Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er ditt favorittsmykke?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-24, 11:57   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt favorittsmykke?

Da jeg hadde født knerten, så dukket mannen opp med et smykke. Det er tre hjerter tvinnet inn i hverandre. Og så uttalte han at det var «hjertene deres - de tre jeg er aller mest glad i».

Knerten er snart 17 år, og jeg har hatt smykket på siden den gang.

Gammel 23-08-24, 12:38   #22
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig lite flink til å bruke smykker og til vanlig bruker jeg bare gifteringen, som jeg er veldig glad i.

Men, jeg har ett smykke jeg bruker veldig mye. Jeg fikk et familiesmykke https://www.gullfunn.no/kategori/familiesmykke av jentene mine og det er nok mitt yndingssmykke.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 12:40   #23
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

I tillegg til gifteringen min, bruker jeg alltid gifteringen til farmoren min.

Og så en Ole Lynggaard Anemone gullring. Den har jeg arvet av moren min, som fikk den av min (nå avdøde) far. Hun kunne ikke bruke den lenger pga artrose i fingrene. Det har jeg og, så jeg bruker den så lenge jeg kan, og så håper jeg den kan gå i arv til datteren min til hennes glede når jeg ikke kan bruke den lenger. Den er for stor og tykk og passer ikke til matlaging, styrketrening eller smøring av krem, så jeg må ta den litt av og på.

Jeg synes den er genuint vakker.

Sist redigert av Anda : 23-08-24 kl 13:06.
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 12:55   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gifteringen har jeg på døgnet rundt.

Ellers går det i perioder og det er lenge siden jeg har brukt noe annet fast. Eller egentlig i det hele tatt utenom til selskapeligheter. Jeg burde bruke mer.

Gammel 23-08-24, 13:26   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har fått alle disse tre diamantdelene i gave fra min mann, over en jul og en bursdag, og bruker øredobbene og smykket nesten bestandig. Ringen bruker jeg til pent, jeg er litt redd for å miste stenene om jeg bruker den for mye.

https://www.gullfunn.no/produkter/21...manter-0-30-ct

Men akkurat nå, og har gått slik i noen uker, bruker jeg dette (se link) sammen med et pendelsmykke som ser ut som en slags kobbermedaljong med en falsk diamantsten-ish i midten. Jeg huskker ikke hvor jeg har det fra, men det er et billigsmykke og jeg blir grønn på halsen av kjedet.
Uansett, det har vært min sommerkombinasjon. Sammen med små tynne øreringer.

Link til det som ligger i halsgropen: https://www.companys.no/produkt/pern...hoCTtcQAvD_BwE

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 13:45   #26
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min favoritt er ett smykke pappa kjøpte til meg, firkløver i gull, det brukes ofte.

Gammel 23-08-24, 13:56   #27
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker fast et enkelt halskjede i hvitt gull med et lite hjerte på. Favorittsmykket er et gullsmykke med gullhjerte som jeg arvet etter min fantastiske mormor. Hun brukte det til fine anledninger, og hadde det på seg i sin egen bursdag noen måneder før hun døde. Det smykket sover jeg aldri med, men bruker det ganske ofte.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 13:56   #28
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Mitt favorittsmykke er bestemors giftering. Hun døde da jeg var 15, ganske så dramatisk mens jeg så det hele, men det jeg likevel husker best er at det første bestefar gjorde etter at vi skjønte hun var død, var å ta av henne gifteringen, gi den til meg og si «denne skal du ha for du har navnet hennes» (jeg er oppkalt etter henne). Ringen har jeg alltid på meg og det betyr utrolig mye for meg.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 14:25   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte mammas alliansering som giftering i mitt forrige ekteskap. Vi giftet oss et halvt år etter hun døde så det betydde mye for meg. Heldigvis aksepterer kjæresten at verdien i ringen ligger i at den er arvet etter mamma, så jeg bruker den fortsatt selv om jeg er skilt og forlovet med ny mann. Men bruker den på andre hånden nå, for jeg har fått ny forlovelsesring som jeg er veldig glad i. Vi valgte glatte gullringer som også blir giftering neste år.

I tillegg har jeg arvet en «prinsesse Diana» ring etter mamma som jeg er veldig glad i. En safir omkranset av diamanter. Den bruker jeg til pent akkurat som mamma gjorde.

Jeg jobber i helsevesenet og kan ikke bruke smykker på jobb. Derfor er jeg også dårlig på å ta det på i hverdagen, jeg glemmer det når jeg kommer hjem. Det begrenser seg derfor stort sett til forlovelsesringen, den tas av rett før skift og på igjen rett etter.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 16:35   #30
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i gifteringen og forlovelsesringen min. De er på samme finger, for de passer så godt sammen.
Ellers har jeg en drøss med øredobber jeg bare elsker. Jeg er avhengig av øredobber, de må være hengende og ikke for små. Andre MÅ ha på makeup før de går ut, jeg MÅ ha på øredobber!

Gammel 23-08-24, 22:34   #31
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De tre gullringene jeg alltid går med er naturlig nok favoritter; Glatt og enkel giftering, oldefars giftering som er satt i 3 små rubiner og oldemors ring med en ametyst.
Til daglig går jeg med hjemmeperlede armbånd i gilde farger, lagd av meg selv og barnebarna. Jeg er veldig glad i de, og har nesten alltid mitt IDGAFOSarmbånd på.
Ellers har jeg smykkeskrinet fullt av kjære smykker, armbånd og ringer i gull og sølv.
Tror det eneste jeg ikke har er diamanter, de få jeg hadde ble avhendet etter et sterkt møte med et svært ungt offer for Blood Diamondsindustrien, og de som kan tenker å gi meg slike gaver vet at jeg har et vanskelig forhold til diamanter så det unnlater de å gi meg.

Gammel 23-08-24, 22:56   #32
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker masse smykker, og har mange favoritter. Jeg har alltid øredobber og bytter ofte på. Jeg har også store og småhalssmykker. Jeg bruker gifteringen og forlovelsesringen hver dag. Forlovelsesringen er hvitt gull og med en mørk blå stein og diamanter, den er veldig fin.

Gammel 24-08-24, 00:57   #33
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favoritten er nok øreringene i hvitt gull med svarte diamanter. Jeg er livredd for å miste dem, så de brukes ikke til hverdags.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-24, 09:04   #34
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Så gøy å høre om favorittene deres! (Og se dem også)

Selv bruker jeg fast giftering i hvitt gull og halssmykke med anheng formet som en kvinnekropp og et hjerte inntil.
Når boet skulle gjøres opp etter mine besteforeldre, så ønsket jeg meg så sårt ringen til min mormor. Dessverre ble den ikke min, og jeg er så lei meg for det. Det kan jeg tenke mye på!

Jeg har arvet noen smykker etter min farmor, men hun hadde jeg ingen forhold til - så jeg solgte gullet og skulle egentlig kjøpe meg et nytt fint smykke for pengene, men jeg har ikke funnet noe spesielt som jeg absolutt vil ha.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-24, 09:50   #35
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

favorittene er gullhjertet jeg fikk fra mormor da jeg ble døpt som spedbarn, det bruker jeg med bitemerke og og alt, og noen hengende elegante gulløredobber jeg arvet fra mormor og fikk modernisert så de kan brukes med hull. Mormor brukte dem mye så de minner meg om henne

Det går i rotasjon med et smykke med hvite emaljeblader fra david andersen/willy winnæss -også arvet av mormor, sammen med perleøredobber Sphere fra Georg Jensen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-24, 10:30   #36
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en gullring med smaragd fra Thailand som er utrolig vakker og som jeg er veldig glad i. Fikk til konfirmasjonen av tante/gudmor.
Bruker den ikke så ofte, mest til pent, er litt redd for den.

Gammel 27-08-24, 11:43   #37
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg veksler stort sett mellom to halssmykker, i sommerhalvåret bruker jeg Daisy (det minste) fra Georg Andersen som jeg fikk fra mannen for noen år siden, og på vinteren bruker jeg et smykke i hvitt og gult gull som jeg fikk fra min mormor da jeg var veldig ung.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-24, 21:14   #38
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker ikke så mye smykker til hverdags, men bruker som regel dette halskjedet i grønt: https://www.linnsigridbratland.com/p...s-smykke-mini/ og forlovelsesring hver dag. Gifteringen har jeg mista.

Er også veldig glad i moonlight grapes kjedet mitt og øredobbene som hører til, men de er litt mye, så bruker de ikke til hverdags:

https://www.georgjensen.com/nb-no/sm.../10019041.html

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.