|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Riktig vin til maten
Bare en kommentar til det; Jeg spør gjerne, men jeg bruker e-post eller chat og sender inn til varefaglig ansvarlige. De som jobber i butikkene er kanskje bare middels interesserte, men på chat/e-post synes jeg det er bedre svar å få. Så det blir som å sende melding til smørebussen altså, men de er ansatt for å være der for deg, ikke bare for proffene.
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Riktig vin til matenDet finnes Facebook-grupper hvor man kan få tips til vin fra flinke folk - God vin er en sånn. Ellers bruker jeg mye Google når jeg skal finne vin, og dobbeltsjekker vinen med appen Vivino.
|
|
|
#3 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riktig vin til matenJeg har favorittekspeditører jeg har kalibrert med om mat og vin over tid. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Permakulturell
|
Sv: Riktig vin til matenJeg har konkludert med at om vin og film gjelder det samme - jeg hører på råd fra de som har truffet best i forhold til min smak. Jeg googler Birger Vestmos anbefalinger når det gjelder film og Ingvild Tennfjord om vin.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Riktig vin til matenNå leste jeg opp kravspec-en din for mannen, Tjorven, han sier at til denne retten, kraftige smaker, fet and så tenker han følgende:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 29-12-21 kl 18:34. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Riktig vin til matenTillegg fra mannen:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Riktig vin til matenTusen takk for alle gode tips. Jeg vandret rundt på polet mens jeg leste i tråden og på hyllene om hverandre.
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Riktig vin til matenJeg har vært med å starte vinklubb nå i koronaen og kan varmt anbefale polets opplegg, som kan lastes ned gratis. Prisnivåene er utdatert, men det er god hjelp å få på polet og om du er interessert deler jeg gjerne våre opplegg med deg.
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riktig vin til matenEg har heldigvis ein vinopptatt mann og han bruker både tid og energi på dette her. Eg bestemmer kva eg vil lage og han finn vin
|
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riktig vin til matenJeg spør gjerne hvis jeg skal ha noe spesielt, og synes Vinmonopolets ansatte som regel treffer godt og fremstår som veldig kunnskapsrike og interesserte i faget sitt. Det sagt, så fniser jeg fortsatt av siste runde jeg hadde innom polet før jul.
|
![]() |
|
|