|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kolonihagen.no
|
|
|
#23 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kolonihagen.noVi er kjempefornøyde. Har utvidet til egg og kjempegode halvstekte rundstykker. Har for eksempel brukt min første pose med jordskokk |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Kolonihagen.noDa har jeg bestilt "Stor Sesongkasse, poteter og årstidens frukt og grønt" til 220 kr og 30 kr i frakt. Spennende..
|
|
|
#25 |
|
Stadig underveis
Hva slags mel er de halvstekte runstykkene laget av? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
WF: Sausnebbet
|
Få høre hva du synes etter hvert. Noen jeg kjenner som har fått derfra en stund syntes det ble vel mye poteter i kassene, så de droppet poteter etter hvert til fordel for mer av annet grønt. Poteter er det ikke så vanskelig å få tak i uansett. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Quiet, please
|
Sv: Kolonihagen.noSøsteren min abonnerer på dette, jeg har vært hos henne noen ganger i vår og sett hva hun får, og det virker veldig bra. Bl.a. nydelig brød og frukt som smaker noe. Hadde vi bodd i Oslo hadde vi utvilsomt benyttet oss av det tilbudet.
|
|
|
#29 |
|
Ferdig!
Ja, jeg frykta det nemlig.. men så er poteten på butikken så dårlig at jeg mer enn gjerne forsøker andre leverandører. Har bare bestilt 1 kasse sånn i første omgang, mulig jeg da heller bytter kasse og bestiller potet utenom... får se. Jeg har ikke snakka med mannen om det da men, det er jeg som bestemmer sånt uansett da.
|
|
|
#30 |
|
Stadig underveis
Sv: Kolonihagen.noJeg synes informasjonen på nettsidene er så begrenset. Hva er singelkasse, og hva inneholder egentlig kassen med bakst og pasta? Er det grovere brød og rundstykker enn det man får i butikken, eller inneholder de stort sett hvetemel? Her i huset spiser vi ikke hvetemel. Jeg lurer også på om pastaen er grov. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Har fått viljen sin
|
Det samme har slått meg. De kunne nok solgt seg bedre om de hadde mer informasjon |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ferdig!
Jeg bestilte kassa på søndag, da kommer den vel i dag gjør den ikke? Har du fått deres? De har ennå ikke vist seg her... hm. håper de kommer da.
|
|
|
#33 |
|
Ferdig!
Sv: Kolonihagen.noDa har jeg fått min første kasse. Hm. Vel, jeg er skuffa. Er fakturert for en Salat som ikke har kommet. Løken er pitte pitte liten og rødløken bare en anelse større. Den minste agurken jeg noensinne har sett, til den nette sum av 19 kr! Den eneste frukten som var med var epler og mandariner. Dette holder ikke for oss ei uke iværtfall.
|
|
|
#34 |
|
Stadig underveis
Det der hørtes lite ut ja |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ferdig!
Jeg bruker grontretthjem.no og betaler 220 kr for kassen og 30 kr i frakt. Dette var deres "Stor sesongkasse m potet". Mulig det er bedre å bestemme selv hva som skal være i kassene... skal prøve å regne på det etterpå.
|
|
|
#36 |
|
Stadig underveis
Ja det er omtrent samme pris som jeg betaler pr kasse (jeg får altså en kasse med frukt og en med grønnsaker). Mengden grønnsaker virket jo grei, men jeg reagerte på at du bare fikk to typer frukt... kanskje ikke så rart om du får både frukt og grønt for 220. Jeg bestilte uten potet, for det gidder jeg ikke bruke plass og penger på. En ting er at vi spiser lite potet, men i tillegg er jo økologiske poteter lett å få tak i. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kolonihagen.noSynes brødene til www.kolonihagen.no er kjempegode. Har utvidet "brødkassen" med 5-6 ekstra brød. Vi er 6 i familien og med 4 matpakker 5 dagerer i uken går det unna med brød.Etter litt frem og tilbake bruker vi nå |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kolonihagen.noVi fikk kassa vår nå for en halv times tid siden. Det var et nytt bud i dag så hun måtte leite så fælt for å finne fram. Vi bestilte en stor kasse uten poteter.
|
|
|
#39 |
|
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
Men årstidene har vel ikke økologiske grønnsaker, eller har de?
|
|
|
#40 |
|
Stadig underveis
Skulle likt å vite om det er mer grønnsaker i kassene fra årstidene, for prisene er jo like høye... til tross for at det ikke er økologisk. |
|
|
|
![]() |
|
|