|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …
Jeg hadde peis som kriterium da vi flyttet sist.
Frysja er nordre Aker. Oppsal er Østensjø. Finn er delt inn i bydeler (men også noen mindre strøk, så skjønner at det er litt vanskelig å holde orden på om man ikke er kjent), så google på stedsnavn+bydel for å finn ut hvilke steder som ligger i hvilken bydel.
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Du kan også bruke polygonet i finn til å tegne deg rundt ett og ett område som matcher kriteriene (nær t-bane, nær natur), og lagre dem som enkeltssøk. Og så tror jeg veldig på å besøke områder, og labbe rundt. Jeg kan fortsatt bli kjempeoverrasket over nydelige områder, steder der jeg trodde jeg var kjent, men bare en liten sving til venstre i stedet for til høyre og vips, en helt ny oase man aldri har sett før.
|
|
|
#23 |
|
Klar
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …
Ja, helt enig i det med å labbe rundt i områdene. Vi var på et enormt høyt antall visninger da vi skulle flytte ut av byen, men fant ikke noe begge falt for. Og så datt jeg tilfeldigvis innom en visning på Hosle, som jeg trodde var altfor langt vekk, og kjente med en gang at her, her skal jeg bo! Det ble uttrykt med en sånn overbevisning at eksen for en gangs skyld ikke protesterte. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Jeg bor i søndre del av Nordstrand (Ljabru), og det synes jeg oppfyller kravene (se gjerne på hele Munkerud). Vi har urskog rett nedenfor oss, man kan gå til Grønliåsen, og man kan løpe til Østmarka på under 15 minutter. Hvervenbukta er ca. 4 km unna, og man kan sykle eller løpe dit. Det er mange strender langs Mosseveien, og Sæter er et levende handelssentrum. På Lambertseter har man shopping og kino. Trikken tar meg til jobboppdrag 13 minutter. Vi har også godt med buss (Skullerud hvis du vil ta kollektiv til marka) og tog fra Hauketo. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Jeg er veldig begeistret for Søndre Nordstrand og Nordstrand, og trives med umiddelbar nærhet til Den Beste Marka, mange forskjellige kollektivmuligheter til sentrum alt ettersom hvor god tid man har, etterhvert et ganske trivelig Sæter-kryss, Lambertseter med alt essensielt, og nærhet til sjøen og de fineste badestedene. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Flere fra Nordstrand her.
|
|
![]() |
|
|