|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: God te?Jeg liker det enkle best. For min del Earl Grey (og søsknene Russian Earl Grey). Som oftest kjøpt som Coop x-tra sin billige (og greie) til 5-6 kroner pakka. Synes den er like god som Twinings. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
![]() Sv: God te?
Ja, Earl Grey med blå blomst er en god klassiker. Du får den hos alle tehus, tror jeg, under litt ulike navn. Black Cat har den for eksempel også. De har også rød blomst, og fransk Earl Grey.
![]() |
#23 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God te?Se der, ja! Earl Grey med blå blomst fra Black Cat er et studieminne jeg hadde glemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
![]() Sv: God te?Popcorn te i fra Teapigs er veldig god hvis du er glad i genmai smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: God te?Jeg liker best svart te uten ekstra smakstilsetning, og i det siste har jeg handla hos Perchs, som flere her nevner. For tida har jeg en frokostteblanding, en Ceylon og to typer Darjeeling. Jeg har også prøvd en Afternoon blend derfra, men den lukta så sterkt at den gikk i søpla. Det skal ikke smake frukt og blomster og krydder av te, i høyden litt høy.
![]() |
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
![]() Sv: God te?Jeg drakk afternoon blenden i går og ELSKET den! Jeg syns den var veldig diskret i smaken, og slett ikke mye blomst og krydder.
![]() |
#28 |
Dig for victory!
|
Den jeg prøvde var en spesialutgave, og den var tilsatt et eller annet sterkt parfymert som ikke var teblader, så den kan godt ha vært feilmerket.
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God te?Jeg drikker mye solbærte og Earl Grey i ulike varianter. Det er liksom det jeg kommer tilbake til.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Hm, det er litt vanskelig å se hva den egentlig inneholder, hva som er tilsatt aroma og hva som bare er smaksnoter. Den engelske og den danske teksten er ikke helt enig. Men det ser ut som den også har roseblader og hylleblomst i seg og er aromatisert med vanilje, pære og granateple. Kardemomme er også nevnt, men det finner jeg ikke i smaksbildet. Så det er et hint av noe fruktig der. Jeg drikker gjerne fruktteer og krydderteer, så det at jeg syns denne var nøytral er jo sikkert farget av det.
![]() |
|
|