|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Angående å leve av poesiaftener, så la nettavisen ut formue og inntekten til familemedlemmene her om dagen, og jeg tror aftur hadde en inntekt på, jeg husker ikke, men under 100 000.
![]() |
#22 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg er litt delt angående om det var riktig å lage en «dokumentar» som til de grader er mikrofonstativ. For debatten har jo kommet i etterkant, og det var det vel åpenbart at den kom til å gjøre.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg synes den bærer mer preg som underholdnings serie enn dokumentar eller noe annet. Jeg lot meg også underholde :enkel: |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Det er vel reality, synes jeg.
![]() |
#25 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg synes det er var skikkelig fornøyelig underholdning - og visuelt ligger serien tett opp mot hvordan Nerdrum selv liker å formilde verden. (Bare se på introen!)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 21-01-25 kl 19:10. Årsak: Rettet en mobid autokorrektur |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?
NRK har vel ikke kalt det en dokumentar? Jeg mener jeg har sett noe diskusjon om nettopp det. Uansett enig i mikrofonstativ-biten. Jeg syns at NRK har et spesielt ansvar for å ha et kritisk blikk.
![]() |
#28 |
Borte
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg likte serien, som jeg ser på som reality/dokusåpe. Syns den var underholdende, og mange av meningene er jo kostelig morsomme. Både samfunnssynet og eget selvbilde.
![]() |
#29 |
heimføing
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg orket ikke å høre på Seriesnakk om denne, prøvde men ble lei lyden av Øde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
koko
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Og så humra eg av korleis Öde (trur eg det var) uttalte Mona Pahle Bjerke. Nesten så han måtte vaske munnen etterpå.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 21-01-25 kl 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg har sett serien (eller dvs har igjen 2 episoder). Jeg må se bare litt om gangen, for den irriterer meg skikkelig. Det er virkelig ikke noen grenser for hvor nedlatende de prater om alle andre enn seg selv, og hvor mye sutring det er mulig å få inn på en 50 minutters episode. Burde sikkert latt være å se, men vil se hele for den offentlige diskusjonens skyld. Den økonomiske situasjonen til familien er et eget kapittel, ja. Relativt lett å irritere seg over mye der og... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?
Som jeg skulle sagt det selv!
![]() |
#33 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg kan irritere meg over mye, men denne serien synes jeg bare var koselig og interessant rar, den traff ikke irritasjonsnerven hos meg.
![]() |
#34 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg har sett to episoder, eller tre?!
![]() |
#35 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg koste meg med serien i romjulen. Herlig livsstil.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?En ting jeg likte godt er dynamikken mellom Odd og kona. Hun virker så mjuk, men er veldig tydelig.
![]() |
#37 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg må bare si meg enig med at dette ble for unyansert. Det har i hvert fall nøret opp under hvor fantastisk tradwife-livet er hos en person som står meg nær og av ulike grunner også har økonomi til å slippe å jobbe. Og det "har jo kvinner til alle tider hatt mulighet til å velge".
![]() |
#38 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg har ikke sett serien, men har jo fått med meg diverse uttalelser, som virker å gå litt på repeat. Det er egentlig veldig gjennomskuelig når folk bruker den "eliten/etablissementet konspirerer mot meg"-retorikken. Så det med han pseudo-arkeologen i "Ancient Apocalypse", også: "de etablerte vil ikke at du skal få vite dette!". Det er en taktikk som skaper en slags "oss mot dem"-følelse. Hvis du blir med på den, er du på en måte innlemmet i en indre krets sammen med vedkommende, de som vet den "egentlige" sannheten, akkurat som gode gammeldagse konspirasjonsteoretikere som vil at du skal tro at jorda er flat eller at vaksiner er ondskap. Nerdrums versjon av dette er jo egentlig bare uskyldig, men har jo den samme effekten.
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg vet forresten ikke helt om kvinnene i familien kan kalles tradwifes eller forfekter det på noen måte? Syns mannen til Aftur er deltakende i både husarbeid og barnestell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Tvillingsøstrene har nesten ikke inntakt, så de lever vel av faren sin?
![]() |
|
|