|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte klipper dere plenen? Gjødsler?
Nei nei nei, humler stikker akkurat som bier og veps. De har, som vepsen, ikke mothaker, men jeg mener å ha lest at store humler har noe mer gift enn bier og større brodd. Det er visstnok derfor humlestikk kan kjennes som biting og/eller brenning. Se også kapittelet "Beskrivelse > brodd" i Wikipediaartikkelen., det stemmer godt med min egen opplevelse av humlestikk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte klipper dere plenen? Gjødsler?Jeg har nesten et mål plen med diverse trær, pallekarmer og andre hindringer på. Vi skrotet i fjor vår besinklipper og kjøpte en billig og enkel klipper man må skyve og som ikke trenger verken bensin eller strøm. Det er noe av det lureste vi har gjort i hagesammenheng. Plenen må klippes ofte, i de verste vekstperiodene 2-3 ganger i uka, men det blir den fin av. Det er dessuten trivelig arbeid og litt mosjon får man jo også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor ofte klipper dere plenen? Gjødsler?Jeg elsker vår manuelle klipper. Vi overtok en 80-talls som fulgte med huset. Naboene har etter tur lurt på omvi ville ha deres bensindrevne når de oppgraderte sine, men vi takket nei. I fjor trengte vi ny klipper, og gikk for en god gammeldags (men ny) igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|