|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan diskret signalisere i utlandet at man er norsk på 17. mai, uten bunad?
Høres veldig lurt ut!
|
|
|
#22 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan diskret signalisere i utlandet at man er norsk på 17. mai, uten bunad?Tenkte på denne tråden da reklame for denne dukket opp: https://norgesreima.no/products/norg...39518401070231
|
|
|
#24 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvordan diskret signalisere i utlandet at man er norsk på 17. mai, uten bunad?
En liten avsporing her - men jeg syne det er SÅ BRA at det er lov med dobbelt statsborgerskap. Jeg kjenner flere som synes det er en fin greie - fordi de føler en sterk tilknytning til både landene de har røtter fra og landet de har flyttet til.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : I går kl 16:00. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan diskret signalisere i utlandet at man er norsk på 17. mai, uten bunad?Min svenske svoger spurte før OL, hvem jeg heiet mest på, Norge eller Sverige. Jeg svarte at det var avhengig av hvilken idrett det var, at jeg heiet mest på den minst sannsynlige vinneren av de to landene/underdogen, men etterpå kjente jeg at det var Norge jeg heiet mest på. Jeg har bodd lenger i Norge enn i Sverige og nå tar jeg med meg det norske passet på reise og ikke det svenske så det føles helt riktig at jeg kunne bli norsk statsborger også. Jeg ville ikke gi fra meg mitt svenske, uansett. Sist redigert av Pelen : I går kl 16:11. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan diskret signalisere i utlandet at man er norsk på 17. mai, uten bunad?Jeg så en diskusjon på threads der en amerikaner lurte på hvem nordmenn heiet på når "erkerivalen", altså Sverige, spilte mot USA. Hva veide tyngst, liksom. Og fikk helt klart svar på at Norge og Sverige er som søsken, krangler og terger hverandre, men kan man ikke heie på Norge; heier man på Sverige. Alltid.
|
|
|
#28 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Litt omvendt av bonussønnen da vi var på landskamp mellom Norge og Danmark da han var liten - han heiet hele tiden på de som ledet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Guttungen hadde en klasse- og lagkamerat gjennom hele barne- og ungdomsskolen, med opprinnelse fra Syria, som på et tidspunkt i løpet av 10.klasse kunne erklære at han hadde fått norsk statsborgerskap, og sitt første norske pass. Klassen brøt ut i spontan jubel, applaus og nasjonalsang, og læreren greide å komme med praktutsagnet (jada, godt ment, kom bare litt feil ut): "Nå er du endelig en av oss!" Klassen reagerte med noe sånt som
|
![]() |
|
|