Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Trenger tips til frisør i Oslo som skjønner seg på frizzy hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-24, 13:08   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til frisør i Oslo som skjønner seg på frizzy hår

Han er altså en sånn fining!

Gammel 18-10-24, 16:01   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig godt med en plan!

Dette er IKKE et tips til Divine som ikke får lov til å varmestyle det, men til alle som synes at Dyson er svindyrt (og ser avansert ut). Børste med føhner som er superenkel å bruke + har reddet luggen min fra å være frissy, småkrøllete og ligge i merkelige vinkler til å føhne ut og se blank og glatt ut. Jeg har nokså fine krøller bak nå som jeg bruker Olaplex no 6 sammen med Olaplex sin olje, så jeg bruker kun denne greia i front.

https://lyko.com/no/amika/amika-hair...BoCYkIQAvD_BwE

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-24, 16:42   #23
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

For en empatisk og fin frisør! Det der betyr faktisk veldig mye.
Mitt hår er ikke skadet, det er bare "normalt" tynt og glatt OG frizzy. Det jeg har lært, the hard way, er at en hver form for forsøk på å lage mer volum ved p "klippe det opp", er en oppskrift på mer frizz. Alle de tynne, korte hårene står rett ut av håret som en glorie, mens det lille som er igjen med lengde ser stusselig og puslete ut. Mest mulig rette lengder er min erfaring. Men håret mitt er altså ikke dødt, bare "veldig nordisk".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 11:30   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I disse tider føles det veldig feil å være shallow og snakke om HÅR. Jeg tenker bare på sitatet fra Some Like it Hot: With all the unrest in the world, I don't think anybody should have a yacht that sleeps more than twelve.

Men – jeg bare MÅ dele at håret mitt allerede er mye bedre. Jeg var hos frisøren igjen for to uker siden, og han hoppet nesten opp og ned av glede. Jeg har fortsatt en lang vei å gå, men jeg øyner håp. Dette ganske ekle regimet med lakserolje i håret og hårvask bare en gang i uken, ser ut til å ha gjort susen. Noen dager ser håret mitt nesten helt normalt ut, mens andre dager er det ganske ille. Men det er tross alt mye bedre enn at det er virkelig ille hele føkkings tiden. Jeg har også begynt å bruke sjampo og balsam med lakserolje, og det tror jeg også hjelper på. Det er utrolig rart hvor mye bedre jeg føler meg de dagene håret spiller på lag. Og jeg er virkelig ikke en utseendefokusert person.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 14:51   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for oppdatering - jeg har faktisk lurt på dette! (Tenker også urimelig mye på vår for tiden, så du er ikke alene. )

Så flott at det hjelper, det litt utradisjonelle regimet!

Gammel 17-12-24, 14:56   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sikker på at alle ser på håret mitt hvor sliten jeg er, hvor ltie overskudd jeg har, hvor mye... alt.

Jeg husker en kollega, relativt ny kollega da som så meg på jobb første dag etter en litt lengre ferie, hvor jeg faktisk hadde vasket og stelt håret og kom på jobb med skikkelige fine krøller. "Jeg visste ikke at håret ditt var så krøllet, atså sånne KRØLLER, SÅNNE".

Jeg kan, om jeg har ork. I det iste har ejg ikke hatt det, og ikke overskudd til å i det hele tatt gjøre det grunnarbeidet mitt hår trener (sånn curly girl greier funker vistnok, kanskje, men nei, egentlig m jeg enten gjøre det helt skikkelig, eller gå tilbake til det som faktisk funket, men altså slett ikek er curly girl vennlige produkter. Denne mellomtingen er.... ser like slitent ut som ejg føler meg)

Hår betyr noe

Gammel 17-12-24, 17:39   #27
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå lurer jeg veldig på om det er castor oil eller lakserolje eller om det er det samme!

Og så BRA å høre!!!!

Gammel 17-12-24, 18:25   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er det samme, mener jeg.

Gammel 17-12-24, 18:47   #29
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde castor oil var en slags illeluktende brunstolje fra bever? Som ble brukt for å lokke bevere i feller? Jfr den gamle serien Centennial.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 18:58   #30
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Det er der samme, olje fra frøene til ricinus planten.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 21:36   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det samme, ja. Skikkelig klissete saker.

Gammel 17-12-24, 22:28   #32
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Så gøy, nå lærte jeg noe nytt i dag og!

Gammel 17-12-24, 23:08   #33
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er det samme «virkestoffet» som er i vippeserum. #funfact

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-24, 09:52   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint at du har fått hjelp med håret!

Gammel 18-12-24, 09:55   #35
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og det er det samme «virkestoffet» som er i vippeserum. #funfact

Jeg har kjøpt castoroil en gang, for vippene, men tror aldri jeg tok det i bruk. Hvilket virkestoff er det da i øyedråpene for grønn stær? Jeg trodde kanskje det var noe fra det i vippeserum også, for mannen min, som har hatt grønn stær i over ti år, få veldig lange vipper av øyedråpene sine, og det står som bivirkning, tror jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-24, 10:25   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Regimet er som følger:

Hårvask kun én gang i uka. Da med sjampo og balsam med lakserolje.
Skylling av håret etter trening er lov.
Ikke hårstrikk (bare til trening)
Klemme ut vannet av håret når jeg tørker det – ikke gnikking.
Absolutt ingen bruk av føner eller rettetang (kan rette ut luggen om det er krise eller en spesiell anledning)
Bruke lakserolje etter hver vask og ellers style med produkter etter ønske
Spesialhårkur med noen ukers mellomrom.

Jeg har som sagt forsatt en lang vei å gå, men det er verdt den noe slitsomme prosessen.

Gammel 19-12-24, 09:31   #37
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tips om regime. Etter jeg begynte å trene litt oftere og dusjer oftere, så er både hår og hodebunn helt bananas. Kanskje jeg og skal begynne med kun skylling etter trening.

Hvor mye og hvordan tar du i den oljen i håret?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-24, 09:46   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Hvor mye og hvordan tar du i den oljen i håret?

Jeg prøver å ta i så lite som mulig, for det er virkelig noe klissete herk. Mye seigere enn "vanlige" håroljer. Men jeg tar litt i hånda og så gnir jeg håndflatene mot hverandre en stund før jeg klemmer oljen inn i håret. Dette gjentar jeg noen ganger til jeg føler at hele håret er dekt av olje. Jeg tar det alltid i fuktig hår. Tror det vil funke dårlig å ha det i tørt hår.

Gammel 19-12-24, 11:23   #39
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg prøver å ta i så lite som mulig, for det er virkelig noe klissete herk. Mye seigere enn "vanlige" håroljer. Men jeg tar litt i hånda og så gnir jeg håndflatene mot hverandre en stund før jeg klemmer oljen inn i håret. Dette gjentar jeg noen ganger til jeg føler at hele håret er dekt av olje. Jeg tar det alltid i fuktig hår. Tror det vil funke dårlig å ha det i tørt hår.

Takk! Fjerner du det igjen på noe måte?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-24, 12:12   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Takk! Fjerner du det igjen på noe måte?

Jeg sjamponerer håret tre ganger når jeg endelig vasker det for å få ut gammel olje, men det er det eneste.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.