|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet ut når jeg var nesten 19. Gikk på sykepleierskolen bare en halvtimes bussreise unna, og planen var å bo hjemme. Men; mange av vennene i klassen bodde på hybel på internat og etter to måneder ble fristelsen for stor og jeg flytta også på internat. Var stort sett hjemme hver helg da |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tatt på
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Første gang (om en kan kalle det å flytte hjemmerfra, fikk fortsatt lommepenger av foreldrene mine) var jeg 17 og skulle begynne 2. året på videregående. Flyttet da til en by 1 time unna foreldrene mine. Husleie ble betalt av stipendet fra lånekassen og jeg var hjemme nesten hver helg. Flyttet tilbake når skoleåret var omme, for å så gjenta prosessen på høsten når skoleåret begynte igjen på høsten.
|
|
|
#3 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet hjemmefra umiddelbart etter eksamen. Husker vi sto i aulaen og de ropte opp hvem som skulle opp i muntlig sammen med de venninnene jeg skulle reise av gårde med. Ingen av dem ble ropt opp, men jeg kom opp i norsk muntlig. Da var jeg vonbroten, gitt. Samme dag som jeg hadde innkassert en sekser på muntlig stappet vi en kassebil full og kjørte fra Akershus til Tromsø med flyttelass.
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet ut da jeg var 17 år. Mamma flyttet til kjæresten sin som bodde et stykke unna, og jeg ønsket ikke å flytte med. Kunne sikkert ha flyttet til pappa, men det ble ikke slik av en eller annen grunn. Var ganske moden for alderen (selv om jeg drakk mer enn det som kanskje sunt var), jeg synes i ettertid at jeg var passe gammel. Nusken derimot må nok vente til han er 25.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 18 år da jeg flyttet. Da var jeg ferdig med videregående (begynte 1 år for tidlig på skolen) og flyttet til Oslo for å studere.
|
|
|
#7 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Flyttet 15 mil vekk fra kjøttkakene til ho mor da jeg var 16 for å gå på skole, flyttet hjem etter endt skole og bodde hjemme til jeg var 19. Da flyttet jeg sammen min daværende. 1 daværende til etterpå bor jeg sammen min nåværende og det har jeg tenkt å fortsette med. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 16 år. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 16 og flyttet fra Bergen til Stord for å gå på musikklinjen der. Kunne selvsagt ha gått i Bergen, men det var godt både for meg og mamma å komme litt vekk fra hverandre akkurat da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
aldrende
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet rett etter videregående. Var 19 år og noen måneder, og flyttet ca 60 mil, til Oslo, for å jobbe.
|
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Da jeg var 19 flyttet jeg i egen leilighet. Men bodde alene med min 8 år eldre bror fra jeg var 16 fordi mamma og pappa jobbet i London, og var bare hjemme en helg i ny og ne. Kan ikke forstå hvorfor jeg heller ville være igjen hjemme og gå på vgs her |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var ikke mer enn 15 år, og flyttet høsten etter 9.klasse for å begynne på videregående.
|
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 16 år og flyttet 30 mil for å gå på videregående (musikklinje) i Tromsø. Da jeg gikk siste året på musikklinja flyttet mine foreldre til Trondheim, og da var det 100 mil mellom oss. Det var litt langt, egentlig, men bortsett fra det trivdes jeg veldig godt med å bo på hybel mens jeg gikk på videregående. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Sv: Når flyttet du hjemmefra?18, akkurat ferdig med videregående. flytta ut fra mamma noen måneder før med dunder og brak men hadde ikke penger så jeg flytta til pappa. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Offisielt flyttet jeg ut da jeg var 21. I prinsippet hadde jeg imidlertid ikke bodd hjemme det siste 1 1/2 året da. Først folkehøgskole og deretter på hybelen hos kjæresten.
|
|
|
#18 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Eg flytta på studenthybel da eg var 20.
|
|
|
#19 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Flyttet til England for å ta et skoleår der når jeg var 16. Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle flytte hjemmefra for godt da, men jeg skulle bare bli ett år, men jeg trivdes og ville fullføre skolen med et år til, og etter det ble jeg værende i tilsammen 6 år. Da var det ikke naturlig å flytte hjem igjen når jeg kom etterhvert flyttet tilbake til Norge. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet etter videregående for å gå på forlkehøgskole. Det var rett før jeg ble 19 år. |
|
|
|
![]() |
|
|