|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd
![]() |
#22 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: GruffetrådEr det mulig Annemede?
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: GruffetrådMå man ta høyde for matpause i et fire timers møte altså? Det synes jeg er litt spesielt. Greit nok at man i møter kan tilrettelegge for sånt, men det finnes jo veldig mange mennesker som jobber i jobber hvor man har fire timer i strekk på formiddag uten dedikert matpause, helt uten å være i konflikt med AML på noe vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Er frisk!
|
![]() Sv: GruffetrådFiretimers møter/arbeidsøkter hadde vårt uproblematisk, ja. Kan ofte gå seks timer mellom matmulighet, så fire går helt fint. Men jeg tipper det er annerledes i en jobb hvor man er vant til lunsjpause på noenlunde samme tidspunkt hver dag.
![]() |
#26 |
Tatt på
|
![]() Sv: GruffetrådBegynner du på jobb ved møtets start, så kan det i nødsfall gå. Men når et møte begynner kl 9, må man nesten regne med at opptil mange allerede har vært på jobb i både 1 og 2, ja til og med 3 timer. Da er det lenge å vente med å spise til etter kl 13 for folk flest.
![]() |
#27 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det kommer litt an på tidspunktet, tenker jeg. Med utgangspunkt i normal kontortid, som jeg antar var premisset for innlegget du kommenterer, er møtetid fra 12-16 eller 8-12 helt ok uten innlagt matpause. 9-13 (eller 10-14) uten matservering ville jeg unngått hvis jeg ønsket at møtet skulle være konstruktivt.
![]() |
#28 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: GruffetrådJeg syns det er uproblematisk, men jeg har en kollega som blir skikkelig sur og ubrukelig hvis klokka nærmer seg 12 uten påfyll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådI barnehagen jobba vi 7-12 uten pause. Kan man ikke spise litt snacks først, hvis man vet man skal i møte på den tiden? Eller ha med noe enkelt?
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: GruffetrådLunsj en gang mellom 11 og 13 er vel standard i de aller fleste kontorjobber?
![]() |
#33 |
Introvert textrovert
|
I de barnehagene jeg har jobbet i spiser ofte personalet både frokost og formiddagsmat samtidig som barna. Og tidligvaktene har gjerne pausen sin før lunsjmåltidet.
![]() |
#35 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
I mange butikker er det kasseløsninger som er integrert med vipps, så du kan spørre om det for å få kontantene til å rekke lenger.
![]() |
#36 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådJeg blir irritert når man legger inn matpauser i møter. Jeg foretrekker at man gjør seg ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Det skal også være mulig å tæppe med Vipps nå. Da er den koblet mot konto, ikke mot kort, så jeg tror det skal fungere selv om kortet ditt er sperret.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg også. Og trøtt. Sovet lite i natt så jeg er stuptrøtt. Og da er det lettere å oppdatere vg for å se hva som skjer i verden enn å jobbe. Men det er jo ikke efektivt, så jeg får jobbe mer igjen. Sånn går nå dagen
![]() |
#39 |
WF: Sausnebbet
|
Tror hele bankløsningen min har fått et nervøst sammenbrudd. Guttungen la til og med bankkortet inn i vipps, noe jeg ikke visste at gikk an en gang. Men funket gjorde ikke det heller. Coop har betaling via medlemskontoen, og jeg har vel det meste jeg trenger i hus de neste dagene uansett. Må få betalt litt bensin etter hvert, men bilen går vel stort sett greit på strøm og bensinslanten som er igjen noen dager til. Det ordner seg. Jeg kunne hatt kredittkort ved siden av, og ikke hatt noe problem med knelende bankkort, men liker ikke kredittkort, så jeg har ikke ordnet det eller hatt bruk for det til nå. Angrer litt på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GruffetrådDet ER greit å ha et kredittkort på lur og til netthandel. Så lenge en betaler alt ved forfall.
![]() |
|
|