|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Ja. Jeg er glad i høytidsdager og alle mulige anledninger. Jeg elsker å lage selskap og lage mat. Jeg vil gjerne samle mange mennesker og er oppriktig glad i å være vertinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg er veldig glad i høytidsdager, koser meg med tradisjoner og alt som er annerledes. 17. mai er en arbeidsdag for meg (hilsen leder i skolekorps), så den må jeg bare gjennom. Men alle andre høytidsdager er deilige annerledes pusterom.
![]() |
#23 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg liker slike dager. Jeg elsker det ikke , men har lært meg hva som passer for meg og forsøker tilpasse. Stort sett trenger jeg noen dager for meg selv og i ro og fred etterpå.
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Det er masse jobb, men også en god del kos. Både mannen min og jeg er glade i å lage mat, så det blir veldig ofte vi som inviterer. Det bidrar jo til at det er mye jobb, men det er jo en ting vi liker å gjøre.
![]() |
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Ja, jeg liker høytidsdager. Og ikke minst planleggingen i forkant. Men så har vi egentlig alltid vært nødt til å justere oss etter helse og begrensninger. Det er mye mindre man må enn folk vil ha det til.
![]() |
![]() |
#26 |
Textrovert
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg er veldig glad i feiringene i julen, men de andre høytidsdagene er det ikke så farlig med. I alle fall ikke 17. mai, som jeg har slitt med å like siden jeg var barn. Nyttårsaften var et mareritt år etter år helt til jeg fant ut at det beste er å være hjemme og bare spise god mat og sløve i sofaen. Og korona-17.mai har vært helt ypperlig.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?
Enig, påsken er aller best. Da er det ofte vårlig her i sør og vi er mye ute.
![]() |
#28 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?
Det kan du løse ved å bli en dreven jukser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg elsker alle høytider og alt som hører med. Pluss at jeg legger til litt ekstra i form av mat og borddekking. Jeg gleder meg over forberedelsene og nyter dagene. Synes ofte det er litt nedtur når det er over. Jeg vil helst feire hjemme, gjerne med gjester (men ikke overnattingsgjester), for da får jeg styre med forberedelser og får det akkurat sånn som jeg ønsker. Kunne nok aldri reist bort i julen eller på 17. mai, men påsken og bursdager er mer fleksible for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Tatt på
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg liker høytider så lenge jeg ikke tvinges til å møte i mange selskaper og være sosial og at det skal foregå ting hele tiden. Denne julen har vært fantastisk! Vi har laget den maten vi liker og spiser, har ikke sett en sjel og fått helt roen. Ungene har vært litt sammen med venner, spesielt guttungen har møtt andre fra fotballen/klassen.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg elsker høytider. Pynter masse til påske og feirer fra torsdag før palmesøndag til 2. påskedag. 17. mai og st. Hans feires også. Fastelaven, Lucia-dagen, bursdager, morsdag, farsdag. Vi feirer alt. Jeg vurderer feire bots og bededag (er det ikke noe som heter det? )
![]() |
![]() |
#32 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Nei, jeg koser meg virkelig ikke på høytidsdager, og for min del kunne man gjerne droppet alle sammen. Eneste som er fint med dem er at det er fridager. Nå på nyttårsaften spiste jeg vanlig mat, gikk i daffeklær hele dagen og så på film. Beste nyttårsaften noen gang!
![]() |
#33 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg liker høytidsdager, men mest av alt liker jeg planleggingen og forberedelsene. Jeg tenker masse på hvordan det vil bli og krydrer på den måten hverdagene i forkant. Men nyttårsaften syns jeg nok har tapt seg mange hakk, jeg kan bli veldig vemodig, trist og ettertenksom den kvelden.
![]() |
#34 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg elsker jul og advent, men syns nyttårsaften er oppskrytt. Egen bursdag feirer jeg hos venninne, som har en datter som er født samme dag som meg. Praktisk.
![]() |
![]() |
#35 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg liker god mat og å være sammen med hyggelige folk. Jeg er så heldig at endel av våre juletradisjoner er å være hos andre. Så stiller jeg alltid opp med bidrag om mat og salat og riskrem og kake og hvahardu, men klart det er enklere om det ikke er hos oss (hvilket det også er, noen år). |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?NEI, med store bokstaver..
![]() |
#38 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Ja! Jeg liker høytidsdager.
![]() |
#39 |
Off the map.
|
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Jeg liker å ha fri. Men jeg liker ikke alt styret. Moren min som stresser på mine vegne fordi jeg ikke har vasket her eller der.
![]() |
#40 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Koser du deg på høytidsdager?Ja, jeg gjør stort sett det |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|