Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Korleis er bruken av syltetøy til dine barn?
Brukar berre syltetøy til spesielle dagar / anledningar 38 36,89%
Brukar berre lettsyltetøy til spesielle dagar / anledningar 20 19,42%
Stort sett fri bruk av syltetøy 19 18,45%
Stort sett fri bruk av lettsyltetøy 9 8,74%
Og sidan eg alltid lagar teite pollar; er er ein "annet". Spesifiser og kjeft på meg. 17 16,50%
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-07, 14:49   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Snupp har fri tilgang til både syltetøy (100 %-varianten) og Prim. Får han velge selv så velger han som oftest ost, enten gulost eller smøreost.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 14:54   #2
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Stort sett fri bruk av syltetøy, men ikke i den forstand at de kan spise bare det. 1-2 ggr i uka.
Jeg pleier å sløyfe smøret på syltetøyskivene, da kan jeg smøre på et tynt lag som går litt nedi skiva. Blir ikke så mye søl, og ikke like lett å slikke bort.

Gammel 07-08-07, 14:57   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme hos oss er det for så vidt fri flyt, men det blir sjelden spist. Bortsett fra nå da, med svigers nydelige hjemmerørte jordbær!

Gammel 07-08-07, 14:57   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det kun Emma som spiser syltetøy. Hun får det når hun ønsker, på skive til frokost. Hun har ikke alltid matlyst om morgenen og er fysen på noe søtt og jeg ser heller at hun spiser to skiver med ost og syltetøy enn en halv skive med leverpostei. Det er ikke lov med syltetøy på skivene til annet enn frokostmåltidet.

Gammel 07-08-07, 14:57   #5
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Mathias får syltetøy når han vil. Jeg lager alt syltetøy selv, så jeg vet at det inneholder mye bær og forholdsvis lite sukker. Smør bruker ingen av oss og jeg smører også ganske tynt.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 15:12   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi lagde forresten selv, når de norske jorbærene var litt ekstra regnvåte og på tilbud. Masse bær og masse sukker var vel oppskriften. Det ble aldri matpakkepålegg av det, vi maulet det med skje rett av boksen til det var tomt. Nå er bare noen få bokser skånet i fryseren, til 1. juledagsfrokosten.

:digresjon:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 15:14   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid syltetøy i kjøleskapet, for jeg spiser ofte cottage cheese med syltetøy som pålegg. Vanligvis er det en eller annen "redusert sukker"-variant. Poden får det når han ber om det, men jeg tror han glemmer at det finnes, vanligvis, og det går måneder mellom hver gang han ber om det. I matpakken har han aldri hatt det, tror jeg.

Jeg syntes ingen av alternativene i pollen passet helt, for "fri flyt" gjenspeiler ikke egentlig hvor ofte han får det - og ba han om det på hver eneste skive, ville vi nok begrenset det. Så jeg benyttet meg at det siste alternativet (som egentlig alle burde ha med i spørreundersøkelsene sine! ), men jeg tror ikke jeg trenger å kjefte.

Gammel 07-08-07, 15:15   #8
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Jeg svarte "annet" for vi har aldri syltetøy i hus. Jeg spiser det ikke, og da er det unaturlig å ha det, er ikke noe snuppa trenger.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 15:53   #9
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Jeg gir naturlig lett syltetøy uten tilsetningsstoffer. Hun får ikke tilbudet så veldig ofte, det er litt bingo når vi har det tilgjengelig. Jeg unngår å ha det med i barnehagen.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:36   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker 100%-Syltetøyet i snitt engang i uken. Det er ikke yndlingspålegget, men fint for å variere litt. Vi voksne spiser også bare 100%varianten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 00:11   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg gir naturlig lett syltetøy uten tilsetningsstoffer. Hun får ikke tilbudet så veldig ofte, det er litt bingo når vi har det tilgjengelig. Jeg unngår å ha det med i barnehagen.

Signerer bare jeg, det var jo uansett akkurat det jeg ville skrevet.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 21:35   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Stemte annet. Ungene er ikke noe særlig glad i syltetøy, og det er egentlig ikke vi voksne heller. Jeg synes det kan være godt på ost eller cottage cheese, men spiser aldri bare syltetøy. Jeg vil derfor si at barnas syltetøybruk er tilnærmet null.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 23:43   #13
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har svært sjelden syltetøy, da ingen av oss spiser det på brødskiver. Junior har tydeligvis fått det noen ganger i barnehagen og skryter av at det er så godt, men når han får tilbud om syltetøy f.eks hos farmor så vil han ikke ha det

Bringebærsyltetøy på vafler er et must!

Gammel 17-08-07, 11:29   #14
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Bruker stort sett bare rårørte bær, uten stivelse. I det egner seg dorlig i matpakken.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 21:45   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte at syltetøy står på bordet til spesielle anledninger. Men det er mer riktig å si av og til, at vi prøver å begrense bruken, og at vi prøver å holde oss til de "sunne" variantene.

Har vi besøk kommer syltetøyet fram på frokostbordet. Er det en lei dag, med lite spising hender det vi kan tilby det søte. Eller om mammaen ikke greier å holde seg lenger...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 21:52   #16
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg svarte Stort sett fri bruk av syltetøy.
Vi spiser allikevel så lite syltetøy at når jeg først kjøper syltetøy, kjøper jeg den typen jeg synes er god - uavhenging av om det er lett eller ikke. Det kan gå flere uker mellom hver syltetøyskive her i huset.

Gammel 24-08-07, 13:45   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Vi har aldri syltetøy i hus.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 18:31   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker ikke noe særlig det, syns det er for mye sukker i det jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:41   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av for lettsyltetøy til spesielle anledninger, selv om det ikke stemmer helt. Vi har alltid lettsyltetøy i kjøleskapet, men det brukes sjelden på brødskiva til poden. Han virker egentlig ikke overbegeistret. Det brukes ikke til spesielle anledninger, men det spises ikke daglig liksom.

Gammel 07-08-07, 17:20   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av oss voksne spiser syltetøy annet enn til vafler, så vi har det aldri i hus. Vesla synes det smaker ok av og til, men hun liker det egentlig ikke. Hun er ikke glad i søte pålegg, så hun liker ikke sjokoladepålegg eller prim heller. Heldigvis.

Jeg rører ofte bær selv da, med litt Stevia eller Splenda, og serverer feks. til vafler eller is. Det er populært.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.