|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Har du varmluftsovn, kan begge paiene stekes samtidig i hver sin "etasje". Ekstra paiform låner du av naboen.
|
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Hvis du har varmluftsovn, kan du steke to paier på en gang på hvert sitt brett. Null problem. En "fredagsvennlig" pai er tacopai. Serveres evt. med salat. Det finnes oppskrift her på forumet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?
Hm, i grunnen en god tanke. Kan lage to ulike paier kanskje, en tacovariant og en a la det Che linket til.
|
|
|
#4 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Bestille sushi, ikke varmt men veldig enkelt å ordne for vertskapet.
|
|
|
|
#5 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Pai kan lages dagen i forveien og varmes opp. Det er jo lurt også hvis det er litt usikkert akkurat når det blir spist.
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Ja, det går an å bestille noe, så klart, men hadde ikke tenkt til det denne gangen.
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Lager mye pai, gidder sjelden å lage deig selv, bruker den fra butikken. Bruker sjelden paiform. Man kan godt bruke f.eks. de glassformene til Ikea som mange har, da går det inn to i ovnen, eller man kan kle en liten langpanne. Har ikke prøvd det, da trenger man nok to ferdige bunner, mulig man må skjære til, det er i grunnen veldig enkelt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
For meg er den deigkanten en viktig del av paien, så jeg ser for meg at midtstykkene i en slik langpanne blir litt kjipe? Men tror kanskje jeg har to paiformer et sted. Eller noe annet som kan funke. Det er jo ikke så krevende å lage paideig da, så det gjør jeg nok selv i tilfelle. Men de kjøpedeigene er også helt ok.
|
|
|
#10 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?https://frutimian.no/2015/12/05/tant...s-kyllingform/
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Ser veldig godt ut!
|
|
|
#12 |
|
Rockesøster
|
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Ellers, hva med quesedillas, de er så kjekke å lage på forhånd og servere med salat, rømme og guacemole.
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Enchiladas var en velykket vri på tacofredagen hos oss. Det er litt jobb i forkant, men man kan lage klar god tid i forveien, inkludert oppvasken. Så da er det ikke så mye rydding etter middag.
|
|
|
#14 |
|
Licence to thrill
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Har begynt å lage mac n' cheese av og til, lager den med litt skinke, bacon eller pølse. Veldig pop. Den kan lett lages halvveis og så stekes ferdig til slutt. Eller stekes helt ferdig og varmes. Da er det ikke noen greier med deigkanter. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Siden de kommer litt sent, kanskje så sent som kl 22: En god suppe, gjerne med brød til (foccaccia passer til "alt"). Suppen kan stå og godgjøre seg mens du venter på gjestene. Brødet lager du på forhånd/i dag. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Jeg er så lat at jeg kjøper paibunn og lager denne. Får masse skryt og ønsker om oppskrift, ikke rart med all osten, fløte, egg og bacon. Kosemat som får yngste til å glemme at det er grønne grønnsaker i maten.
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Jeg ville gått for noe som ikke er "full middag" så sent på kvelden. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Vi spiser sjelden middag før kl 20 på fredager. Det er ut til at de kommer nærmere 20 enn 22.
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Hadde laget denne kanskje: med foccacia til. Tine hot kyllingsuppe. (den er ikke sterk).
|
|
|
#20 |
|
Licence to thrill
Sv: Middagsgjester fredag kveld - hva kan jeg lage?Den så god ut, Karamell. |
|
|