|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har tettet doen
Det er eklere å stake opp tett do.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Jeg har tettet doenJeg legger også papir i do først, ikke mye, men nok til å unngå sprut ja.
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg gjør det noen få ganger hvis det er en kjempebæsj. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Ja, det kan jeg sikkert få til. Men jeg trodde Plumbo var voldsomme greier, jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har tettet doenJeg har fikset det et par ganger med å helle ei full vaskebøtte med vann nedi doen samtidig som jeg trekker ned, da blir det ca dobbelt så mye vann som "skyver" på blokkeringen, og det kan være nok til å få løsnet det. Jeg tror også nye doer/avløpsrør er annerledes, aldri opplevd tett do før vi pusset opp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Sv: Jeg har tettet doenNyere do her også og den kan rett og slett tette seg med "en lang kabel" selv om man bruker lite papir. Men ofte er det mye papir som også er årsaken når det tetter seg. Da staker jeg med en dobørste med langt skafte først for å prøve. Om ikke det går så tar jeg en vaskebøtte med glovarmt vann og heller oppi doen alt på en gang så det blir litt trykk. Hvis ikke så er det Mudin avløpsåpner virke litt før jeg heller på ny bøtte med varmt vann. Evnt. stake da om det fortsatt ikke går. Alt dette testes først, for rørlegger som var her gjorde ikke noe annet han heller en gang jeg hadde gitt opp og tok kontakt fordi det var langhelg med mange folk i hus rett for døren. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har tettet doenRørleggere hater uvettig bruk av Plumbo, og anbefaler Mudin istedenfor. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Jeg har tettet doenEn rørlegger som har gjort noe for oss har anbefalt oppvaskmiddeltablett oppløst i kokende vann. Vet dog ikke om det gjelder toaletter også, men skader nok ikke. Ja, rørleggere liker ikke Plumbo, vet ikke om det er for at Plumbo er dårlig eller de har bedre deal på annet. Jeg tror OBS har Mudin. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Sv: Jeg har tettet doenHar hendt at noen har måttet nedi med handa og "dra tilbake proppen". Veldig effektivt. Lang plastpose/brødpose på handa, etterpå vrenge den kjapt av og i søpla med den. Har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glad
|
Sv: Jeg har tettet doenSå etter å ha sveipet innom denne tråden fikk jeg opp en reels-video med triks for hvordan få åpnet tett do. Føler meg overvåket.
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11. Sist redigert av Dali : 06-02-25 kl 00:35. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Jeg har tettet doenFull bøtte med kokende vann, en gang til etter det har seget ned, la det virke en god stund og deretter prøv å trekk ned. Funket her en gang i hvertfall |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Jeg har tettet doenJeg vil anbefale å ha en stakefjær i huset, den kommer langt ned. Fin til bøyde rør av alle slag.
|
|
|
#19 |
|
Klarer du bruke den i do?
|
|
|
#20 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Jeg har tettet doenSønnen her tetter doen hele tiden, og en sånn vakumpumpe fikser det hver gang.
|
![]() |
|
|