Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-24, 11:53   #21
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?

Ja, det trenger jeg aldri tenke over. Det samme med hvilken vei man stiller klokka, alltid mot nærmeste sommer.

Gammel 31-08-24, 12:03   #22
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Ja. Og med et familiemedlem med bursdag på skuddårsdagen så har jeg kontroll på det og

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 12:35   #23
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Bare for noen måneder. Andre må jeg telle på knokene.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 12:49   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalenderen har jeg full kontroll på.
Min huskeregel for klokkestillinga er at om høsten får vi én time lenger fri i helga. "Hva skal du bruke den ekstra tida til?", husker jeg at en kollega sa da sommertid var en ny ting.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 12:56   #25
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Njei, ikke helt. Noen måneer sitter, andre ikke, og da tyr jeg diskret til knokene, og så finner jeg svaret likevel.

Samme her. Men jeg forstår alltid hvilken vei klokka stilles.

Gammel 31-08-24, 13:02   #26
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Bruker knokene. Men vet det jo egentlig.
Vet hvilken vei klokka skal.

Gammel 31-08-24, 13:18   #27
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kalenderen har jeg full kontroll på.
Min huskeregel for klokkestillinga er at om høsten får vi én time lenger fri i helga. "Hva skal du bruke den ekstra tida til?", husker jeg at en kollega sa da sommertid var en ny ting.

Jeg har som huskeregel at klokka alltid skal skrus mot nærmeste sommer. Tilbake til høsten og frem om våren.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 13:47   #28
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Antall dager i måneden er gravert inn i hjernebarken tror jeg. Det er uhyre sjeldent jeg må tenke meg om. Jeg vet også når det er skuddår, det er alltid delelig med fire, unntatt når årstallet er delelig på 100. Unntak fra det igjen er når årstallet er delelig på 1000. Så jeg ble skikkelig skuffet da det gikk opp for meg at år 2000 var et skuddår likevel.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 13:51   #29
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg må telle på knokene.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 14:31   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 15:45   #31
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Ja. Det sitter som støpt. Uavhengig av om det er skuddår eller ikke.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 15:47   #32
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Både månededene og klokkeskruing.

Gammel 31-08-24, 16:27   #33
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan jeg. Jeg har også burdag den 30., så kan resonnere meg litt frem der også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 16:35   #34
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ja, full kontroll. Men må tenke «spring forward, fall back» om klokkestillingen.

Samme her. Månedene sitter i ryggmargen. Skuddår hver fjerde år, og det er år som er delelig med 4. Men unntakene for skuddår husker jeg ikke helt. Mener år 2000 ikke var skuddår?

Klokkesnuing husker jeg med regelen om at klokka stilles mot sommeren.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 16:49   #35
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg vet hvilke mnd som er 30 og 31.

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Samme her. Månedene sitter i ryggmargen. Skuddår hver fjerde år, og det er år som er delelig med 4. Men unntakene for skuddår husker jeg ikke helt. Mener år 2000 ikke var skuddår?

Klokkesnuing husker jeg med regelen om at klokka stilles mot sommeren.

2000 var skuddår.

Gammel 31-08-24, 17:14   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig også koll på skuddår, bortsett fra unntakene. Skuddsekunder har jeg derimot ikke særlig koll på, men jeg vet det er mellom 30/6 og 1/7. Eller, vet og vet. Tror er mer riktig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 17:16   #37
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ja.

Dette.

Gammel 31-08-24, 17:29   #38
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det har jeg ikke kontroll på. Teller på knokene. Det er noen måneder jeg vet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 17:30   #39
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ja, utenom et ev skuddår.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 17:40   #40
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Ja, det går automatisk.
Samme med klokken

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.