|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Haster det veldig må du kanskje kjøpe brukt. Tror ikke vi får bilen min før tidlig i juni.
![]() |
#22 |
Drømmer
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?
Vi kjører på fjell og ganske bratte bakker, synes bilen er god på vinterføre vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Sjekk forsikringspriser for ung sjåfør. Veldig stor forskjell på de ulike merkene. Du har vel noen som skal låne nå, og noen snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
I mål
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Jeg har nå vært på en utflukt og jeg endte med å prøve en MG4. Tror den egentlig er stor nok til mitt bruk. Det er tross alt stort sett snakk om småkjøring med maks 3 passasjerer. Fikk et godt tilbud på den, inkludert vinterdekk, serviceavtale, takstativ. De har kampanje nå med 0,99% rente på lån, det er jo ikke akkurat ille. Prøvde også ID3. Jeg synes nok den var hakket bedre å sitte i og man får kanskje en litt dyrere følelse i den. Men den er dyrere, garantitiden er kortere etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Se på Skoda Elroq og Volvo e-30.
![]() |
#26 |
Introvert textrovert
|
Du kan sette forhandlere opp mot hverandre og forhandle om pris.
![]() |
#27 |
I mål
|
Ja. Jeg kjenner at jeg ikke tror jeg klarer lande dette ennå. Han fra MG4 skulle ringe meg mandag. Men jeg tror jeg bare må vente til jeg finner ut hva som skjer med bilen vi har nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Prøvekjør flere.
![]() |
#29 |
I mål
|
Det er en god tanke, men dersom bilen vår nå ikke begynner fungere igjen, er det dessverre veldig begrenset med tid til å gjøre det. Jeg avventer nok til jeg vet om den fungerer igjen i det minste. Men det er noe begrenset med muligheter innenfor det prissegmentet jeg ser at er aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Vi endte med en mg4 xPower fordi vi ville ha en liten bil med 4-hjulsdrift. Den på en måte mye bil for pengene, men man merker jo også at den ikke er veldig påkostet: lyd, «mykhet» i fx dører og en ikke 100% software. Men gøy å kjøre, og sitter fint på veien. Den har ikke 4-hjulsdrift når du rygger, og det er litt irr.
![]() |
#31 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Jeg anbefaler å forhøre deg hvordan forhandleren er på garantier. Jeg har kjøpt en Volvo med volvo selektgaranti (varer i 7 år), og det er så fantastisk å stikke innom og de fikser, hittil har de tatt ansvar for alt som har dukket opp. Ikke noe diskusjon, og selv om det har vært litt småtteri har de tatt alt på strak arm.
![]() |
#32 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Volvo XC30 var bra å køre, og har Google system. "Hey Gogle etc". Minus er kun skjerm midt på. (Men man vänjer sig vel).
![]() |
#33 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Det jeg ikke likte med Volvoen var det innsvingede bagasjerommet, men det kommer vel an på hva man pleier å laste.
![]() |
#34 |
I mål
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Jeg synes dette er så sykt vanskelig. Jeg har sett på en del av alternativene, men jeg føler de er både større og dyrere. Ingenting slår jo MG4 på pris, men jeg vet ikke om jeg vil ha det likevel. Jeg får ikke helt ID3 ut av hodet, den var skikkelig fin å kjøre synes jeg. Når jeg googler, får jeg litt feil på den og sånt, men også at det meste ser ut til å være rettet opp nå? Det ser også ut som om alle ID3 nå har varmepumpe, noe som skal være kjekt vinterstid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Ja, mener det skulle være rettet opp nå. Vi prøvde den for 3 år siden også, og da kjøpte vi den ikke. Da ble det BMW i3. Den anbefaler jeg ikke for en familie på fire.
![]() |
#36 |
Peppy!
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Jeg hadde ID3 som leiebil en periode. Det var vinterføre, og føltes som å kjøre akebrett uten ratt. Jeg syntes den var helt forferdelig. Og mye feil som måtte tas på supporttelefon, støtt og stadig at klimaanlegg som startes via telefon ikke fungerte, for eksempel. Mildt sagt irriterende på vinteren. #myfivecents |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
I mål
|
Er det lenge siden? Jeg ser at det var mye feil før. Har lest litt ulikt om vinterføre også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Jeg kikket på Skoda Elrok; selgeren sa man «må» ha varmepumpe, ja.
![]() |
#39 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Jeg bytter i.3 med ID3 fordi i.3 er som en kjelke, så jeg håper VW er bedre, ja.
![]() |
#40 |
Peppy!
|
![]() Sv: Oppsummeringstråd - hvilken bil skal jeg kjøpe?Ja, det er drøye to år siden. Godt mulig de har fikset software og sånt. Men jeg tror ikke noe på at kjøreegenskapene er endret, det er jo fortsatt samme modell. Og det var virkelig dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|