Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vintersykling i Oslo

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-24, 18:39   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Det er ikke farten i seg selv som er problemet, men akselerasjon og ikke minst nedbremsing. Du vil kjøre mykere på vinteren, altså.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 19:47   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører mykt hele året. Jeg orker ikke dø.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 21:03   #23
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg sykler ikke hardt. Blir stadig vekk syklet forbi når jeg sykler i skarve 45 km/h.

45 km/h er raskt, regner med du har km/h som i kilometer i timen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 21:55   #24
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Det er et strekke her (ned mot Sinsen/Muselunden for de som er kjent), der man får ganske bra fart om man ikke bremser. Jeg tør ikke sykle i mer enn ca 45 km/h, men blir hver dag forbikjørt av folk på sykkel, rulleski og (ulovlige, sikkert) el-sparkesykler. Jeg trodde sykkelcomputeren min var feil, men klokka mi er enig i fartsmålingen.

Gammel 26-08-24, 22:00   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, jeg har aldri kommet opp i 45 km i den bakken. Jeg har nok tangert 40 (jeg pleier å bremse på 38), men aldri opplevd at noen har kjørt forbi meg da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 22:40   #26
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja. Det er et strekke her (ned mot Sinsen/Muselunden for de som er kjent), der man får ganske bra fart om man ikke bremser. Jeg tør ikke sykle i mer enn ca 45 km/h, men blir hver dag forbikjørt av folk på sykkel, rulleski og (ulovlige, sikkert) el-sparkesykler. Jeg trodde sykkelcomputeren min var feil, men klokka mi er enig i fartsmålingen.

Jeg sykler opp når jeg skal på jobb. Det er høy fart, alt som kan rulle, har sett uten hjelm, forbikjøringer, og i dag en som kom i høy hastighet i bakken parallelt, jeg trodde det skulle smelle. I stormen fredag valgte jeg sykkelveien langs t-banen Risløkka. Tar ikke de bakkene i dårlig sikt og med våte dekk og bremser. Selv jeg er over 45 km/t fra Årvoll skole og ned på en god dag med lite folk.

Gammel 27-08-24, 06:07   #27
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg kjører så fort kun når det er sol, tørt og klokka er mer enn 09. Da pleier da det å være relativt lite folk og ingen barn. Det er vel der jeg oftest opplever farlige situasjoner. Mange som slenger fra seg sånne el-sprkesykler man leier i bunnen der også.

Gammel 27-08-24, 07:20   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 grader i dag, allerede!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-24, 15:46   #29
Input

Input sin avatar

Standard

Kaldt, men deilig i morges!

Da jeg skulle dra fra jobb hadde noen stjålet fremhjulet og klippet vaieren på sykkelen min da.

Gammel 27-08-24, 17:24   #30
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig kjipt, Input!

Ja, ved Muselunden kan man få skikkelig fart. Jeg syklet der på ettermiddagen og måtte o tilpasse meg litt ettersom jeg mest møtte syklister andre veien. I tillegg kan det være en del barn ute på den tiden i området ved blokkene.

Jeg savner virkelig å vintersykle. Jeg har 4 mil til jobb nå og den siste milen er stort sett på landevei så det blir for langt og ikke optimalt i mørke, føler jeg. Jeg bor litt over Rikshospitalet og jobber på Kløfta.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-24, 18:12   #31
Input

Input sin avatar

Standard

Vintersykling altså. Det gjør livet verdt å leve! Dette er min første vinter på så lenge jeg kan huske at jeg ikke har hatt bronkitt. Jeg tror det delvis skyldes at jeg fikk astmamedisin forrige vinter, men også at jeg får ikke står tett inntil fremmede på banen. Jeg har knapt vært forkjølt hittil og ikke nevneverdig deprimert heller. Jeg er også i usedvanlig god form, det pleier å være dårligere om vinteren (er jo ikke så let å trene når man hoster på seg knekte ribbein), men ikke denne vinteren. Og jeg virkelig elsker å sykle! I dag var jeg akkurat nummer 400 i en sykkelteller jeg sykler forbi!

Gammel 05-12-24, 09:14   #32
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Herlig, Input!

Jeg synes også det hjelper på både helsa og humøret å sykle året rundt. Akkurat nå savner jeg dagslys og lufta kunne vært friskere. Men det gjør godt å bevege seg litt før og etter jobb når man ikke får tid tilså mye aktivitet senere på dagen.

Gammel 05-12-24, 13:06   #33
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ikke se at noen andre har skrevet dette, men forutsatt at vi snakker om elsykkel anbefaler jeg trekk til batteriet. Jeg har opplevd at batteriet bare ga opp i bunnen av en lang bakke, pga kulde, og det var virkelig ikke gøy.

Gammel 05-12-24, 13:50   #34
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Godt å høre. Det har vært en vennlig vinter for sykling så langt. Ikke så verst for tog linje 1 heller, mot fjoråret. Litt kansellering, men er mest glad for at folk hoster og snørrer mindre.

Gammel 05-12-24, 14:05   #35
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg kan ikke se at noen andre har skrevet dette, men forutsatt at vi snakker om elsykkel anbefaler jeg trekk til batteriet. Jeg har opplevd at batteriet bare ga opp i bunnen av en lang bakke, pga kulde, og det var virkelig ikke gøy.

Godt tips! Men hvor får man det? Finnes det noe som passer til alle batterier?

Jeg tror jeg må få meg trekk til setet også. Det er fryktelig kaldt når det er is oppå der.

Gammel 05-12-24, 14:26   #36
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Nå googlet jeg «elsykkel batteri trekk» og fikk opp det jeg mente. Jeg vet ikke om jeg ville satsa på hvilken som helst sportsbutikk, men Sykkelpikene og Bikeshop og sånt har nok.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-24, 17:47   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er altså så imponert av dere! Jeg har blitt for pysete for bysykling generelt og i hvert fall vintersykling, men er så glad for alle som 1) bidrar til mindre folk på trange baner eller biler på trange veier og 2) gjør noe som gjør dem spreke og glade!

Gammel 08-12-24, 20:15   #38
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg må si jeg elsker sykkeltelleren jeg sykler forbi. På torsdag var jeg akkurat nummer 200. I høst pleide det å være rundt 2000, jeg føler at jeg er med i en viktig klubb! Og jeg ELSKER å sykle forbi bilkøen!

Gammel 09-12-24, 13:29   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, gøy! Whatever makes you tick, altså! Skal aldri undervurdere verdien av telling og måling!

Gammel 09-12-24, 14:22   #40
Input

Input sin avatar

Standard

Nei, jeg er jo nesten litt sykelig når det gjelder entusiasme for telling og statistikk. Svært lite i verden motiverer meg mer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.