Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Finnes det en liten, kompakt, 4-hjulsdrevet elbil/ladbar suv?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-24, 18:39   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en liten, kompakt, 4-hjulsdrevet elbil/ladbar suv?

Hva da? Kommer fra selgeren nå.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 18:52   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig, veldig fornøyd med Toyota bz4x. Jeg pendler 16 mil om dagen og kjører derfor mye. Har ikke angret på kjøpet en eneste dag. Den er ikke bitteliten, men føles absolutt ikke stor heller.

Full Toyota-kvalitet og vinteregenskapene er fantastiske.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 19:09   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er veldig, veldig fornøyd med Toyota bz4x. Jeg pendler 16 mil om dagen og kjører derfor mye. Har ikke angret på kjøpet en eneste dag. Den er ikke bitteliten, men føles absolutt ikke stor heller.

Full Toyota-kvalitet og vinteregenskapene er fantastiske.

Jeg skulle så ønske den var litt mindre! Jeg syns den var større i virkeligheten enn jeg hadde sett for meg. For jeg elsker Toyota og lengter etter å være Toyota-eier igjen!

Gammel 15-08-24, 19:23   #24
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg skulle så ønske den var litt mindre! Jeg syns den var større i virkeligheten enn jeg hadde sett for meg. For jeg elsker Toyota og lengter etter å være Toyota-eier igjen!

Kjører en bensin-Toyota, og det er min andre TOyota. Jeg også synes BZ4x (eller hva søren den heter) er i største laget. Jeg har hørt rykter om at Toyota kommer med flere mindre el-biler, men jeg har ikke sett noen teasere enda.

Rettelse: Leser at Bz3C/x kommer i 2025 til Europa.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 20:30   #25
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Bare vær obs på at 4hjuls trekk på elbil ikke er helt det samme som 4hjuls trekk, same same but different

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 21:10   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell mer om det, isprinsesse!

I dag har vi sett på id4, bmw ix1 (men tror ikke vi skal ha bmw) og så ramler vi forbi en countryman mini eller hva den heter, og den var i alle fall mer gøy enn de andre.

Men jeg syns fortsatt de er veldig store.

Gammel 17-08-24, 21:16   #27
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Tanta mi skulle ha omtrent det du er etter og endte opp med en ID4, etter å ha sett på Kona, som hun bare kunne få med forhjulsdrift.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 22:11   #28
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

De aller fleste har ikke lik fordeling av kraft på frem og bakhjul. I tillegg så brukes 2 hjulstrekk som hovedregel og så skal 4 hjuls kobles inn automatisk,.men alle jeg kjenner som har bytta til el med 4wd sier den kobler inn altfor sent, samt at det å trekke løs henger fra snøen ikke går. Overnevnte erfaringer er der de stort sett har gått fra landcruiser til elbil med 4hjuls trekk. Så det kan selvfølgelig spille inne på hvordan de opplever forskjellene.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 22:14   #29
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har elbil med 4w, og er veldig fornøyde. Vi har stigning hele veien fra sentrum, og det er ofte både mye snø og glatt her. Bilen er blytung da, jeg synes den sitter veldig godt på veien kanskje også litt derfor.

Vi har også vært mye på hytta i vinterland, ikke noe problem med å komme fram.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 22:42   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt firhjultrekk på hoved el-bilen i 5 år nå (I-Pace), og skal nå bytte den ut med en Audi Q6, også med firhjuls. Men dette er jo store, tunge biler. Til vårt bruk har firhjulsdriften fungert helt etter planen. Men vi har aldri trukket henger ut av snøfonn da.

Det er jeg som vil ha en liten bil med firhulsdrift nå, fordi jeg ikke liker min lille BMW i3 om vinteren. Jeg elsker den om sommeren, så mulig vi kommer langt med å bytte til piggdekk.

Gammel 19-08-24, 10:14   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har id4. Jeg synes ikke at det er en liten bil. Den fyller parkeringsplassene svært godt.

(Men altså; jeg har jo tilnærmet sluttet å kjøre bil, så de parkeringsplassene føles som de bare blir mindre og mindre for hver gang jeg må prøve meg.)

Gammel 19-08-24, 10:36   #32
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

id 4 er vel ingen liten bil nei

Vi har en id 3, den er en liten bil, men direkte LITEN er den egentlig ikke likevel. parkeringsplassene blir enten mindre og mindre eller bilene større og større ja. Men den har en fantastisk deilig svingradius da, så den er lett å gjøre av i forhold til den andre bilen vår, men det er jo en smax da...
Jeg er dog usikker på om den er kommet i 4 hjuls trekk enda. Vår har ikke det, men de er en 21-modell.

Gammel 19-08-24, 10:50   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er en del mikk med den MG-en, mener jeg å ha hørt?

Min tante kjøpte MG. Den har vært mer på verksted enn ute på tur. Og det er visst en gjenganger med den bilen.

Gammel 19-08-24, 15:07   #34
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Var det ikke MG som kun ha 4wd når du kjører fremover?

https://www.motor.no/aktuelt/mg-har-...-rygger/274284

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-24, 15:15   #35
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjenner folk med både MG5 og MG4 som har vært veldig godt fornøyde. Det var vel en del med den første modellen som de kom ut med?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-24, 16:24   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Var det ikke MG som kun ha 4wd når du kjører fremover?

https://www.motor.no/aktuelt/mg-har-...-rygger/274284

Jo, det leste jeg også nylig.

Jeg har kjørt min svogers store MG, aner ikke tallet, men stor, og den var veldig god å kjøre, uten den forferdelige nøkkingen frem og tilbake i feltet fordi den var overivrig med å korrigere banen.

Gammel 19-08-24, 17:07   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

De aller fleste har ikke lik fordeling av kraft på frem og bakhjul. I tillegg så brukes 2 hjulstrekk som hovedregel og så skal 4 hjuls kobles inn automatisk,.men alle jeg kjenner som har bytta til el med 4wd sier den kobler inn altfor sent, samt at det å trekke løs henger fra snøen ikke går. Overnevnte erfaringer er der de stort sett har gått fra landcruiser til elbil med 4hjuls trekk. Så det kan selvfølgelig spille inne på hvordan de opplever forskjellene.

Dette gjelder for veldig mange firhjulsdrevne biler som går på diesel og bensin også.

Jeg har elbil med firhulstrekk og den har elmotorer på hvert hjul. Vi må ha bra vinterbil både mtp. hvordan vi bor (i en stupbratt bakke i holke-Trondheim) og at vi kjører mye til fjells. Vår bil er rett og slett fantastisk mtp. Fremkommelighet, feste og manøvrerbarhet på vinterføre, bedre enn den fossile vi hadde med diff. sperre og mulighet for å låse bilen i permanent firhjul. Med piggdekk vel og merke. Den er dessverre ikke liten eller kompakt

Gammel 19-08-24, 17:12   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Sett på volvo ex30 i dag. Den passer tilsynelatende spekken godt. Spent på hvordan den er å kjøre!

Gammel 19-08-24, 18:18   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Den har jeg prøvekjørt og det er den jeg vil ha. Mannen er visst ikke helt enig ... Jeg prøvekjørte uten firhulstrekk, jeg da.

Gammel 19-08-24, 18:20   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hva er der mannen ikke liker ved den?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.