Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forsikre pus?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-25, 13:04   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsikre pus?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Heller litt mot å ha en buffer heller. Jeg har jo mulighet til å sette av penger.

Hva med om den trenger noe som koster 30 000 da? Sikkert mer vanlig for hund. Hvor fort får du til å sette av så mye?

Gammel 28-07-25, 19:02   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva med om den trenger noe som koster 30 000 da? Sikkert mer vanlig for hund. Hvor fort får du til å sette av så mye?

Jeg tenker at det man trenger å sette av penger til, er å ha nok til å kunne få gjennomført en skikkelig undersøkelse, enkel behandling og eventuelt få avlivet kjæledyret på en god måte. Det er ikke slik at det alltid er riktig å gjennomføre omfattende operasjoner på kjæledyr. Noen ganger kan det være bedre å innse at skaden/sykdommen er såpass stor at det er bedre å avlive.

Forsikringsselskapene ønsker å skape en redsel for at ting kan skje, men det er greit å huske at det vi betaler inn til forsikringsselskap både skal dekke det forsikringen skal dekke OG skal samtidig dekke utgifter og overskudd for forsikringsselskapet.

Det vil dermed være en kost-nytte-avveielse når man kjøper forsikringer. Kostnaden for forsikring for kjæledyr er svært høy og i tillegg er det ofte dyre egenandeler ved skade/sykdom.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 18:18   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mer enn det allerede. Sparer til å kjøpe bil, men kan sette av noe av pengene til katt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 19:07   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Om katten blir alvorlig syk eller skadet ville jeg nok vurdert avlivning. Ville ikke brukt en formue på operasjoner eller behandling hvis det er fare for at det ikke vil hjelpe.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 19:20   #5
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Kjenner de som har katt uten forsikring og heller betalt veterinær ved behov. Da katten ble syk tror jeg de betalte rundt 4-5000 for behandling og medisin, men så viste det seg at katten var så syk at den måtte avlives. Dette var en forholdsvis ung katten 5-6 år.

Gammel 28-07-25, 20:06   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Med en forsikring på 2500kr året, og så egenandel på 2500kr så er man jo oppe i de 5000kr ved sykdomstilfelle første år. Er katten da 4-5år gammel så har man brukt mer enn det. Om katten blir avlivet ikke ikke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 21:11   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

De syntes nemlig forsikring på pus ble for dyrt. Og som de sa om det ble kjempe summer ville de ikke brukt det på katt. Her trodde veterinær det var infeksjon først, men så var det akutt nyresvikt.

Gammel 28-07-25, 23:00   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Men det ville jo blitt dyrere i løpet av 6år enn det du beskriver.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-25, 23:13   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Ja, med forsikring ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.