Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-24, 17:29   #21
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #18

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

I går: Regjeringen instruerte UDI i saken om de ti medisinstudentene som var nektet innreise til Norge. Sånn skal det gjøres når forvaltningen driter på draget. ( Unnskyld språkbruken).

Men er det riktig at forvaltningen i dette tilfellet "driter på draget"? Korriger meg gjerne om jeg tar feil, men hvis det er slik at en forutsetning for å kunne fullføre utdanningen i Norge er at man reiser tilbake til Gaza etterpå og UDI har sterke grunner til å tro at studentene det er snakk om ikke kommer til å reise tilbake, så har UDI kun fulgt instruksene som de har fått til punkt og prikke. Da er det i tilfelle noe galt med instruksene, ikke noe galt med forvaltningen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 03-08-24, 22:56   #22
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det er forskjell på å ikke kunne reise tilbake og å ikke ville reise tilbake. Det er ikke noe som tyder på at de ikke vil, men om Israel fortsetter med masakrene og ødeleggelsene er det ikke sikkert at de kan reise tilbake. Noe de har sagt at de vil.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 09:12   #23
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lurt/manipulert/lokka familien med til Dyreparken. Og tilfeldigvis er det et arrangement i Arendal dagen før som jeg tilfeldigvis har lyst til å være med på
Så nå blir det både litt snik-politikk på meg og en hel dag i Dyreparken med unger som er så store at de kan passe seg sjæl og jeg kan kose meg å se på dyra!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 09:36   #24
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har endelig tid og lyst (samtidig!) til å strikke! Det er lenge siden sist. I går kjøpte jeg garn til gensere til mine tre relativt små tyske tantebarn. Jeg skal strikke en og to av døtrene mine skal strikke hver sin. Målet er at det skal bli julegaver. Jeg har alltid strikket mye, men de siste par årene har det rett og slett ikke vært tid pga mye bunadsbrodering. Jeg har garn til et par prosjekter til og et par halvferdige prosjekter også, så vi får håpe tida og strikkelysten varer en stund.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 11:42   #25
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er forskjell på å ikke kunne reise tilbake og å ikke ville reise tilbake. Det er ikke noe som tyder på at de ikke vil, men om Israel fortsetter med masakrene og ødeleggelsene er det ikke sikkert at de kan reise tilbake. Noe de har sagt at de vil.

Hvis du tar en titt på denne Dagsnytt 18-sendingen, så vil du se at direktøren for opphold i UDI sier at de følger sine instrukser. For at UDI skal kunne innvilge oppholdstillatelse som student, så må UDI vurdere om det er sannsynlig at studenten vil returnere til hjemlandet etter fullført utdannelse. UDI skal ikke vurdere mulig årsak til at man eventuelt ikke reiser hjem, kun sannsynligheten for at studenten reiser tilbake. UDI vurderte at det ikke er sannsynlig at studentene reiser hjem igjen, gitt situasjonen slik den er nå hvor det blant annet er vanskelig å komme seg inn i Gaza. UDI er pålagt å gjøre en slik vurdering, uavhengig av hvor godt formålet er.

UDI har gjort det de skulle. UDI skal forholde seg til sine instrukser og har ikke rom for å utvise skjønn! Men det har regjeringen, og regjeringen har instruert UDI i å gi visum til disse studentene. Det kan regjeringen gjøre, og dette er - slik jeg har forstått det - helt greit for UDI.

Så, nei, det er ingen som her har bæsjet verken på drag eller legg. UDI har fulgt sine instruksjoner, og regjeringen ser at det i finnes tilfeller hvor dagens instruksjoner for UDI er for strenge.

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 11:44   #26
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

I dag gleder jeg meg voldsomt over at jeg fikk klippet plenen i går. Nattens styrtregn vekket både meg og ungdommen!

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 12:10   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Åh, nå ble jeg inderlig glad på deres vegne! Det er vel fortjent!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fantastisk, Nenne!

Tusen takk for omtanken. Han var så nervøs før start og så blid nå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 12:13   #28
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sol, varme, bad i havet.

Gammel 04-08-24, 12:29   #29
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kom meg på trening i dag. Og jeg tok på regnjakke da jeg gikk ut hjemme - den var god å ha i regnskuren som ventet da jeg kom ut igjen fra treningssenteret...

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 19:13   #30
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kaffe med onkel og tante som bor i Oslo. Det er noen år siden sist; utrolig hyggelig!

Gammel 04-08-24, 20:04   #31
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstejenta kommer hjem etter 6 uker i Thailand

Gammel 04-08-24, 21:24   #32
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Puslespill og pusekatt, begge Mellomste sitt. Pusen skal hjem på tirsdag (hulk), puslespillet returneres når jeg er ferdig med det.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-08-24, 02:05   #33
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie og Herremannen spør meg om å bli med ut på dansegulvet. Vi danser sikkert til 10 sanger og jeg fullstendig elsker å danse med ham. Det er så tydelig at han stortrives på dansegulvet, han danser så kult og funky og jeg blir kjempestolt over at akkurat han er min sønn og så lykkelig over at han vil danse med mammaen sin.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-08-24, 12:19   #34
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vunnet online PT i en måned.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 05-08-24, 12:38   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger er facebook en veldig god ting.

Vi skal i bryllup til mannens søster. Det er bare for "voksne". Mine unger var derfor ikke invitert. Det var helt greit. Men så reiste snuppa nordover til bestefar i sommer, og det kom en litt betuttet melding fra den kommende bruden: "Unnskyld, unnskyld, unnskyld. Jeg innser at snuppa faktisk er voksen, og jeg vil gjerne at hun deltar i bryllupet vårt." Så vi fiksa billetter til henne også. Og snuppa ble så uendelig glad. Både for å bli invitert og for at hun faktisk hadde anledning til å delta (hun begynner i ny jobb den uka det er bryllup).

Så snuppa vil at alt skal være perfekt. Hun har en veldig fin kjole, men mente selv at den var "for hvit" til et bryllup. Den er riktignok hvit i bunnfargen, men den har masse blå blomster. Så vi ble enige om å "spørre facebook". Jeg la ut et bilde av snuppa med kjolen på. Og hun fikk så masse flotte tilbakemeldinger. "Denne er godt innafor, og for en nydelig kjole" ble lagt ut mange, mange ganger. Snuppa ble så glad, og satte utrolig stor pris på så mye skryt på gamlis-facebook. og

Det var spesielt mange FP-ere som svarte, så tusen takk alle sammen.

Gammel 05-08-24, 12:56   #36
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderte også å svare Tjorven, men så at mange andre hadde svart det samme som jeg tenkte. Nydelig kjole, veldig passende til et sommerbryllup, og dessuten er den slett ikke hvit, den er jo hovedsakelig blomstrete. Tenker hun kommer til å bli veldig flott, og håper hun får en fin opplevelse i sitt første bryllup som "voksen".

(hvis hun fortsatt er usikker er jo det enkleste av alt å bare spørre den kommende bruden, men jeg mener det ikke er nødvendig)

Gammel 05-08-24, 21:18   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg vurderte også å svare Tjorven, men så at mange andre hadde svart det samme som jeg tenkte. Nydelig kjole, veldig passende til et sommerbryllup, og dessuten er den slett ikke hvit, den er jo hovedsakelig blomstrete. Tenker hun kommer til å bli veldig flott, og håper hun får en fin opplevelse i sitt første bryllup som "voksen".

(hvis hun fortsatt er usikker er jo det enkleste av alt å bare spørre den kommende bruden, men jeg mener det ikke er nødvendig)

Hvis jeg ikke tar feil så har den kommende bruden svart

Men det var en nydelig kjole.

Gammel 05-08-24, 22:48   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polarjenta har kontroll på den kommende bruden, og hun ga definitivt tommel opp.

Gammel 05-08-24, 23:22   #39
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott, Tjorven!

Jeg har hatt en nydelig dag på fisketur med Storebror. Og selv om vi ikke fikk noe fisk, sa han at det hadde vært en veldig fin dag. Jeg tror jammen han begynner å komme ut av den verste pubertetsbobla! Etter middag var Lillesøster og jeg to timer og plukket bringebær i skogen. Jeg er så glad for å ha barn som trives ute like godt som jeg gjør, det er virkelig magisk!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 05-08-24, 23:32   #40
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har syklet til jobb i dag. Bort gikk det mye raskere enn vanlig, men hjem hadde jeg motvind så da gitt litt trått. Men jeg liker egentlig å streve litt av og til for da setter jeg mye mer pris på det når jeg kommer hjem og kan slappe av.

frukt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.