Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

En veldig god bodylotion?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-25, 09:08   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En veldig god bodylotion?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke superfin å se på, men kjempebra konsistens fordi den har olje i seg. Og jeg elsker lukten, den er litt sånn eterisk olje mer enn parfyme.

https://www.clarins.no/tonic-oil-balm/80100251.html

Takk for tips! Jeg skal ta en snus på den. mer eterisk olje i stedet for parfyme er bra, ja.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg bruker kun Body Shops body butter med avocado eller (helst) oliven. Har sverget til sistnevnte helt siden jeg fikk det i endelig-gravid-gave av Xian for 19 år siden. Dette er de eneste to jeg har funnet som gir nok fuktighet.

Til sommeren må jeg sjekke ut den sitrusvarianten Pøblis linker til, i håp om at den vil skremme bort myggen. (Jeg elsker for øvrig verbena-/sitruslukta på L'Occitane-produktene, men den body lotionen gir ikke nok fuktighet for meg.)

Jeg luktet på den i går, faktisk. Den var ikke for meg. Den luktet mer søt appelsin enn sitron. God lukt altså, men vet det ikke passer på meg. Jeg elsker også verbenaproduktene fra L'Occitaine, men bruker bare håndsåpa i ny og ne, av samme årsak som deg.

Sist redigert av Tallulah : 02-04-25 kl 09:22.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-25, 09:54   #22
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ja til denne

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Canoderm 5% er den som er absolutt best, med tanke på å fungere godt, men vet ikke om den møter noen av kriteriene dine.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-25, 10:48   #23
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hmmm, jeg har faktisk snust på noen av parfymene fra byredo og de er jo helt vilt dyre. Men jeg vet ikke helt om regnestykket går i pluss om jeg bytter til bodylotionen. En parfyme er 5 bodylotioner.

Jeg bruker veldig sjelden parfyme, så jeg har kunnet tillate meg litt mer lukt i bodylotion. Jeg syns ofte parfymefri bodylotion lukter kjemisk, for de er jo ikke luktfri, selv om de er parfymefri. Samtidig må de ikke lukte for mye heller, da får jeg hetta. Jeg har en håndkrem fra diptyche som lukter så sterkt at jeg kvier meg for å bruke den, selv om den lukter godt.

Ja, de er vilt dyre!! Da jeg brukte den bodylotionen, brukte jeg den bare på armer og overkropp (for der ville jeg lukte ekstra godt) også brukte jeg Nivea fra og med magen og ned. Mulig du kan få et bedre regnestykke hvis du tar dette med i beregningen

Sist redigert av liefje : 02-04-25 kl 13:35.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-25, 10:56   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, de er vilt dyre!! Da jeg brukte den bodylotionen, brukte jeg den bare på armer og overkropp (for der ville jeg lukte ekstra godt) også brukte jeg Niva fra og med magen og ned. Mulig du kan få et bedre regnestykke hvis du tar dette med i beregningen

Haha, smart! Det har jeg ikke tenkt på.

Gammel 03-04-25, 14:23   #25
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, de er vilt dyre!! Da jeg brukte den bodylotionen, brukte jeg den bare på armer og overkropp (for der ville jeg lukte ekstra godt) også brukte jeg Nivea fra og med magen og ned. Mulig du kan få et bedre regnestykke hvis du tar dette med i beregningen

Haha, jeg gjør det samme med min Byredo/Bal d'Afrique - den er supergod men blir bare spandert på overkroppen

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-25, 15:06   #26
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Haha, jeg gjør det samme med min Byredo/Bal d'Afrique - den er supergod men blir bare spandert på overkroppen

Vi er dufttvillinger

Gammel 05-04-25, 23:17   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker Decubal, den originale kremen. Pluss for pumpeflaske, minus for lukta. Men for min tørre, atopiske hud er en uunnværlig.
Jeg bruker en annen parfymert bodylotion som jeg smører over på armer og bryst/hals. Akkurat nå er det Good Girl jeg bruker.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-25, 12:51   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg vil bare si at nå har jeg funnet en veldig god bodylotion.

Det er Hinoki fra Le Labo. Den lukter litt bål og sitrus og er absolutt så dyr at jeg skal kjøre Liefje-trikset; med denne bare på overkroppen.

Gammel 19-05-25, 16:21   #29
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Det er Hinoki fra Le Labo. Den lukter litt bål og sitrus og er absolutt så dyr at jeg skal kjøre Liefje-trikset; med denne bare på overkroppen.

Jeg har fått et triks oppkalt etter meg

Gammel 19-05-25, 18:29   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Gammel 20-05-25, 13:03   #31
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble veldig nysgjerrig på denne! Men må jo teste lukten før jeg går til bestilling, og jeg kan ikke se at Kicks har den inne i butikk noe sted i Oslo. Har du kjøpt din i butikk?

Jeg har ellers brukt Liefje-trikset i årevis. Har alltid den blå Biotherm- sitrus, og når jeg skal flotte meg (men ikke flotte meg med parfyme), foretrekker jeg en enda mer fuktgivende, slikete og velduftende bodylotion til overkroppen. Som L:a Brukets sitrongress, eller den store krukken med Elizabeth Arden Eight Hour Cream Moisturizing Body Treatment.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-25, 13:06   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, jeg bestilte på nett. Jeg er litt sånn "åh, det er japansk " også bestiller jeg det.

Jeg liker også L:a brukets sitrongress, og ser at de har en hinoki parfymeolje. Jeg har ikke luktet på denne, så jeg kan egentlig ikke si om den lukter likt, men det gir kanskje en pekepinn?

Gammel 20-05-25, 13:48   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er utrolig fascinert av betydningen av lukt for dere. Jeg er litt mer som ei bikkje, som egentlig ikke skiller nevneverdig på hva som lukter vondt og godt, det er mer "interessant" alt sammen.

(Neida, altså, jeg også syns kloakk og sur svette lukter vondt, men ut over det blir det mer "lukter forskjellig" enn lukter vondt og godt).

Gammel 20-05-25, 22:38   #34
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser du har funnet en nå, men ville bare nevne at jeg elsker Sprekenhus sin Amber infatuation.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.