|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I mål
|
![]() Sv: 17. mai for tenåringerGarden har drilloppvisning i Huseby leir på ettermiddagen. Mener jeg har hørt om noen her inne som pleide være på det? Jeg har ikke vært der, men kunne det vært noe, dersom man først er innom Oslo for mat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai for tenåringer
Tror ikke det (jeg har spurt om hun vil invitere noen på frokost/lunsj. og bare det å be med et par ut og spise på bursdagen var et svare strev). For de vennene hun har tilhører andre større vennekretser som hun på ingen måte kjenner. Og da sitter det langt inne for henne å spørre om å få bli med, og vi kjenner de ikke, siden hun kun møter de på skole/fritidsaktivitet.
![]() |
#23 |
I mål
|
![]() Sv: 17. mai for tenåringer
Jeg skjønner det. Det er en kjip følelse og da blir det ikke bedre av at man blir spurt om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
lettere utlada
|
![]() Sv: 17. mai for tenåringerHer har vi alltid feiret som familie. Etter barnetoget er det et par timer der vi spiser god lunch hjemme, før ene poden skal møte for spilling i folketoget. Vi andre står og ser på, og henter han etterpå. Så drar vi hjem og griller/spiser middag enten bare oss fire eller med en vennefamilie. I år er korpsmusikanten invitert til bestevenninna på kvelden sammen med noen flere, for å se finalen i Eurovisionen sammen. Om min andre pode blir med der er usikkert, så hvis ikke blir han nok hjemme og vi koser oss her litt ekstra.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: 17. mai for tenåringerHer er det fortsatt familie i hovedsete. Frokost for oss fem (eller fire de mange årene mannen stadig som fau ender med å måtte forlate huset tidlig. )
![]() |
#26 |
maler
|
![]() Sv: 17. mai for tenåringerKorpsfamilie. Dagen går med til jobbing i gater og arrangementer ++… så feiringen er kanskje beina høyt med pølse og brus og familie.
![]() |
#27 |
nju nja njo
|
![]() Sv: 17. mai for tenåringerUngdommen henger med venner. I år skal de ha brunsj her.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: 17. mai for tenåringerVi har heller ikke noen, og i flere år klarte ikke ungene å delta i skoleaktiviteter heller, så det var ganske sårt. Snart-fjortisen har vært med i tog osv. på sin skole de siste par årene, og der går alle i tog ut 10., så da er det ikke sånn at de er ferdige med det helt ennå. Så hun skal nok dit og gå i tog og henge, men uten foreldre på slep. Minste på 12 gikk i tog tidligere, men klarte ikke i fjor, så da var jeg og hun hjemme, bakte kake og så grillet vi seinere på dagen da alle var hjemme. For meg er det mest sårt at ungene ikke har hatt glede av dagen på samme måte i noen år, men vi har prøvd å gjøre vår greie ut av det og ikke fokusere for mye på hva vi tror alle andre driver med. Vi er allerede såpass annerledes som familie på grunn av barnas utfordringer, så en viss grad av utenforskap kjenner vi på uansett, året rundt.
![]() |
#29 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: 17. mai for tenåringer17.mai har ofte vært en vanskelig dag å være alene med barna på. I fjor var eldste russ, yngste gikk i 10.og gikk i skoletog lokalt (vanlig her å gå ut ungdomsskolen). Så var begge med venner mens jeg tok meg litt av min mor. På ettermiddagen pleier vi å bli invitert til kaffe og kake i hagen hos venner sammen med mange andre venner.
![]() |
|
|