Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fatphobia

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-21, 12:08   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fatphobia

Eg skulle inn her og skrive at Olsen sin argumentasjon minner litt om dei som må presisere at «All lives matter», inn mot «Black lives matter»-rørsla sitt slagord. Men så såg eg at Luftslottet skreiv nesten det samme. Ja, alle kropper har skavanker og ulike feil og mangler, som med fordel kan normaliserast. Men eg tenker det er viktig å peike på diskriminering og seie at «dette rammer ei gruppe kropper ekstra hardt», utan at folk utanfor denne gruppa skal overta prosjektet.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 12:14   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten å kjenne Amalie Olsen personlig, så vil jeg påstå at det fremstår ganske åpenbart ut fra hennes profil og hennes uttalelser også i denne artikkelen om at hun kommer til å fortsette med poseringsbildene men poste "body positivity" innimellom, at dette er en lettvinn måte å både late som om hun er sjikkli woke, kunne variere hashtagsene sine littegrann, få noen følgere til og jaggu fikk hun ikke media også! Wooop!

Kroppspositivitet er ikke forbeholdt noen spesielle type kropper, men det betyr ikke at man absolutt trenger å tvinge seg inn i følgespotlyset om man ikke egentlig har noe å komme med.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 14:14   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter og jobber med upbeat-spillelista på øret, og kom akkurat på hvorfor jeg liker sangen "baby got back", utover at den er veldig catchy.

Her er en fin artikkel om Sir Mix-A-Lot som snakker om rasismen i kroppsidealene da sangen ble laget:
https://www.huffpost.com/entry/sir-m...b0c590f7e9544f

Hør gjerne litt nærme på kommentarsporet i starten av sangen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.