|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Leide hytte på airbnb. Parkerte ved Sport 1 og tok buss derfra.
![]() |
#22 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?
![]() |
#23 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Jeg har ikke hatt noe problemer med parkering de to gangene jeg har vært der, og den ene gangen var i 2020 når "alle" feriere hjemme.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?en kollega var der i sommer og skrøt veldig av https://www.rjukanadmini.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Vi bodde her for noen år siden: https://www.airbnb.no/rooms/5814300
![]() |
#29 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Det stemmer at det til tider er parkeringskaos og av den grunn er det satt opp busser. Mener de går fra Gausta-området. Gausta- appen og forøvrig turistinformasjon via Gausta sine plattformer opplever jeg er veldig god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Da vi var der for noen år siden, var vi glad vi kom kvelden før og parkerte ja. Det var veldig hektisk på den parkeringsplassen på formiddagen. Folk parkerte langs veien til slutt. Dette var en lørdag i juni da.
![]() |
#31 |
Textrovert
|
Parkerte dere på Stavsro kvelden før? Hvor var dere om natta da?
![]() |
#33 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det er denne setningen du bør lese mest fra det innlegget. Det kommer ikke til å være noe stress når dere skal dit.
![]() |
#34 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Nå ser det ut til at det kanskje blir lørdag og ikke mandag, så da er vi nok mer avhengig av buss. Men jeg skjønner meg ikke på bussrutene. Er det to ulike busser? En som går i skyttel fra Gaustablikk, og én fra Rjukan som bare går én gang i døgnet.
![]() |
#35 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Gaustablikk er fint, de har pusset opp ganske betraktelig over de siste 2-3 årene. Sist jeg bodde der fikk jeg ett av de nye rommene, veldig flotte! Adminiet på Rjukan er helt nydelig. Ikke alltid de er åpne, men ring og hør med dem. De er veldig serviceinnstilte, og jeg har opplevd at de har åpnet opp bare fordi jeg ringte og spurte om jeg kunne overnatte der.
![]() |
#36 |
guru advisor
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Hvordan gikk det Divine? Var jo knallvær lørdag, så vindstille og herlig sol! Gikk en annen fjelltur med utsikt til Gaustatoppen, så tenkte på deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Jo, takk! Det gikk kjempefint. Vi var der på mandag. Vi så at det var meldt knallvær på søndag, så i cirka to sekunder vurderte jeg om vi skille rokere om på planene, men vi bestemte oss for å beholde opprinnelig plan som var Vemork/Rjukan på søndag og Gaustatoppen mandag. Vi bodde på Gaustablikk (lekkert, lekkert), og der sa resepsjonisten at det hadde vært fullstendig kaos på parkeringen den dagen, siden det var første soldag på aldri på lenge. Jeg var likevel litt bekymret for parkeringen på mandag, men da vi kom til Stavsro litt før ni, var det fire (!) biler på parkeringsplassen.
![]() |
#39 |
Klar
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Takk for tilbakemelding, Divine! Hvor lang tid brukte dere opp og ned? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?Jeg tror vi brukte sånn cirka 2 t 20 min opp (til hytta) og 2 t 30 min ned.
![]() |
|
|