vi utvilsomt benyttet oss av det tilbudet.

Gammel 22-10-06, 21:16   #29
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Få høre hva du synes etter hvert. Noen jeg kjenner som har fått derfra en stund syntes det ble vel mye poteter i kassene, så de droppet poteter etter hvert til fordel for mer av annet grønt. Poteter er det ikke så vanskelig å få tak i uansett.

Ja, jeg frykta det nemlig.. men så er poteten på butikken så dårlig at jeg mer enn gjerne forsøker andre leverandører. Har bare bestilt 1 kasse sånn i første omgang, mulig jeg da heller bytter kasse og bestiller potet utenom... får se. Jeg har ikke snakka med mannen om det da men, det er jeg som bestemmer sånt uansett da.

Gammel 22-10-06, 21:20   #30
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes informasjonen på nettsidene er så begrenset. Hva er singelkasse, og hva inneholder egentlig kassen med bakst og pasta? Er det grovere brød og rundstykker enn det man får i butikken, eller inneholder de stort sett hvetemel? Her i huset spiser vi ikke hvetemel. Jeg lurer også på om pastaen er grov.

Gammel 23-10-06, 17:16   #31
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg synes informasjonen på nettsidene er så begrenset. Hva er singelkasse, og hva inneholder egentlig kassen med bakst og pasta? Er det grovere brød og rundstykker enn det man får i butikken, eller inneholder de stort sett hvetemel? Her i huset spiser vi ikke hvetemel. Jeg lurer også på om pastaen er grov.

Det samme har slått meg. De kunne nok solgt seg bedre om de hadde mer informasjon

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 19:05   #32
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg bestilte en stor mikskasse uten poteter. Den første blir levert 26. oktober, de har utlevering på torsdager. Foreløpig har jeg bare bestilt den ene, så ser jeg hvor mye som kommer og hvor fort det går unna før jeg bestemmer meg for om vi skal ha hver uke eller annen hver uke.

Jeg bestilte kassa på søndag, da kommer den vel i dag gjør den ikke? Har du fått deres? De har ennå ikke vist seg her... hm. håper de kommer da.

Gammel 26-10-06, 20:47   #33
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Standard

Da har jeg fått min første kasse. Hm. Vel, jeg er skuffa. Er fakturert for en Salat som ikke har kommet. Løken er pitte pitte liten og rødløken bare en anelse større. Den minste agurken jeg noensinne har sett, til den nette sum av 19 kr! Den eneste frukten som var med var epler og mandariner. Dette holder ikke for oss ei uke iværtfall.

Må skrive en mail ang den salaten iværtfall... men er nok ikke veldig lysten på å bestille ny kasse nei.

Gammel 26-10-06, 20:55   #34
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Da har jeg fått min første kasse. Hm. Vel, jeg er skuffa. Er fakturert for en Salat som ikke har kommet. Løken er pitte pitte liten og rødløken bare en anelse større. Den minste agurken jeg noensinne har sett, til den nette sum av 19 kr! Den eneste frukten som var med var epler og mandariner. Dette holder ikke for oss ei uke iværtfall.

Må skrive en mail ang den salaten iværtfall... men er nok ikke veldig lysten på å bestille ny kasse nei.

Det der hørtes lite ut ja Hva betaler du for kassen da? Jeg er kjempefornøyd og får mye mer i mine kasser. Kanskje singelkasse ikke er tingen?

Gammel 26-10-06, 21:00   #35
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det der hørtes lite ut ja Hva betaler du for kassen da? Jeg er kjempefornøyd og får mye mer i mine kasser. Kanskje singelkasse ikke er tingen?

Jeg bruker grontretthjem.no og betaler 220 kr for kassen og 30 kr i frakt. Dette var deres "Stor sesongkasse m potet". Mulig det er bedre å bestemme selv hva som skal være i kassene... skal prøve å regne på det etterpå.

Men altså, det var 1 brokkoli og 1 blomkål, 2,5 kg potet, og liten pakke gulrot og 1 pakek med purre også der. Så det er jo ting i kassa - reagerte bare på str på noe av det.. sånn i forhold til prisen.

Har iværtfall sendt mail til dem nå.

Gammel 26-10-06, 21:05   #36
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Jeg bruker grontretthjem.no og betaler 220 kr for kassen og 30 kr i frakt. Dette var deres "Stor sesongkasse m potet". Mulig det er bedre å bestemme selv hva som skal være i kassene... skal prøve å regne på det etterpå.

Men altså, det var 1 brokkoli og 1 blomkål, 2,5 kg potet, og liten pakke gulrot og 1 pakek med purre også der. Så det er jo ting i kassa - reagerte bare på str på noe av det.. sånn i forhold til prisen.

Har iværtfall sendt mail til dem nå.

Ja det er omtrent samme pris som jeg betaler pr kasse (jeg får altså en kasse med frukt og en med grønnsaker). Mengden grønnsaker virket jo grei, men jeg reagerte på at du bare fikk to typer frukt... kanskje ikke så rart om du får både frukt og grønt for 220. Jeg bestilte uten potet, for det gidder jeg ikke bruke plass og penger på. En ting er at vi spiser lite potet, men i tillegg er jo økologiske poteter lett å få tak i.

Gammel 26-10-06, 21:18   #37
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Synes brødene til www.kolonihagen.no er kjempegode. Har utvidet "brødkassen" med 5-6 ekstra brød. Vi er 6 i familien og med 4 matpakker 5 dagerer i uken går det unna med brød.Etter litt frem og tilbake bruker vi nå
www.arstidene.no på frukt og grønt.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:14   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk kassa vår nå for en halv times tid siden. Det var et nytt bud i dag så hun måtte leite så fælt for å finne fram. Vi bestilte en stor kasse uten poteter.

Vi fikk en pose rettferdige bananer og ditto appelsiner. En stor pose norske epler, en agurk, en paprika, to digre tomater, to gule løk, en rød løk, en pose salat, en kilo gulrøtter, en pose med diverse suppegrønnsaker, en blomkål, en stor brokkoli. Det tror jeg var det hele. Det ser ikke så dyrt ut synes jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:19   #39
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Synes brødene til www.kolonihagen.no er kjempegode. Har utvidet "brødkassen" med 5-6 ekstra brød. Vi er 6 i familien og med 4 matpakker 5 dagerer i uken går det unna med brød.Etter litt frem og tilbake bruker vi nå
www.arstidene.no på frukt og grønt.

Men årstidene har vel ikke økologiske grønnsaker, eller har de?

Er blitt inspirert selv og tenker på om jeg kanskje skulle bestille levering hver 14. dag, men er litt usikker for hvem jeg skulle gå for egentlig... Kan du si noe om hvorfor du valgte Årstidene? Tenker singelkassen det ene stedet og liten grønnskasse og fruktpose hos den andre, mne lurer på om førstnevnte blir for liten. Vi er to, men liker samtidig å spise en del ute.

Gammel 26-10-06, 23:54   #40
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Men årstidene har vel ikke økologiske grønnsaker, eller har de?

Er blitt inspirert selv og tenker på om jeg kanskje skulle bestille levering hver 14. dag, men er litt usikker for hvem jeg skulle gå for egentlig... Kan du si noe om hvorfor du valgte Årstidene? Tenker singelkassen det ene stedet og liten grønnskasse og fruktpose hos den andre, mne lurer på om førstnevnte blir for liten. Vi er to, men liker samtidig å spise en del ute.

Skulle likt å vite om det er mer grønnsaker i kassene fra årstidene, for prisene er jo like høye... til tross for at det ikke er økologisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.