Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-26, 19:27   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

PRIS! Ikke peis. Selv om det forsåvidt er en av de tingene jeg helst vil ha der jeg skal bo.

Jeg hadde peis som kriterium da vi flyttet sist. Jeg skal ikke fryse i apokalypsen.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hvor bor du da Timar?

Jrg synes det er lott vanskelig å finne frem i Finn noen ganger. Hvilke bydeler skal man søke på for å få opp de stedene dere anbefaler?

Frysja er nordre Aker. Oppsal er Østensjø. Finn er delt inn i bydeler (men også noen mindre strøk, så skjønner at det er litt vanskelig å holde orden på om man ikke er kjent), så google på stedsnavn+bydel for å finn ut hvilke steder som ligger i hvilken bydel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-26, 21:16   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan også bruke polygonet i finn til å tegne deg rundt ett og ett område som matcher kriteriene (nær t-bane, nær natur), og lagre dem som enkeltssøk. Og så tror jeg veldig på å besøke områder, og labbe rundt. Jeg kan fortsatt bli kjempeoverrasket over nydelige områder, steder der jeg trodde jeg var kjent, men bare en liten sving til venstre i stedet for til høyre og vips, en helt ny oase man aldri har sett før.

Du kan jo utforske litt i google maps også? Bare «fly» litt over områder og zoome inn her og der?

Gammel 16-02-26, 22:37   #23
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du kan også bruke polygonet i finn til å tegne deg rundt ett og ett område som matcher kriteriene (nær t-bane, nær natur), og lagre dem som enkeltssøk. Og så tror jeg veldig på å besøke områder, og labbe rundt. Jeg kan fortsatt bli kjempeoverrasket over nydelige områder, steder der jeg trodde jeg var kjent, men bare en liten sving til venstre i stedet for til høyre og vips, en helt ny oase man aldri har sett før.

Du kan jo utforske litt i google maps også? Bare «fly» litt over områder og zoome inn her og der?

Ja, helt enig i det med å labbe rundt i områdene. Vi var på et enormt høyt antall visninger da vi skulle flytte ut av byen, men fant ikke noe begge falt for. Og så datt jeg tilfeldigvis innom en visning på Hosle, som jeg trodde var altfor langt vekk, og kjente med en gang at her, her skal jeg bo! Det ble uttrykt med en sånn overbevisning at eksen for en gangs skyld ikke protesterte. Og så var vi heldige og fikk et fint hus til en god pris også.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 07:55   #24
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bor i søndre del av Nordstrand (Ljabru), og det synes jeg oppfyller kravene (se gjerne på hele Munkerud). Vi har urskog rett nedenfor oss, man kan gå til Grønliåsen, og man kan løpe til Østmarka på under 15 minutter. Hvervenbukta er ca. 4 km unna, og man kan sykle eller løpe dit. Det er mange strender langs Mosseveien, og Sæter er et levende handelssentrum. På Lambertseter har man shopping og kino. Trikken tar meg til jobboppdrag 13 minutter. Vi har også godt med buss (Skullerud hvis du vil ta kollektiv til marka) og tog fra Hauketo.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:37   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig begeistret for Søndre Nordstrand og Nordstrand, og trives med umiddelbar nærhet til Den Beste Marka, mange forskjellige kollektivmuligheter til sentrum alt ettersom hvor god tid man har, etterhvert et ganske trivelig Sæter-kryss, Lambertseter med alt essensielt, og nærhet til sjøen og de fineste badestedene.

Er dog svært lite begeistret for ungdomskulturen på Nordstrand.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:40   #26
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Flere fra Nordstrand her.
Jeg har bodd 26 år på Nordstrand, rett ved Sæterkrysset og synes det har vært flott sted både ift sjø og skog og sentralt lokalt og sentrum.

Jeg har alltid tullet med det at vi bor så nære skole og kommunikasjon og har sagt at gutta mine kan krabbe til skolen uten å få hull på buksa.

Jeg er oppvokst innerst i Bunnefjorden, et steinkast fra Turistforeningens Breivoll Gård og kyststien mot Svartskog går forbi gamlehuset mitt. så jeg har hatt lang vei til både skole og sentrale strøk og laang vei til kommunikasjon.

Nå har vi solgt og skal flytte ut av Oslo, selv om det bare er noen hundre meter fra Oslogrensa.. skal inn i en lavblokk på Tårnåsen. Blir spennende.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.