Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva driver du med på fritiden?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-25, 10:18   #21
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva driver du med på fritiden?

Jeg er stort sett hjemme kl 17-17.30 hver dag og har ansvar for middagslaging og klesvask hver dag, så jeg føler ikke jeg har sånn utrolig mye ekstra tid ledig. Så det jeg bruker tiden min på utenom er en lengre tur i uken, dans en gang i uken og quiz med mannen på pub. I tillegg til mye sofa og tv. Synes egentlig det er helt ok balanse.

Gammel 07-03-25, 10:19   #22
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden fekk meg til å tenke på kva eg egentlig fyller dagane mine med Barna har flytta ut og eg har jo all verdens tid som eg nok ikkje er så flink til å fylle Eg er styremedlem i en klubb i norsk toppfotball på herresida. Det tar en del fritid og gir meg veldig mykje god energi. Ellers jobbe eg litt for mykje og det gjer at energien er begrensa. Skulle ha trent meir, skulle ha laga meir heimelaga mat og skulle ha vore meir sosial. Men ofte blir det sofa, tv/bok og sløving.

Gammel 07-03-25, 10:36   #23
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dagene er for korte til å drive med så mye aktiviteter, i alle fall nå i mørketida.

Vi er ferdig med jobb og middag ca kl 18, og da punkterer jeg ofte i sofaen med TV og strikketøy. Vi ser mye reality og der er det jo stadig vekk en ny episode av ett eller annet. Og så scroller jeg alt for mye.

Men sånn oppsummert så bruker jeg mye tid på jobb, jeg strikker, periodeleser og i helgene står vi på ski og henger med venner.

Nå flytter vi snart til hus med hage og drivhus (), så vi får se hvordan det påvirker fritiden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 10:44   #24
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

For tiden er det politikk, katter, vinklubb, sanking, blomster og planting, band og litt trening. Har egentlig ikke tid til alt, men det er vanskelig å kutte ting ut også, nå som jeg liksom har begynt å finne ut hvem jeg liker å være.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 10:44   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min spiller hockey og fotball, så det er mye å sitte i ishaller og stå på sidelinjen av gressmatter, da. Men får ofte unna enten studie eller jobb på tribunene.

Jeg jobber en hel del mer enn en 100 %, og skriver en bachelor ved siden av, så det er ikke veldig mye faktisk fritid - men jeg er god til å multitaske, og får stort sett til å være i stallen et par ganger i løpet av en uke. Da nikoser jeg meg med å møkke, fôre, stelle, ri, bære vann og annet som dukker opp av gjøremål i en liten, gammel stall. Har vel ofte jobbet en del fra stallen også, men det er verdt det. Jeg blir et lykkeligere menneske av å være utendørs sammen med dyr og få gjøre fysisk arbeid.

Ellers har jeg motorsykkel og liker å følge med på noen utvalgte sporter, leser alltid en bok eller tre, gjør kryssord hver uke, og har hund.

Og om jeg har tid og mulighet, så ligger jeg på sofaen og binger et eller annet, og koser meg med det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 10:51   #26
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har SLUTTET i korpset og driver bare dank på fritiden. Jeg har vært på grensen til utbrent og gjør egentlig minst mulig og nyter det.

Nå er jeg blitt med i styret i fagforeningen og noen kvelder kommer nok til å gå med på det. I tillegg så kjører jeg guttungen på fotballkamper hit og dit når kampsesongen starter igjen.

Gammel 07-03-25, 11:00   #27
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å gå til alt jeg gjør, og det tar opp en del av fritida mi (med helsegevinst, så helt greit). Trener også hver dag; veksler mellom styrke, løping og yoga. Når jeg "bare" er hjemme, går det i strikking eller sying.

Gammel 07-03-25, 12:02   #28
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, jeg er veldig lat så jeg liker å sitte i sofaen med en bok, strikketøy og enten musikk eller tv-serier. Av hobbyer så spiller jeg innebandy, løper og trener.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 12:03   #29
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på å skifte frivilligaktivitet. Frivillighet tar en ettermiddag i uken og med den nye kan det bli litt mer.

Ellers så prøver jeg å trene på de dagene jeg får det til og så går jeg en del på teater.

En vanlig dag der jeg ikke har andre planer så arbeider jeg til ca 16-16.30, så trener jeg, da går det to timer til å komme til treningssenteret, skifte, trene og komme meg hjem. Det vil si at jeg stort sett er hjemme ca 18-18.30. Annenhver dag lager jeg mat, de andre dagene blir jeg laget mat til og da bruker jeg den tiden på annet husarbeid. Vi spiser vanligvis kl. 19 og så er det mest sofa og strikketøy etterpå. Enten med en bok eller en lydbok. Jeg ser forholdsvis lite tv, mannen er ikke noe glad i å se og jeg synes det er litt vanskelig å dominere stuen med den lyden. Så det gjør jeg mest om jeg er alene hjemme.

Dersom jeg ikke trener så har jeg enten en annen plan på ettermiddagen, eller så bruker jeg den ekstra tiden på hage, eller husarbeid.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 12:06   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tja, jeg er veldig lat så jeg liker å sitte i sofaen med en bok, strikketøy og enten musikk eller tv-serier. Av hobbyer så spiller jeg innebandy, løper og trener.

Du er IKKE veldig lat. Du er den mest energiske jeg kjenner.

Gammel 07-03-25, 12:10   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Hvis du er lat, er jeg knapt levende.

Gammel 07-03-25, 12:17   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå: doomscroller.

Ellers: Jeg prøver å få trent 3-4 ganger uka, også går jeg på en del gøye yogaworkshops i tillegg. Typ gongbad i Emanuel Vigeland-mausoleet, Solvervsyoga osv. TIl å være fullstendig ateist og realist er jeg forbløffende glad i alternativgreier i yoga.

Jeg går også mye tur i marka.

Jeg er med i en leseklubb, der vi leser en bok og møtes på restaurant og snakker om den.

Alle disse tingene er sosiale aktiviteter også; jeg gjør det sammen med gode venner.

Ellers har jeg en kolonihage som krever mye oppussing og hagearbeid, jeg syr litt, strikker litt og maler litt. Også går jeg mye på teater og kino.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 12:21   #33
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Annenhver uke når ungene er til meg, går ettermiddagene med til matlaging, kjøring til aktiviteter og lekser. Hender jeg blir med eldste på klatresenteret når hun har trening.

Når de ikke er hos meg jobber jeg lengre dager, men har alltid noen ettermiddager til å møte venner, kjæresten, gå lang tur eller hjelpe mamma. Ser serier med kjæresten eller ungene eller glor på telefonen.

Trener klatring en gang i uka, svømming annenhver uke og skulle gjerne hatt mer tid til lange turer i marka med lydbok på øret

Gammel 07-03-25, 12:27   #34
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Bruker en time hver vei til jobb, går halvparten av tiden for å gjøre turen mer fonuftig. Trener på SATS minst fire ganger i uken, det tar 12-15 min å gå hver vei. Lager middagene, eller tar rydding og klesvask.

Gammel 07-03-25, 12:57   #35
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker og elsker å gå på fjellet, men helst i fint vær. Gleder meg til vår og lysere dager. Trener litt på treningssenter som dyd av nødvendighet, må nok trappe litt mer opp.
Og ja, treffer venninner av og til, men ellers synes jeg kveldene fyker avgårde (legger meg tidlig). Helg uten planer er det beste jeg vet.
Men jeg syns det høres gøy ut å spille i voksenkorps. Da måtte jeg trent meg opp igjen, jeg spilte i ungdommen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 13:03   #36
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Dette var litt vanskelig å svare på, for eg har så lyst til å ramse opp alt kjekt eg dreiv med før eg vart sjuk.

I dag så er eg engasjert og aktiv i Røde Kors si visitorteneste og så er eg med på det eg kan av humanistiske seremoniar i kulturhuset. På sikt håpar eg å få til å komme tilbake som aktiv korpsnerd også, men det blir ikkje i år.

(Eg har jo forsåvidt fritid som "jobb" for tida. Friluftsliv på lågt nivå til dømes. Det har ein viss plass i kvardagen min.)

Gammel 07-03-25, 13:06   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Minst mulig. Jeg er taxisjåfør til treninger og aktiviteter, og dem er det en del av. Jeg handler inn og lager stort sett alle middagene, vasker klær osv. Også sitter jeg mye å hører på lydbok mens jeg spiller candy crush Av fysiske aktiviteter driver jeg kun på med alpint.

Gammel 07-03-25, 13:07   #38
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderte for en stund siden å starte i ett kor. Men, fant ut at med en frivilligaktivitet som gjør at jeg er fast opptatt en ettermiddag i uken, så orket jeg ikke å blokkere flere ettermiddager. Jeg nyter å ha frihet til å bestemme hva jeg skal gjøre. Og ikke lengre ha noen som trenger at jeg kommer hjem og har middag på bordet til en viss tid.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 13:09   #39
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber fulltid, sitter i ulike FAU-er, har en sønn som er veldig aktiv i innen en idrett som krever kjøring, dugnad mm.

Når jeg har helt fri liker jeg å se tv- serier, være med venninner og skravle/drikke vin/ spise. Jeg liker egentlig også å bake (men nedprioritert), lese og trene, men har blitt mindre av dette.

Prøver å være aktiv ved å gå til og fra jobb og høre på lydbok.

Gammel 07-03-25, 13:11   #40
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir alltid nesten litt satt ut av det spørsmålet, for jeg føler ikke at jeg har en skikkelig hobby. Imidlertid driver jeg med masse greier, trening, hunden, fotografering, lesing (i perioder), borddekking, intens ferieplanlegging og tilhørende research (for tiden bruker jeg faktisk mest tid på akkurat det). Jeg er også veldig glad i å lage mat, særlig å ha gjester og kan lage et enkelt måltid til fire personer til et stort prosjekt over mange dager med googling av oppskrifter for å sette sammen meny og drikke, innkjøp, bordpynt, blomster og annen forberedelse. Tilsvarende er jeg rimelig giret på pynting til høytider og alt som kan feires. Andre ting som tar tid er å hjelpe min gamle mor med diverse og jeg har også et par prosjekter jeg har hjulpet venner med (styling, korrekturlesing etc.) samt at jeg fører regnskap for et sameie. Også har jeg vært frivillig besøksvenn med hund for Røde kors i seks år. Så jada, dagene går unna og jeg kjeder meg over hodet ikke selv om jeg har hauger av fritid siden jeg ikke jobber. Skal dog ikke skjule at det også blir en del tid på sofaen med TV etc.

Sist redigert av liefje : 07-03-25 kl 18:32.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.