Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ostekake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 12:02   #21
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du skal bruke 4 pakker Philadelphia i New York Cheesecake, verdens beste ostekake. Oppskrift og bilde ligger i kakedagboka mi her inne.

DEN må vi ha på fødselsfilmkvelden vår!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 12:51   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Denne lager jeg også! - Synes selv den er goood! Jeg har byttet ut rømme med kesam vanilje endel ganger. Det blir veldig, veldig godt.

Jeg synes også at den er best med nøytral ost. - varme, rørte bjørnebær funker til tilbehør (eller kirsebærkompott)

Jeg byttet også ut rømmen med vaniljekesam engang, husker det smakte utrolig godt

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 13:09   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

DEN må vi ha på fødselsfilmkvelden vår!

Jaa!! Men jeg hadde jo gledet meg litt til å lage brownies med smil da.
Vi får tenke litt på det.

Gammel 21-09-07, 13:09   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg registrerer at vi ikke bare liker samme musikk (Doktor Kosmos), men også elsker den samme ostekaka. Er det andre ting du liker godt, så må du nesten informere meg om det.

Oj! Kommer på at jeg skal holde mannen min langt unna Bauche, av frykt for at vi liker de samme mennene!

Vi får satse på at snuppa di liker litt yngre menn, så kan vi bli svigermødre som sitter og mumser ostekake og hører på skranglete sosialistrock.

Du liker sikkert dromedar også, regner jeg med? (ja, om du liker kaffe da) - og cielois?...

Gammel 21-09-07, 14:52   #25
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og cielois?...

:vann_i_munnen:

Jeg er sjelden på Dromedar, men liker egentlig stedene. Jeg er veldig svak for Skagen på Ni muser, så jeg ender ofte opp der, jeg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 16:42   #26
Left
Passiv

Standard

Husker ikke eksakt mengde på kjeks og smør her, men det omtrent sånn.

ca 2/3 pakke digestivekjeks. Knuses fullstendig. Bunnen skal være ca 2 cm tykk.
1-2 ts med kanel
smeltet smør nok til at kjeksen "henger sammen"

Alt dette blandes, og trykkes ut i bunnen på en springform.
--------
1 boks kremfløte, piskes til krem
2 pk gele etter ønske, gjerne sitron, lages med halv mengde vann, avkjøl litt
2 pk ost med ønsket smak (jeg bruker appelsin), ha oppi og løs opp i gelevæsken som fortsatt er godt lunken til alt er godt oppløst.

Bland "ostesuppa" i den stivpiskede kremen etter at den er avkjølt.
Tøm over kjeksbunnen, og sett i kjøleskapet til den er stiv.

Jeg pleier å pynte den med mandarinbåter f.eks, men man trenger ikke noe pynt strengt tatt.

Knallgodt, og veldig greit at man ikke trenger å steke.

Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 22:24   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

:vann_i_munnen:

Jeg er sjelden på Dromedar, men liker egentlig stedene. Jeg er veldig svak for Skagen på Ni muser, så jeg ender ofte opp der, jeg.

Og hva med ostekak på ni muser? Den er den beste jeg vet og jeg etterjager å finne smaken - men jeg greier det ikke helt.

Har gode minner fra Ni muser gitt - drakk meg nok full på rødvin for første gang der *tidligere ni muser, 3b og Dali-vandrer*

Gammel 21-09-07, 22:37   #28
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva med ostekak på ni muser? Den er den beste jeg vet og jeg etterjager å finne smaken - men jeg greier det ikke helt.

Har gode minner fra Ni muser gitt - drakk meg nok full på rødvin for første gang der *tidligere ni muser, 3b og Dali-vandrer*

Jeg skal prøve den neste gang jeg er der, så skal jeg se om jeg greier å knekke koden.

: også tidligere Ni muser, 3b og Dali-vandrer :

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.