|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Mannen som elsket Yngve og Kompani OrheimJeg syntes "Mannen som elsket Yngve" var en veldig fin bok, selv om jeg ikke er oppvokst i Stavanger akkurat. Jeg likte ikke så godt "Kompani Orheim". Den var litt treg i forhold, kan man vel si, men jeg leste hele tiden med et håp om at det skulle ta seg opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
godt brukt
|
![]() Sv: Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Textrovert
|
![]() Sv: Mannen som elsket Yngve og Kompani OrheimJeg slukte "Mannen som elsket Yngve", selv om jeg ikke har noe forhold til Stavanger. Jeg synes boka var søt og litt trist. Pluss at jeg fikk fylleangst bare av å lese om hovedpersonens fyllekule på slutten av boka. Jeg gjenopplevde plutselig mange fæle fylleopplevelser fra ungsomstida, så akkurat der tror jeg Renberg traff spikeren skikkelig på hodet.
![]() |
#26 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mannen som elsket Yngve og Kompani OrheimKompani Orheim var litt sår å lese synes jeg. Men synes absolutt den var verdt å lese. Kjente at jeg fikk vondt av hovedpersonen mens jeg leste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Textrovert
|
![]() |
#28 |
intro
|
![]() Sv: Mannen som elsket Yngve og Kompani OrheimJeg elsker begge disse bøkene, og da særlig Kompani Orheim, som var både gjenkjennelig og rørende. Tror det er en fordel å være på omtrent samme alder som hovedpersonen (som er født i -72), da finner en veldig mange morsomme referanser til ens egen oppvekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mannen som elsket Yngve og Kompani OrheimDrar frem denne gamle tråden som jeg jo har skrevet i en gang for lenge siden. Nå har jeg lest Kompani Orheim, mange år etter at jeg leste Mannen som elsket Yngve.
![]() |
|
|