Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferieønsker

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-20, 21:50   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieønsker

Ja, heldigvis! Jeg ser for meg at å være ulike på dette området kan skape mye forventningskræsj og skuffelser. De feriedageneer jo så dyrebare!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 22:18   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Tja. I utgangspunktet er mannen fryktelig dårlig på ferieønsker, og har ingen problemer med å starte ferien uten noen planer. Men det betyr ikke at han ikke vil gjøre noe i ferien.

Vi har som regel en litt lengre reise i ferien, som vi er sånn noenlunde enige om ( så lenge jeg orger og fikser), og så tar vi med unger til egne besteforeldre hver for oss.

Hadde han bestemt så hadde vi nok vært sammen absolutt hele ferien. Hadde jeg bestemt, hadde vi nok vært mer hver for oss, jeg elsker å være alene hjemme og også å være på tur alene med et eller begge barn.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 22:20   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har omtrent de samme ønskene, jeg organiserer, mannen er fleksi. Vi finner stort sett alltid ut av det. Kan ikke huske at vi har vært særlig uenige.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 22:20   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi prøver å gjøre det slik at alle får litt av det de liker best. Og vi deler oss gjerne i noen dager. Mannen hadde med kidsa på camping og jeg ble hjemme og arrangerte festival f.eks. Når vi er på reise så gjør tilpasser vi oss hverandre alle sammen. Noen ganger gjør vi ting på mine premisser og andre dager på hans. Men de fleste kanskje på barnas premisser. Men vi er ikke så ulike på hva vi ønsker så det er ikke noe problem.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 22:29   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er omtrent samstemte. Vi ønsker begge sol, strand og noe opplevelser. Jeg digger storbyer i tillegg, men det er helt greit for meg å reise til storbyer på andre tidspunkt enn i sommerferien. Hun hater storbyer, så jeg planlegger som regel byferie andre tidspunkt og drar med andre venner. Hun er glad hun slipper.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 23:07   #6
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier være samstemt, i år har vi veldig ulik oppfatning av hva som er ok og hva som er bra for oss totalt.

Gammel 18-07-20, 00:02   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ikke alltid,men alle i familien får komme med ønsker å så gjør vi hvertfall en ting fra hver liste.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 00:11   #8
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi er veldig samstemte. Nå gjør vi stort sett det samme hver sommer, og hittil er det mest styrt av oss voksne, men selvsagt med tanke på at det skal være fint for alle. Vi planlegger og bestiller sammen for lengre turer, evt. planlegger vi sammen og jeg bestiller.

Gammel 18-07-20, 00:46   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett ganske enige.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 07:16   #10
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nå er jo ikke jeg gift lenger, men vi var veldig ulike når det gjaldt ferieønsker og reisemål. Bortsett fra å dra på hytta, da. Det likte vi begge, og gjør det faktisk fremdeles. Drar på hytta sammen, enter alene eller sammen med barn og barnebarn. Ellers er eksen en urban type som liker å slappe av på kaféer, være litt på stranda, oppsøke steder hvor det spilles musikk og eller rusle rundt i et avslappet tempo. Min optimale ferie er mer aktiv, helst med vandring rundt i et eller annet fjellområde, eller i det minste en diger park til å løpe i ved storbyferie. Jeg blir stresset og desperat av å ligge på en strand, og selv om jeg kan finne glede i å rusle sakte rundt i en fremmed by, så må jeg har noe mer aktivitetskrevende i tillegg. Men hytta funker, altså!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 09:05   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vi skal til Italia eller nå Spania på solferie. Halve familien synes ti dager er maks, andre mener minst tre uker. Jeg er mer rastløs og aktiv enn resten av familien, men elsker å ligge på solseng og lese bok. Familieferier er sol, bading, selvhushold, leiebil og utflukter.

Sist redigert av Lavender : 18-07-20 kl 09:53.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 09:15   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mitt ganske ferske forhold er vi foreløpig veldig enige, all tid sammen er bonus (destinasjon underordnet). Tror vi vil være samkjørte over tid også, han har reist mer enn meg og vil gjerne vise meg ulike steder. Ingen av oss ser det som en mulighet med strandferie, vi vil gå/spise/oppleve.

Gammel 18-07-20, 10:25   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil si både-og. Mannen min kunne fint vært hele ferien i en eller annen fjellheim, og gjerne med hytta vår som base. Han syns ikke det er ferie å være hjemme. Jeg liker også å være i fjellet, men har i tillegg behov for sol og varme, liker å være litt hjemme og blir rastløs hvis det er for lite folk eller vi ligger for lenge på ett sted.

Med unntak av at jeg virkelig ikke liker å fiske og han virkelig ikke liker Oslo-ferie, så er vi ganske flinke til å bli med på det den andre foreslår. Han skjønner at jeg trenger litt variasjon, jeg skjønner at han trenger å lande i fjellet og vi koser oss stort sett sammen, bare vi har klargjort behovene våre og sørget for at vi tar litt hensyn til alles behov.

Det er nok også en fordel at vi ser at det er viktig å være åpen for det den andre liker og bli med på hverandres ting.

I år skulle vi vært i Italia og Sveits, og det blir ikke noe av. Jeg har hatt noen hjemmedager, mens han stakk på 24-7-fisketur og det var bra for alle parter. Ellers legger vi planer sammen og har som vanlig sydd sammen noe som alle vil (med unntak av at jeg ikke får sol&varme, men det er sånn det er i år.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 10:59   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er 100% samstemte, og jeg har nok nesten tatt det som en selvfølge siden jeg ikke har opplevd det motsatte. Jeg ser hos vennepar at de ofte har ulike ønsker. Vi har begge lærerferier, så dette er jo en stor fordel. Vi elsker begge å reise, så det er mest økonomien som begrenser oss, ellers kunne vi dratt på tur i alle skoleferier.

Vi liker å oppleve, kjøre rundt, natur, kultur, byer i alle slags størrelser, strender og sol. Jeg liker i tillegg språk, jeg er helt fascinert av fremmede språk og kan bli fengslet av det. Akkurat det siste der er jeg mer opptatt av enn mannen, men han lytter tildels tålmodig på meg.

Ungene våre har andre preferanser enn oss, særlig den ene. Det har vært mer utfordrende i alle år.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 11:12   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi er begge både urbane og eksotiske og elsker ferier til den store verden. Ingen av oss er hytte-, natur og teltmennesker. Feriene er en av våre viktigste felles interesser, både planlegging og gjennomføring.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 11:18   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Både og. Begge vil ha sol, varme og hotell (ingen gidder å lage mat på ferie. ), men jeg vil ha litt mer action. Jeg elsker roadtrip, han vil helst være på ett sted. De siste årene har vi løst det med halvparten av hver.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 11:28   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi er veldig samstemte på ferier. Vi kjørte samme løpet i mange år, campingferie i sommerferien og storbyferie i enten høstferien eller påskeferien. De siste årene er campingferie byttet ut med en tur til varmere strøk på sommeren, i tillegg til en fotballcup.

Det eneste vi ikke var enige om var innkjøp av campingvogn, det var mitt store ønske siden jeg er oppvokst med campingferie hver sommer. Der måtte det en del overtalelse til, men etter første året med vogn var mannen også enig i at dette var en super måte å feriere på heldigvis.

Gammel 18-07-20, 12:39   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ganske like, vi har aldri hatt noen problemer med å planlegge ferie. Vi er også ganske samstemte på hvor vi skal dra. Han liker at jeg planlegger, men han blir med på det meste.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 15:45   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner deg veldig godt, Cumulus. Jeg levde sånn i to tiår jeg også, i sommer er jeg lettet over at eks har med en annen dame på hytta.

Gammel 18-07-20, 15:58   #20
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg forstår deg godt Cumulus.

Nå er jeg omsider skilt (heldigvis). Ferieønsker var en av mange ting vi aldri klarte å kompromisse på. I mange år ble det som han ville, bilferie/hytteferie i Norge eller Danmark. Han følte at han kompromisset, for han ville egentlig helst være hjemme og evt kjøre motorsykkel. Jeg ville på storbyferie, til sol og varme eller bestige fjelltopper. Etter hvert som barna ble større reiste jeg på ferie med dem. I år har jeg fått avlyst to ferier med barna pga korona, påske i Tallinn og sommerferie i Nice. Får ta det igjen post-korona om et år eller tre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.