|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BergamoDet er mulig hele Bergamo er stor (selv om jeg på ingen måte hadde opplevelsen av å være i en storby), men du trenger egentlig ikke å bevege deg noe særlig ut fra gamlebyen. Det er for øvrig den øvre delen av byen med en slags borg på toppen, og er omkranset av en bymur. Den kalles citta alta.
![]() |
#22 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: BergamoI Bergamo tror jeg gamlebyen er det som kalles Città Alta, den høye/øvre byen.
![]() |
#23 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bergamo
Ja, var det jeg skulle inn å si også.
![]() |
#24 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: BergamoVi bodde i airbnb leilighet i gamlebyen, like bak/venstre for kirken, ovenfor funicularen som går ned til den moderne delen, Cttà Bassa.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 15-10-24 kl 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: BergamoSjekket min FB: Kirken jeg snakker om heter Basilica di Santa Maria Maggiore. Den er sentralt i gamle Bergamo, i hvertfall den enes siden av den, den som går mot Piazza del Duomo og Vecchia.
![]() |
#27 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: BergamoTakket være denne fikk jeg kastet meg rundt og bestilt noen dager i Bergamo tidlig i juli også.
![]() |
#29 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: BergamoAnbefaler denne restauranten på toppen av Bergamo: |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: BergamoJeg har bare hørt at det er så utrolig varmt og snobbish langs Como i juli, men det er kanskje ikke tilfelle?
![]() |
#31 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: BergamoDet var ihvertfall ikke tilfelle i august. Vi var redde for det samme + hadde hørt at det var så dyrt alle steder. Men vi opplevde det motsatt. Vi var en tur med ferga over til Bellagio. Der var det masse mennesker, dyre butikker osv. Men på "vår" side av sjøen var det helt annerledes. Der var det mest helt vanlige italienere som ferierte. Vi bodde i Olcio, ved Mandello del lario. Ikke noe snobbish å finne der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bergamo
Ja, opp på den toppen må man, og man må ikke spise Michelin der. De har vel to andre restuaranter der oppe også. Vi spiste på en og satte nede i en hage, under selveinnerestauranten.
![]() |
|
|