|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Korleis er bruken av syltetøy til dine barn? | |||
| Brukar berre syltetøy til spesielle dagar / anledningar |
|
38 | 36,89% |
| Brukar berre lettsyltetøy til spesielle dagar / anledningar |
|
20 | 19,42% |
| Stort sett fri bruk av syltetøy |
|
19 | 18,45% |
| Stort sett fri bruk av lettsyltetøy |
|
9 | 8,74% |
| Og sidan eg alltid lagar teite pollar; er er ein "annet". Spesifiser og kjeft på meg. |
|
17 | 16,50% |
| Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Stort sett fri bruk av syltetøy, men ikke i den forstand at de kan spise bare det. 1-2 ggr i uka.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Hjemme hos oss er det for så vidt fri flyt, men det blir sjelden spist. Bortsett fra nå da, med svigers nydelige hjemmerørte jordbær!
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Hos oss er det kun Emma som spiser syltetøy. Hun får det når hun ønsker, på skive til frokost. Hun har ikke alltid matlyst om morgenen og er fysen på noe søtt og jeg ser heller at hun spiser to skiver med ost og syltetøy enn en halv skive med leverpostei. Det er ikke lov med syltetøy på skivene til annet enn frokostmåltidet.
|
|
|
#5 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Mathias får syltetøy når han vil. Jeg lager alt syltetøy selv, så jeg vet at det inneholder mye bær og forholdsvis lite sukker |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vi lagde forresten selv, når de norske jorbærene var litt ekstra regnvåte og på tilbud. Masse bær og masse sukker var vel oppskriften. Det ble aldri matpakkepålegg av det, vi maulet det med skje rett av boksen til det var tomt. Nå er bare noen få bokser skånet i fryseren, til 1. juledagsfrokosten.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vi har alltid syltetøy i kjøleskapet, for jeg spiser ofte cottage cheese med syltetøy som pålegg. Vanligvis er det en eller annen "redusert sukker"-variant. Poden får det når han ber om det, men jeg tror han glemmer at det finnes, vanligvis, og det går måneder mellom hver gang han ber om det. I matpakken har han aldri hatt det, tror jeg.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Jeg svarte "annet" for vi har aldri syltetøy i hus. Jeg spiser det ikke, og da er det unaturlig å ha det, er ikke noe snuppa trenger. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Jeg gir naturlig lett syltetøy uten tilsetningsstoffer. Hun får ikke tilbudet så veldig ofte, det er litt bingo når vi har det tilgjengelig. Jeg unngår å ha det med i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ræv med ører
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vi bruker 100%-Syltetøyet i snitt engang i uken. Det er ikke yndlingspålegget, men fint for å variere litt. Vi voksne spiser også bare 100%varianten.
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!
Signerer bare jeg, det var jo uansett akkurat det jeg ville skrevet.
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!Stemte annet. Ungene er ikke noe særlig glad i syltetøy, og det er egentlig ikke vi voksne heller. Jeg synes det kan være godt på ost eller cottage cheese, men spiser aldri bare syltetøy. Jeg vil derfor si at barnas syltetøybruk er tilnærmet null. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!Vi har svært sjelden syltetøy, da ingen av oss spiser det på brødskiver. Junior har tydeligvis fått det noen ganger i barnehagen og skryter av at det er så godt, men når han får tilbud om syltetøy f.eks hos farmor så vil han ikke ha det
|
|
|
#14 |
|
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!Bruker stort sett bare rårørte bær, uten stivelse. I det egner seg dorlig i matpakken.
|
|
|
#15 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!Jeg svarte at syltetøy står på bordet til spesielle anledninger. Men det er mer riktig å si av og til, at vi prøver å begrense bruken, og at vi prøver å holde oss til de "sunne" variantene.
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!Jeg svarte Stort sett fri bruk av syltetøy.
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vi har aldri syltetøy i hus. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Jeg krysset av for lettsyltetøy til spesielle anledninger, selv om det ikke stemmer helt. Vi har alltid lettsyltetøy i kjøleskapet, men det brukes sjelden på brødskiva til poden. Han virker egentlig ikke overbegeistret. Det brukes ikke til spesielle anledninger, men det spises ikke daglig liksom.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Ingen av oss voksne spiser syltetøy annet enn til vafler, så vi har det aldri i hus. Vesla synes det smaker ok av og til, men hun liker det egentlig ikke. Hun er ikke glad i søte pålegg, så hun liker ikke sjokoladepålegg eller prim heller. Heldigvis.
|
![]() |
|
|