|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025Våre gavemottakere er de tre barna og de to barnebarna, barnas eventuelle partnere (1 per nå), hverandre og et par venner. Vi pleier å gå for opplevelser sammen med mottaker. Jeg tipper det blir sånn i år også. Hvis noen har et spesifikke ønsker, så pleier vi å få til det. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
geskjeftig
|
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg er i gang, i år blir det strikkede votter og bok til de aller fleste. Legger inn de ideene jeg allerede har eller har handlet inn
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julegavetanker, 2025Vi opererer med ønskelister og vi har lov å kjøpe brukt.
|
|
|
|
#24 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julegavetanker, 2025Til en venninne har jeg kjøpt en Lykketegning-kopp som jeg vet hun ikke har, og så skal jeg kjøpe noe fra Isabelle Raad, siden hun er stor fan av henne. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Julegavetanker, 2025Ark hadde 40% på det meste i helga, så fikk handlet noen bøker som blir julegaver og noen bursdagsgaver til de som har lagt inn bursdag rett før jul.
|
|
|
#26 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Julegavetanker, 2025
Har fått opp reklame for denne (Skogshjerte, fjernet lenke pga nye opplysninger) i feeden, men aner ikke noe om det
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 14-10-25 kl 16:52. Årsak: Fjernet lenke |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Skogshjerte driver med dropshipping. Man bør også være skeptisk til hva produktene faktisk inneholder. https://www.tv2.no/underholdning/lan...ende/17806653/
|
|
|
#28 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Julegavetanker, 2025Vi skal nok gi gaver til disse, men hva er en annen sak:
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Semiaktiv
Jeg vurderer å kjøpe skjærefjøler i tre, som kan vaskes i oppvaskmaskin, som gave til flere. Det har begynt å komme en del av det på markedet, blant annet disse: https://jarfjola.no/collections/skja...RoCI1UQAvD_BwE
|
|
|
#30 |
|
ctrl+z
|
Jeg fikk også opp disse annonsene, men så fort at det var mye negativt på Trustpilot. Synes det er vanskelig å finne sett som ikke koster tusenvis.
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
De ligner på en prikk eksakt på det svigermor kjøpte til oss til jul i fjor, som kom utpå våren en gang pga "sen levering". Dropshipping, men jeg vet ikke hvor hun hadde kjøpt det.
|
|
|
#32 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Julegavetanker, 2025Julegavetanker 2025:
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#33 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg har gitt studenter årskort på museum. Jeg tenker det er en fin adspredelse og noe man kan gjøre mange ganger i løpet av et år.
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har to av disse, liker dem veldig godt: |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg har redskaper fra Skogshjerte, og jeg kjøpte det i fjor, før jeg fant ut at det ikke var så lurt. Men jeg har i det minste fått utrolig god service der, og jeg er veldig fornøyd med produktene. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg har forresten sett på Jærfjøla i lang tid, men synes de er så dyre. De fra Kirkens bymisjon er mye billigere, ser jeg nå. Men de er nok laget av et annet materiale? Noen som har testet dem? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Julegavetanker, 2025I utgangspunktet ikke tenkt jul ennå, men i går kom skolefoto av yngste så sa får besteforeldre det ihvertfall.
|
|
|
#38 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Veldig sant - i alle fall det om knivene! Jeg har ikke potetskrelleren (noterer meg bak øret til den vi har må byttes ut), men vi har mange av disse små knivene. Funker utmerket til skrelling av epler eller kutting av løk, selv etter mange runder i oppvaskmaskinen!
|
|
|
#39 |
|
Semiaktiv
Sv: Julegavetanker, 2025Et annet tips: Til kvinner i ulike aldre har jeg også flere ganger gitt silkesinglet fra Rosemunde (de som heter Babette), de er forholdsvis rimelige, men føles likevel litt luksuriøse siden de er laget av 70% silke (30% bomull). De finnes i mange fine farger, og selv om de er kroppsnære er de veldig elastiske og nokså lange, slik at de passer mange ulike størrelser og fasonger. Jeg kjøpte en til min datter på 20, som hun bruker hele tiden, og siden har hun kjøpt seg flere selv i andre farger. Hun bruker dem som topper under cardigans o.l., og singlet om sommeren, mens jeg (som ikke er like veldreid
|
|
|
#40 |
|
Protonterapeut
|
Takk!
|
![]() |
|