Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nugatti

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 12:04   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti

Ville nok heller ha gitt en neve nonstop eller en ren melkesjokolade til frokost ja. Det er også renere produkter en nugatti (mindre tilsetningsstoffer, les på innholdsfortegnelsen).

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:04   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mor liker ikke nugatti, og da er det ingen som kommer på å kjøpe nugatti heller.

Hvordan er det med prim da? på Tine sine sider står det at den inneholder 10% sukker. Det synes jeg er helt OK for en gang i blandt.

Gammel 19-08-07, 00:16   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her er det pappan i huset som har dratt inn Nugatti.
Eg syns det er pyton med Nugatti på skiva og skulle eigentleg ønske mannen og syns det.
Men no er det lov med Nugatti i helga her, men ikkje meir enn ei skive om gongen og ikkje til kvelds.

Gammel 19-08-07, 00:25   #4
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Jeg synes ikke sjokolade på brødskiva er greit. Det havner i samme kategori som sjokolademelk og søte frokostblandinger, og er ikke noe jeg kjøper.

Nå skal det sies at datteren min bare er 3,5 år og har ikke spurt etter det enda. Jeg ser ikke bort fra at jeg vil gi etter for en skive på lørdager etterhvert som hun blir eldre og begynner å mase. :ikke så kjempe nazi:

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:30   #5
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min toåring får ikke Nugatti men det hender at vi voksne spiser det

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:14   #6
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Junior liker ikke Nugatti, så her har vi ikke det store problemet. Innimellom vil han ha Håpa, men det er ca. 3 mnd mellom hver gang, så jeg bekymrer meg ikke.

Syltetøy vil han heller ikke ha annet enn på vafler.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:21   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her syndes det med mye prim. Og Geitost. Vi prøver å kompensere for at han ikke vil ha melk.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:50   #8
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Alioli er litt kul
Standard

Vi bruker veldig sjelden noe slags sjokoladepålegg hjemme, og de få gangene vi har kjøpt det inn er det jeg og fruen som ender opp med å spise det opp..

Ungene spør veldig sjelden etter det, og hvis de spør sier vi bare at det har vi ikke, og da slår de seg til ro med det

Gammel 15-08-07, 14:14   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er Nugatti ofte å finne, men sjelden på podens skiver. Mors derimot!
Jeg har vokst opp på Nugatti, og det gikk bra med meg. :datagrunnlag:

Gammel 15-08-07, 14:23   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

For meg er ikke spørsmålet hvor ille det er med sjokopålegg, men hvor ille mangelen på sunt pålegg er. Jeg vil at de få skivene mine barn spiser skal være med massevis av sunt pålegg, helst proteinrikt.

Der har du det. Vi har både Nugatti og sjokoringer, det er tillatt til frokost lørdag. De spør ikke engang i hverdagene, for de vet de får nei.

Gammel 15-08-07, 14:31   #11
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Mine barna spiser aldri Nugatti... hvertfall ikke hjemme. Jeg da jeg var gravid og kvalm med lillesøster derimot .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:27   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Å spise nugatti hver dag blir vel det samme som å spise sjokolade hver dag. Barna mine får ikke sjokolade til frokost.

Men det er jo summen av søtsaker som teller i lengden. Men jeg innbiller meg (det er mulig jeg tar helt feil) at søtsaker forkledd som mat gjerne kommer i tillegg til kaker, saft, brus og godterier - uten at de sistnevnte blir kuttet ned på.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:48   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan de velge om de vil ha sjokoladepålegg på skiven eller sjokoladepulver i melken lørdag og søndag til frokost. Det var en liten kamel, men skitt au, den gled nå ned i lag med barne-tv på helgemorgener og rosa skjørt og kjoler i barnehagen.

Gammel 18-08-07, 23:54   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Storebror er ekstremt allergisk for nøtter så her har vi Nesquick sjokoladepålegg i steden.
Mine barn er glad i mat og spiser det de får så om det blir spurt så får de sjokopålegg til frokost i helgene. Det hender også en sjelden gang at storebror får sjoko på en halv brødskive i uka men regelen er at da må den andre halve med et sundt pålegg spises opp først. Det er ikke noe problem her. Om han spør om å få sjoko dagen etter og om jeg sier nei så er det helt greit.

Gammel 19-08-07, 00:08   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist vi kjøpte Nugatti var i fjor sommer, nå har jeg nettopp kastet boksen.

Poden på 5 er veldig glad i søtt pålegg og velger syltetøy, honning og sjokopålegg om han får bestemme selv. Det får han jo ikke og nå blir det ikke kjøpt sjokopåleg her!

Jeg har kjøpt Naturlig lett syltetøy som han får et par skiver av i uka.

Lillebror på 2 liker ikke søtpålegg, men han er vill etter saft

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:16   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av oss voksne liker Nugatti så vi har det aldri i hus. Vesla smakte det en gang da jeg skulle lage en kake med nugattikrem, men hun likte det (heldigvis) ikke. Her går det som regel kun i proteinrike pålegg.

Gammel 27-08-07, 10:31   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jenten vår vet ikke hva Nugatti er ennå. Så hun får det selfølgelig ikke. Men det hender mor tar seg en skive med Nugatti i smug, hvis vi har det i hus. Men for all del, jeg er ikke fanatiker. Heldigvis går hun i "sukkerfri" barnehage, og der blir hun heller ikke introdusert for usunne matvarer.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:33   #18
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper det aldri, men mannen i huset spiser det, så han kjøper en boks i ny og ne (som blir gjemt godt inni skapet). Snuppa vår får ikke ha slikt på skivene (selv ikke i helgene ), men så har det seg slik at hun liker ikke sjokolade, så det er ikke et problem i utgangspunkte.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:10   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri nugatti i skapet, rett og slett fordi vi ikke liker det selv.

Toåringen min har smakt det en gang, det var i sommer da vi var på ferie i Italia. Hun hadde vært så uheldig å brenne seg seg på armen i løpet av dagen, og våknet på senkvelden og gråt fordi det gjorde vondt da hun kom borti med brannsåret i søvne. Vi tok henne opp i stua på pensjonatet for å trøste henne og smøre på salve.

Verten for pensjonatet kom også for å trøste ... han kom med en søt kjeks, som han hadde smurt et ca 1 cm tykt lag med nugatti (nutella) på, og stakk opp i fjeset hennes uten å spørre oss. Jenta så på den med store øyne og trodde nesten ikke det var sant! Undertegnede holdt på å dåne selvfølgelig men kunne nesten ikke nekte henne det da. Kom til at det fikk være måte på å være nazi, for en gangs skyld, på ferie, med brannsår, og en velmenende mann.

Men hun har aldri fått det til vanlig på brødskiva nei.

Gammel 27-08-07, 11:35   #20
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg har Nugatti og Sjokade i skapet, og HaPå også, faktisk. Men ungene spør aldri etter sånt, de vil ha leverpostei, så sjokolodapåleggene er mine, bare MINE!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.