Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God te?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-21, 12:22   #21
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: God te?

Jeg liker det enkle best. For min del Earl Grey (og søsknene Russian Earl Grey). Som oftest kjøpt som Coop x-tra sin billige (og greie) til 5-6 kroner pakka. Synes den er like god som Twinings.

På hjemmekontoret fortjenes det derimot litt god te også. Og jeg kjøpte en Earl Grey med blå blomst hos Stockfleths. Den er kjempegod! Den har blitt noe som bare må finnes i skapet. Se her. Tror den er å få kjøpt også andre steder.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 12:36   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ma Dalton, her.

Jeg liker det enkle best. For min del Earl Grey (og søsknene Russian Earl Grey). Som oftest kjøpt som Coop x-tra sin billige (og greie) til 5-6 kroner pakka. Synes den er like god som Twinings.

På hjemmekontoret fortjenes det derimot litt god te også. Og jeg kjøpte en Earl Grey med blå blomst hos Stockfleths. Den er kjempegod! Den har blitt noe som bare må finnes i skapet. Se her. Tror den er å få kjøpt også andre steder.

Ja, Earl Grey med blå blomst er en god klassiker. Du får den hos alle tehus, tror jeg, under litt ulike navn. Black Cat har den for eksempel også. De har også rød blomst, og fransk Earl Grey.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 15:48   #23
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Se der, ja! Earl Grey med blå blomst fra Black Cat er et studieminne jeg hadde glemt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 16:55   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker perch sin te veldig godt.

Gammel 16-03-21, 17:42   #25
Fuja
Superaktiv

Fuja sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Popcorn te i fra Teapigs er veldig god hvis du er glad i genmai smak.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:55   #26
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker best svart te uten ekstra smakstilsetning, og i det siste har jeg handla hos Perchs, som flere her nevner. For tida har jeg en frokostteblanding, en Ceylon og to typer Darjeeling. Jeg har også prøvd en Afternoon blend derfra, men den lukta så sterkt at den gikk i søpla. Det skal ikke smake frukt og blomster og krydder av te, i høyden litt høy.

Gammel 17-03-21, 10:21   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drakk afternoon blenden i går og ELSKET den! Jeg syns den var veldig diskret i smaken, og slett ikke mye blomst og krydder.

Jeg fikk en tasting box med 12 ulike teer i, og begynte med den i går kveld.

Jeg tror jeg skal greie å få 3, kanskje 4 kopper ut av hver boks.

Gammel 17-03-21, 10:31   #28
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg drakk afternoon blenden i går og ELSKET den! Jeg syns den var veldig diskret i smaken, og slett ikke mye blomst og krydder. .

Den jeg prøvde var en spesialutgave, og den var tilsatt et eller annet sterkt parfymert som ikke var teblader, så den kan godt ha vært feilmerket.

Gammel 17-03-21, 10:36   #29
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker mye solbærte og Earl Grey i ulike varianter. Det er liksom det jeg kommer tilbake til.

Akkurat nå drikker jeg i tillegg en god dansk Earl Grey (Earl Grey blandet med Lapsang Souchong) og påskete bestilt fra Lille Valkyrien.

Gammel 17-03-21, 10:37   #30
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg drikker vanligvis poser fra dagligvarebutikken, men milky oolong fra Perchs er nydelig.

Enig! Milky Oolong fra Perchs er en favoritt!

Gammel 17-03-21, 10:51   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Den jeg prøvde var en spesialutgave, og den var tilsatt et eller annet sterkt parfymert som ikke var teblader, så den kan godt ha vært feilmerket.

Hm, det er litt vanskelig å se hva den egentlig inneholder, hva som er tilsatt aroma og hva som bare er smaksnoter. Den engelske og den danske teksten er ikke helt enig. Men det ser ut som den også har roseblader og hylleblomst i seg og er aromatisert med vanilje, pære og granateple. Kardemomme er også nevnt, men det finner jeg ikke i smaksbildet. Så det er et hint av noe fruktig der. Jeg drikker gjerne fruktteer og krydderteer, så det at jeg syns denne var nøytral er jo sikkert farget av det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.