|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
Jeg er enig. Slett ikke religiøs, men spesielt når man bor tett er det få lommer av stillhet i hverdagen. Det er boring, vaskemaskiner, gressklippere, høytrykkspylere, snekring, anleggsarbeid og festing, så jeg er veldig glad for noen kjøreregler for når man faktisk kan ha det litt fredelig.
![]() |
#23 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg bryr meg nada om religion, men har blitt veldig glad i stillhet. Det var magisk hjemme i påsken, da de fleste naboene var ute på vift. Bare to og fuglesang over hele fjøla.
![]() |
#24 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?For min del må folk gjerne holde på i hagene sine uansett dag, men det er godt mulig jeg sier dette fordi de fleste rundt meg bare har balkongkasser som det ikke blir nevneverdig bråk av å fikse. Det er imidlertid nok av annen type bråk siden vi bor sentralt i Oslo. Jeg føler imidlertid at bråk fra diverse er en del av å bo midt i en by, og jeg kan fint slappe av og til og med sovne på balkongen til lyden av en nabo eller håndverkere som gjør ganske så bråkete arbeid ute. Jeg liker lyder av levende by og har valgt å bo midt i dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
Veldig, veldig viktig!
![]() |
#26 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg har fri i dag og skal høytrykkspyle nå straks. Håper ingen naboer har vært på nattevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Nå må jeg seriøst ta meg sammen for å ikke la banneordene sprute utover skjermen. Mannen hadde gjort alt klart for meg, jeg skulle bare koble til slangen og skru maskinen på. Men det lekker, samme hvordan jeg fester slangen. Faens drit. Det er så typisk at ingenting i dette huset funker som det skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
Jeg er helt enig i dette, og finner meg i mye lyd. Men vi bor i et strøk med enormt mye oppussing, og i en blokk med 4 oppganger og 12 leiligheter i hver. Byggebråk og vaskemaskindur setter seg i betongen og rister gjennom hele bygningen. Vi bor også i den bydelen som har blitt fortettet mest de siste årene, så vi har levd med byggestøy ganske tett innpå oss i årevis. En ny ungdomsskole er nettopp ferdig, med alt det innebar av pålebanking for at ikke hele greia skulle seile ut i Akerelva.
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg husker svært godt fra min oppvekst på landsbygda og gjenopplever det de gangene jeg er på hjemlige trakter, den evinnelige støyen fra motorsager/gigagressklippere/ymse verktøy av forskjellige kaliber, (nei, ikke fra gårdsbruk, jeg vet at bønder aldri har fri, dette er ikke urbanist hate speech), og hvor utrolig deilig det var de gangene helligdagsfred ble overholdt slik at man faktisk kunne sitte utendørs uten å ha sirkelsaglyder i øret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Ååh, stor sympati til deg Hyacint! Det er fortvilende når man er klar, så svikter utstyret. Håper du får til å kople det sammen etter en vel fortjent runde med ukvemsord.
![]() |
#31 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Fordelen i byen er at det ikke er så store plener å klippe eller så mange trær å sage ned, så støyen fra hver varer ikke så lenge. Det er bare så mange av disse, så totalt blir det mye. Vi var "på landet" i påska og den motorsaga vi hørte varte jo i dagevis. Jeg er veldig glad vi har lommer av stillhet.
![]() |
#32 |
Kontrollfrik
Nei, må dessverre ta det i ettermiddag etter at mannen har kommet hjem. Men er ikke like sint lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg var millimeter fra å ringe politiet mandag 2. påskedag, da naboene hadde rigget seg til med dieseldrevet flisehugger som de styrte med i 6 timer. Og ja, de visste om helligdagsfred, men nei: "De måtte gjøre det idag".
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Grr. Høyere makter (Gud?) vil ikke at jeg skal spyle. Mannen kom hjem, fikset den, og så gikk han og handlet mens jeg spylte. Etter en halvtime stanset hele dritten, og det viste seg at det er hovedkranen som har skrudd seg av. (Via sånn water guard-greie). Jeg gikk inn, full av gjørmesprut, og hovedkranen peip, og det var ikke vann i huset. Måtte vaske briller og hender med våtservietter, og så er den stoppekranen plassert på et idiotisk sted etter renoveringen av huset. Måtte vente til mannen kom igjen (herregud, så hjelpeløs jeg er..). Han måtte demontere en kjøkkenskuff og krype innunder et sted og stille på den der water guarden, som jeg aldri har forstått et pøkk av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Stadig underveis
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg har ikke energi til sånt vedlikehold på hverdager. Søndager har jeg det, men jeg lar være mot min vilje. I vår gate er det veldig stille. Jeg kan ikke huske at bråk noen gang har forstyrret meg her.
![]() |
#38 |
Introvert optimist
|
Jeg hadde informerte dem om at jeg ville ringe politiet og hvis de ikke brød seg om det hadde jeg ringt, ikke ventet til neste gang.
![]() |
|
|