|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvit mann som pusher 50
Jeg er nok for ung til å ha fått med meg dette, og for lat til å se en 20-minutters youtube-video for å skjønne det.
|
|
|
#22 |
|
can-jur
|
Sv: Hvit mann som pusher 50Godt kjent med uttrykket, ville vel forventa at folk skjønte den, litt avhengig av kontekst. Kjenner ikke til Karpe og var ikke klar over at de «innførte» begrepet.
|
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvit mann som pusher 50Uttrykket «Heisan Montebello» har Karpe lånt fra sketsjen til Kirkevåg. Det er «hvit mann som pusher 50» at AI sier at kommer fra dem selv.
|
|
|
|
#24 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvit mann som pusher 50Godt kjent med uttrykket, bruker det sjelden, og selv om jeg tror de rundt meg kjenner uttrykket forventer jeg det ikke. Hører ikke på Karpe, men vet at det er derfra.
|
|
|
#25 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hvit mann som pusher 50Ja og ja.
|
|
|
#27 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Synes Tallulah oppsummerer det ganske bra:
Samtidig som de (på gruppenivå) ofte tar seg den frihet å definere hva andre bør tåle og ikke tåle av hets, før de har rett til å føle seg krenket.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-10-25 kl 13:59. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Det er en hvit mann som nærmer seg femti, som i kraft av være en del av sin gruppe aldri har opplevd særlig med motstand, men allikevel mener mye om andre, eller føler seg forurettet eller at han fortjener mer.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
En privilegert mann som ser verden fra sitt ståsted, og som ikke tar innover seg at han er en privilegert mann.
|
|
|
#30 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvit mann som pusher 50Aldri hørt, men skjønner (tror jeg) hva begrepet innebærer. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
heimføing
|
Sv: Hvit mann som pusher 50Har bare sett det her på forumet. Og kanskje i en eller annen kronikk i en eller annen avis. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Ja, og det tror jeg AI har rett i. Det er jo også gøy at Karpe referer til Trang fødsels kursiv i låta.
|
|
|
#33 |
|
Personlig pessimist
|
Men da er aldersreferansen for gammel. For det er jo i større grad menn som pusher 60, kanskje til og med 70.
|
|
|
|
#34 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvit mann som pusher 50Ja og ja. Jobber i en bransje som er full av dem, så har ofte brukt det på jobb. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Borte
|
Sv: Hvit mann som pusher 50De mister jo gjerne litt av den naturlige selvtilliten når de pusher 60 og i hvert fall når de nærmer seg 70.
|
|
|
#39 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvit mann som pusher 50Takk for te-skjeer!
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvit mann som pusher 50har hørt menkjenner ikke begrepet og ingen fan av karpe, men ville ikke tatt det som noe negativt heller, ville tenkt det var synonymt med «nærmer seg» : vet ikke: Sist redigert av m^2 : 09-10-25 kl 16:58. |
|
|
|
![]() |
|
|