Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai for tenåringer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-25, 15:54   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai for tenåringer

Garden har drilloppvisning i Huseby leir på ettermiddagen. Mener jeg har hørt om noen her inne som pleide være på det? Jeg har ikke vært der, men kunne det vært noe, dersom man først er innom Oslo for mat?

Jeg kjenner forøvrig godt igjen dette med såre følelser rundt dager der "alle andre" ungdommer finner på noe med venner. Hadde dette selv som ungdom da alle vi familiefeiret med på nyttårsaften var mye kulere enn meg så de skulle på fest. Da hadde vi et par år der familien vår var med en annen familie rett og slett. Og etter det skulle plutselig jeg på fest også. Det går seg til, og ikke alle er i full fart av den typen på ungdomsskolen, men det er sårt når det står på.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-25, 16:00   #22
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hun har ikke en eller to venninner det er aktuelt å invitere til noe den dagen da?

Tror ikke det (jeg har spurt om hun vil invitere noen på frokost/lunsj. og bare det å be med et par ut og spise på bursdagen var et svare strev). For de vennene hun har tilhører andre større vennekretser som hun på ingen måte kjenner. Og da sitter det langt inne for henne å spørre om å få bli med, og vi kjenner de ikke, siden hun kun møter de på skole/fritidsaktivitet.

Gammel 03-04-25, 16:02   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tror ikke det (jeg har spurt om hun vil invitere noen på frokost/lunsj. og bare det å be med et par ut og spise på bursdagen var et svare strev). For de vennene hun har tilhører andre større vennekretser som hun på ingen måte kjenner. Og da sitter det langt inne for henne å spørre om å få bli med, og vi kjenner de ikke, siden hun kun møter de på skole/fritidsaktivitet.

Jeg skjønner det. Det er en kjip følelse og da blir det ikke bedre av at man blir spurt om det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-25, 23:05   #24
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her har vi alltid feiret som familie. Etter barnetoget er det et par timer der vi spiser god lunch hjemme, før ene poden skal møte for spilling i folketoget. Vi andre står og ser på, og henter han etterpå. Så drar vi hjem og griller/spiser middag enten bare oss fire eller med en vennefamilie. I år er korpsmusikanten invitert til bestevenninna på kvelden sammen med noen flere, for å se finalen i Eurovisionen sammen. Om min andre pode blir med der er usikkert, så hvis ikke blir han nok hjemme og vi koser oss her litt ekstra.

De liker helst å være med oss den dagen, og vi gjør øitt ekstra ut av det (mormoren deres er også med).

Gammel 03-04-25, 23:20   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Her er det fortsatt familie i hovedsete. Frokost for oss fem (eller fire de mange årene mannen stadig som fau ender med å måtte forlate huset tidlig. )

Vi har en kombinasjon av tenåringer og barneskole. Men 16 åringen har ingen vennegjeng og ikke noe sosialt liv utenfor skolen, og spiller i korpset. Så han spiser her og nøter opp for å spille på barneskolen han aldri fikk på (dr ble bygget ny skole med oppstart etter at han begynte på i skolen) mellomste er første året på u skolen nå men selv om hun ikke vet hva hun helt skal gjøre siden hun ikke skal gå i tog så ser hun nok ikke for seg noe annet enn frokosten hjemme og stille opp langs ruta sammen med besteforeldre og søskenbarn. Yngste er jo bare 9 men spiller også i korpset så. Ja. Det er feiring på den barneskolen da, selv om tenåringene går hjem før minstemor vil hjem.

Mannen skal somregel være der til det er slutt, enten er han kasserer eller så har han rydde alt, kiosk, stort sett alltid en vakt eller fem i løpet av dagen.

Men jeg jsrbikor hatt forventninger om at ungene skulle gjøre noe annet heller. Første året jeg ikke feiret dagen i sin helhet med mine foreldre var jeg russ. Og så flyttet jeg hjemmefra.

Gammel 04-04-25, 00:05   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korpsfamilie. Dagen går med til jobbing i gater og arrangementer ++… så feiringen er kanskje beina høyt med pølse og brus og familie.

Gammel 04-04-25, 08:36   #27
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ungdommen henger med venner. I år skal de ha brunsj her.

Det er mest jeg som føler at dagen er sår. Vi har ingen å grille med e.l.

Gammel 04-04-25, 13:05   #28
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har heller ikke noen, og i flere år klarte ikke ungene å delta i skoleaktiviteter heller, så det var ganske sårt. Snart-fjortisen har vært med i tog osv. på sin skole de siste par årene, og der går alle i tog ut 10., så da er det ikke sånn at de er ferdige med det helt ennå. Så hun skal nok dit og gå i tog og henge, men uten foreldre på slep. Minste på 12 gikk i tog tidligere, men klarte ikke i fjor, så da var jeg og hun hjemme, bakte kake og så grillet vi seinere på dagen da alle var hjemme. For meg er det mest sårt at ungene ikke har hatt glede av dagen på samme måte i noen år, men vi har prøvd å gjøre vår greie ut av det og ikke fokusere for mye på hva vi tror alle andre driver med. Vi er allerede såpass annerledes som familie på grunn av barnas utfordringer, så en viss grad av utenforskap kjenner vi på uansett, året rundt.

Gammel 04-04-25, 16:18   #29
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

17.mai har ofte vært en vanskelig dag å være alene med barna på. I fjor var eldste russ, yngste gikk i 10.og gikk i skoletog lokalt (vanlig her å gå ut ungdomsskolen). Så var begge med venner mens jeg tok meg litt av min mor. På ettermiddagen pleier vi å bli invitert til kaffe og kake i hagen hos venner sammen med mange andre venner.

I år har jeg kjæreste, så vi får se hva som da skjer og hvem som feirer med hvem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.