Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikea - gi meg tips til fine eller nyttige varer! ⭐

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-25, 09:00   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea - gi meg tips til fine eller nyttige varer! ⭐

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dokost med utskiftbar kost.

Er det en spesielt god ide når man ikke har ikea der man bor og derfor ikke er der særlig ofte? Handle mange refill-koster da?
Det er litt forskjell på hvordan jeg ser på ikea nå som jeg bor 5-6 timer fra ikea enn dengang jeg bodde 20 min fra ikea.

Gammel 06-02-25, 09:03   #22
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det skohornet duger ikke, nei. Vi har bøyd så mange at nå går jeg over til en annen type. Må finne noe av bedre kvalitet. Jeg synes egentig det gjelder mye fra ikea. Mulig jeg har blitt eldre og mer sær. Møblene tåler lite før de får stygge hakk det ikke er mulig å reparere. Det er tynne sponplater utenpå luft og papp, hvis jeg skal være litt streng med dem. Vi har mye fra ikea og jeg er stadig vekk innom, så ganske god kunde er jeg uansett.

Gammel 06-02-25, 09:05   #23
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har også et bøyd skohorn eller to fra Ikea, men jeg vet ikke om det er dette, for det er lenge siden det ene er dessuten blankt og det andre rødt når jeg tenker meg om, ingen er svarte. Men de holdt ikke, nei.

Vi har et hus med mye Ikea. Ettersom vi bodde så nært. Mye, mye Ikea. Men jeg har ikke handlet på Ikea på snart 13 år pga avstand

Gammel 06-02-25, 09:06   #24
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har allerede det skohornet. Trenger flere tips til fine ting!

Gammel 06-02-25, 10:40   #25
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det siste vi kjøpte, tilsendt "i posten" var seng og skrivebord, så det aner meg at det ikke er helt sånne ting du tenker på....

(og vi er i markedet for ny seng. ENDELIG har eldstemann, 16,5 år gammel, innsett at det er på tide å bytte ut brannbil-senga han fikk som 4 åring. Ikke fordi han synes det er dumt ha en brannbil, men han innser behovet siden den bokstavelig talt knekker sammen, og de ene hjørnet ernå lavere enn resten.)

Gammel 06-02-25, 11:20   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips: Spis FØR dere går inn.

Vi har SNURRAD dreiebrett til kjøleskapet som er firkantet, slik at det ikke blir masse dødplass. Det er HELT genialt.

Jeg liker også servietter fra IKEA, samt kubbe- og telys i 100% stearin.

Jeg liker de "knottete" håndklærne. Finnes i mange farger.

365-boksene:

Den store TRAMPA-dørmatta.

Også liker jeg de store IKEA-posene kan kan kjøpe med seg. Vi bruker dem til klesvask, ved, flytting av greier osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-25, 23:01   #27
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Vi er veldig glad i dette bordet her, og bruker det istedenfor stuebord. https://www.ikea.com/no/no/p/bjoerka...sitt-20476474/ Enkelt å folde sammen bordplaten og sette det til siden om det trengs.

Lite og praktisk skohorn som IKKE bøyer seg: https://www.ikea.com/no/no/p/snoesky...rrod-30530951/ Veldig greit å ha med seg i veska eller sekken.

Lite bord til å sette PC-skjermen oppå. Tastatur kan settes under, og bordet har en skuff til oppbevaring av dingebomser. https://www.ikea.com/no/no/p/elloven...sitt-00485101/

Og så har jeg dette trillebordet, inkludert lokk på toppen, på min ønskeliste: https://www.ikea.com/no/no/p/raskog-...art-s79580751/

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-25, 23:04   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Er det en spesielt god ide når man ikke har ikea der man bor og derfor ikke er der særlig ofte? Handle mange refill-koster da?
Det er litt forskjell på hvordan jeg ser på ikea nå som jeg bor 5-6 timer fra ikea enn dengang jeg bodde 20 min fra ikea.

Ja, det er jo et poeng. Ser den.

Du kan jo kjøpe en zillion ekstra børster, da. I tilfelle doen blir tett. Snakker overhodet ikke av erfaring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-25, 23:12   #29
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi har mange av disse med lokk og bruker de hele tiden. Geniale til restemat, ta med mat på jobb osv.

Har også flere i begges str. av disse silikontrekkene.

Gammel 06-02-25, 23:31   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du ikke de lokkene er litt stress å vaske, Bayone? Mine lokk til den formen har en avtakbar silikonkant med mange dype riller, og verken lokket eller den gummikanten tørker særlig fort.

Gammel 06-02-25, 23:37   #31
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes du ikke de lokkene er litt stress å vaske, Bayone? Mine lokk til den formen har en avtakbar silikonkant med mange dype riller, og verken lokket eller den gummikanten tørker særlig fort.

Det har jeg aldri merket. Vasker stort sett lokkene for hånd og tørker de før jeg putter de i skapet.

Gammel 06-02-25, 23:56   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Det har jeg aldri merket. Vasker stort sett lokkene for hånd og tørker de før jeg putter de i skapet.

Det tok meg en stund å finne ut at det gikk an å pelle ut den rillekanten, men jeg synes som sagt det er litt dill. Når det er sagt, så er disse boksene veldig gode!

Gammel 07-02-25, 08:55   #33
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Silikontrekkene som Bayone har lagt ut bilde av er geniale, at jeg kunne gelmme dem. Vi har to eller tre sett. Brukes over delte frukt/grønnskaer og lokk til små skåler som ikke har eget lokk. Jeg vasker dem i oppvaskmaskin. Vrenger dem og spenner dem over de piggene som glassene lener seg på, om det er forståelig.

Gammel 07-02-25, 09:06   #34
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Akkurat nå har jeg dette på min handleliste:
- BOLMEN toalettbørste
- TILLREDA bærbar induksjonsplate (til bruk i campingvogna eller ute)
- IKEA 365+matoppbevaring med lokk (ildfast form med lokk)
- UPPDATERA kasse (får aldri nok av bokser til å ha inne i skap og skuffer)

Gammel 07-02-25, 09:18   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i IKEAs appelsin- og hylleblomstmarmelade (søt, veldig lite bitter) og i punsjerullene deres (men jeg har en hang til pensjonistgodteri, da.).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 11:32   #36
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg fann rektangulær gryteunderlag i kork på IKEA sist og syns det er veldig kjekt til typ lasagneform osv som står på bordet.

https://www.ikea.com/no/no/p/heat-gr...kork-10521170/

Gammel 07-02-25, 16:35   #37
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Lite bord til å sette PC-skjermen oppå. Tastatur kan settes under, og bordet har en skuff til oppbevaring av dingebomser. https://www.ikea.com/no/no/p/elloven...sitt-00485101/

Det bruker vi til kaffestasjon

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.