|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja, det trenger jeg aldri tenke over. Det samme med hvilken vei man stiller klokka, alltid mot nærmeste sommer.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja. Og med et familiemedlem med bursdag på skuddårsdagen så har jeg kontroll på det og |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Bare for noen måneder. Andre må jeg telle på knokene.
![]() |
#24 |
heimføing
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Kalenderen har jeg full kontroll på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?
Samme her. Men jeg forstår alltid hvilken vei klokka stilles.
![]() |
#27 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg har som huskeregel at klokka alltid skal skrus mot nærmeste sommer. Tilbake til høsten og frem om våren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Antall dager i måneden er gravert inn i hjernebarken tror jeg. Det er uhyre sjeldent jeg må tenke meg om. Jeg vet også når det er skuddår, det er alltid delelig med fire, unntatt når årstallet er delelig på 100. Unntak fra det igjen er når årstallet er delelig på 1000. Så jeg ble skikkelig skuffet da det gikk opp for meg at år 2000 var et skuddår likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Nei, jeg må telle på knokene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja. Det sitter som støpt. Uavhengig av om det er skuddår eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Jepp. Både månededene og klokkeskruing.
![]() |
![]() |
#33 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja, det kan jeg. Jeg har også burdag den 30., så kan resonnere meg litt frem der også.
![]() |
#34 |
Klar
|
Samme her. Månedene sitter i ryggmargen. Skuddår hver fjerde år, og det er år som er delelig med 4. Men unntakene for skuddår husker jeg ikke helt. Mener år 2000 ikke var skuddår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja, jeg vet hvilke mnd som er 30 og 31.
2000 var skuddår.
![]() |
#36 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Jeg har for øvrig også koll på skuddår, bortsett fra unntakene. Skuddsekunder har jeg derimot ikke særlig koll på, men jeg vet det er mellom 30/6 og 1/7. Eller, vet og vet. Tror er mer riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Nei det har jeg ikke kontroll på. Teller på knokene. Det er noen måneder jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja, det går automatisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|