|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
snur
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå16-åringen får lov å gå på fotballbanen med to kompiser så lenge de holder avstand. Ser dem fra vinduet og nå står de og trikser med 5 meters mellomrom
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåMinsten løp en tur med to kompiser på tirsdag, ellers har vi ikke hatt noe kontakt med noen utenom butikkbesøk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåSynes ikke noe om den til tider høylytte kritiseringen av andre - som regel folk man ikke kjenner og vet noe om. Folk får passe seg selv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg er enig med deg, Pebbles. Vi følger de retningslinjene som er gitt. Jeg har inntrykk av at de vi omgås gjør det samme. Yngste leker utendørs med bestevennen og eldste har hatt en sykkeltur med to venner.
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVi følger også FHI sine anbefalinger. Yngste får ha kjæresten her, de er kun sammen med hverandre. Eller, hun har gått tur med en venninne 2 ganger og med god avstand. Mellomste er på jobb eller hjemme, hun treffer ikke venner. Eldste og kjæresten har levd i selvpålagt karantene i 8 dager, de kommer her i helgen. Mannen må jobbe på kontoret som normalt med få medarbeidere, jeg har hjemmekontor når jeg kan, og møter/ser kun folk på butikken. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVi følger også FHI. Jentene er tenåringer. Store nok til å forstå hvorfor de skal holde avstand. De får være sammen med 1-2 venner ute. Det meste av sosial kontakt er på nett. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåGuttene på 16 og 18 får møte kjærestene sine. Jenta på 6 får ikke møte noen, og hun savne virkelig å ha noen å leke med. Vi voksne har ikke møtt noen.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåUngene har ikke møtt noen siden skolen stengte. Jeg tenker at minste snart trenger det, men eldste klarer seg helt fint med online-henging. Vi har heller ikke møtt noen bortsett fra at jeg måtte på jobb en dag sånn fysisk. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåHer treffer vi absolutt ingen andre enn de vi må treffe, og jeg skulle ønske alle andre tenkte sånn også, så vi ble ferdig med dette drittet.
|
|
|
|
#10 |
|
Rockesøster
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåMan kan ønske i ene hånda og skite i den andre og se hva man får mest av. For noen er isolasjon en enkel øvelse, For andre byr jobb, familiære forpliktelser og shit happens på en hverdag som innebærer mange møter med mennesker. Jeg tror og håper at når man legger sammen krav og anbefalinger så gjør vi alle det aller beste vi kan i denne situasjonen.
|
|
|
#11 |
|
Rockesøster
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Jeg følte for å forklare denne kommentaren litt nærmere etter rødprikkng.
|
|
|
#12 |
|
|
Men du skjønner jo at dette du beskriver her er noe helt annet enn å møte et par venninner for å gå en tur fordi, det blir så trist om dere bare kan snakkes på telefonen, du gjør det? Jeg er helt sikker på at du gjør det. Så da skjønner du også at du ikke er i kategorien som f.eks. apan snakker om.
|
|
|
|
#13 |
|
Rockesøster
|
Selvfølgelig skjønner jeg det. I mitt første innlegg siterer jeg ingen eller diskuterer for eller i mot, jeg prøvde bare å illustrere at det ikke er like enkelt å følge reglene eller, som noen tar til orde for, praktisere enda strengere tiltak enn reglene satt av myndighetene.
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nemlig. Og nettopp fordi det er en masse slike ting som du beskriver som skjer rundt om, så synes jeg at vi alle skal unngå å gjøre ting man har lyst til som egentlig er rom for innenfor anbefalingene, hvis man ikke MÅ - for at det skal være rom for mer akutte, nødvendige ting. Det er den totale summen av kontakt mellom folk som skal minimaliseres. Da er det fint hvis alle dropper alt som ikke er absolutt nødvendig. Selv når det egentlig er innafor. Jeg vil ut av denne situasjonen. Derfor bidrar jeg med alt JEG kan.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Nettopp derfor er det flott at de ikke har måttet ty til isolasjon. Fordi mange har det sånn som du beskriver. Mange må faktisk, fordi noe annet er direkte skadelig. Men hva om vi havnet med isolasjon nettopp fordi altfor mange syntes det var lettvint at hvert barn hadde 2 venner? Koselig å gå 5 familier sammen? God tid til å pusse opp? Det er dem som trenger fleksibiliteten i dagens retningslinjer det går utover når folk ikke tenker selv. Man må ikke gjøre alt som er lov. Det er lov å dra på byen i Oslo i dag også, men det er et pussig valg å ta når det er varslet om skjenkestopp på grunn av smittefare. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
Er det galt å pusse opp også nå? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVi følger FHI, og jeg syns de er mye tydeligere nå enn de var til å begynne med. I praksis vil det si at jentene har et (svært begrenset) sosialt liv, med en venn hver. Og langt fra hver dag.
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Ja, det er uaktuelt.
|
|
|
#20 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg går tur med min faste turvenninne. Mannen er ikke ute annet enn til og fra jobb, hvor han er alene.
|
![]() |
|
|