|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#21 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?
Har sett veldig mange som har disse på mine siste reiser og lurte faktisk litt på om dette kunne vært noe for korte turer istedet for trillekoffert, så denne tråden passet jo fint |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Nå har jeg bestilt meg flyreise t/r Tromsø for å besøke en venninne en helg i september, og har kun billett med "under setet"-bagasje så nå trenger jeg en plan for hva jeg skal pakke i. Reiser med SAS den ene veien og Norwegian andre veien.
![]() |
#23 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Osprey sekken jeg linket til er en kabinkoffert størrelse.
![]() |
#24 |
Personlig pessimist
|
Min Zeeksack-sekk er litt mindre enn dette (52 x 35 x 17 cm), og går fint under setet på mindre fly også. Og jeg hadde med løpesko, toalettsaker, klesskift, mat, medisiner (MYE), ladere, osv. Siden jeg skulle konkurrere dagen etterpå og vi hadde en litt tett mellomlanding, så våget jeg ikke ha det jeg trengte mest i den innsjekkede bagasjen.
![]() |
![]() |
#25 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Bruker zeeksack. Har medium, mellomste har bestilt seg den store. Reiste til London med den, og en day veske. Shoppet masse og klarte meg fint med der i 3 netter |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Jeg skal ikke på flytur med det første, men siden jeg på grunn av dårlig rygg er avhengig av å bære alt jeg skal ha med på ryggen, er jeg på jakt etter en sekk som både er god å bære og som det er lett å pakke oversiktlig i. Jeg har sett på både db og Osprey, men andre med flere rom som kan åpnes på samme måte kan også være aktuelle.
![]() |
#27 |
Tatt på
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Jeg får opp masse reklame for Nordace https://nordace.com/en/product/norda...o-17-backpack/. Aner ikke om det er en god en, men jeg synes den ser bra ut.
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Jeg syns denne fra Bellroy ser veldig fin og praktisk ut. https://goodnotes.no/products/bellro...pack-28l-black
![]() |
#29 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Jeg har nå bruk min nye, flotte Osprey Transporter Carry-On på to turer, og kan ikke få fullrost nok. Masse plass i "kofferten" og enkel å bære på rygg.
![]() |
#30 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Jeg er så enig. Her får jeg pakka med meg mer enn nok til fire dager skiftende vær på Arendalsuka og langhelg i London. Er veldig godt fornøyd med både inndeling og bærecomfort. Litt uvant å gå med en sekk som "bygger" så mye i starten, men etter hvert husker jeg at jeg må huske at jeg er 30-40 cm tykkere med den på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Den Ospreysekken ser fin ut, men blir den litt stor å bære lenge på, tror dere? Jeg skal jo som nevnt ikke primært bruke den på flyreiser. Kanskje jeg klarer meg med en som er litt mindre?
![]() |
#32 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Ja, den er ganske tung. Det er en bærbar trillekoffert mer enn en lettvekts ryggsekk
![]() |
#33 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?En topptursekk på 30-40l som har glidelås hele veien rundt er et alternativ ift bærekomfort.
![]() |
#34 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Er det fremdeles DB eller Osprey som gjelder? Ser at jeg trenger en så stor som mulig ryggsekk som kan gå i bagasjehylla istedenfor kabinkoffert… |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Jeg fikk Osprey fairview til bursdagsgave og har testet den ut på flere turer og er veldig godt fornøyd, den rommer helt usannsynlig mye og er god å bære. Eneste jeg har å utsette på den er at den gjerne kunne vært mer "firkanta" for å lettere passe inn i bagasjehylla, det kan se ut som de andre osprey-sekkene kanskje er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Optimal håndbagasjesekk?Hvis du går for Db så er det mange til salgs på finn for øyeblikket.
![]() |
#38 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor mange liter bør man ha? Pleier å låne sønnen sin, men tenker å ønske meg en selv til bursdagen min.
![]() |
#39 |
Har ikke sett det?
![]() |
#40 |
Samme tenker jeg. Oslo neste uke på jobbreise, to dager bare, og pc må med.
![]() |
|
|