|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første gang til Italia: hvor?Vi har kun vært på langhelg i Roma, uten barn, i 2008, og sommerferie ved Venezia i 2017 tror jeg det var. Bodde på Lido de Jeselo og tok buss og båt til Venezia.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første gang til Italia: hvor?En nydelig by som er mindre folksom og turistifisert enn alternativene her er Bergamo. Vi reiste dit litt på måfå fordi det tilfeldigvis går direktefly herfra om vinteren, og ble helt forelsket.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første gang til Italia: hvor?Men, altså - Roma i sept/okt
|
|
|
#24 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Første gang til Italia: hvor?
Ja, Roma trenger man jo nesten ikke å planlegge heller, det er bare å gå ut døra, runde et hjørne, og BANG! Arkitektur. Kunst. Historie. Klype-seg-i-armen-severdigheter. Første gangen vi var der skulle vi bare finne noe mat, vi kom sent på kvelden (bodde på et billig, shady hostel i nærheten av sentralstasjonen,
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I dag kl 13:00. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Første gang til Italia: hvor?Jeg ble sjarmert av Napoli. på tross av alt søppel, rot og et eksepsjonelt antall bostedsløse overalt. Det hjalp nok på at vi klarte å snuble over et sted som serverte pizza som var "helt ute av denne verden". Snuppa hadde søkt opp et instragramsted for pizza som hadde flere hundre meter med kø, så vi tok et av stedene rett i nærheten isteden. Og vi har aldri spist bedre pizza!
|
|
|
|
#26 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Første gang til Italia: hvor?
Kanskje vi snublet over samme pizzarestaurant?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I dag kl 13:43. |
|
|
|
![]() |
|
|