|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - gi tilbake?Jeg hadde gitt tilbake i en prisklasse som passet min lommebok. En blomst eller noe konfekt eller noe.
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: Julegaver - gi tilbake?Kan trenger absolutt ikke gi tilbake for tilsvarende pris. Har jula blitt et regnskap som skal gå i null, eller til og med pluss, liksom?
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julegaver - gi tilbake?
Jo. Jeg skrev vel en annen tråd en gang hvor jeg ønsket råd om noe annet ifht det. ...
Det er her vi er også. ... Sist redigert av Avatar : 10-12-19 kl 07:32. Årsak: Fjernet litt personlig info, så kan det heller være en generell gavetråd. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Julegaver - gi tilbake?Jeg hadde enten ikke gitt tilbake, eller gitt et glass hjemmelaga julekaker e.l. I flere år fikk jeg julegave av en kollega som jeg ikke haddd noen omgang med på fritiden. Hun var heller ikke den kollegaen jeg sto nærmest. Jeg takket pent hvert år, men ga aldri gave tilbake. Det føltes ikke naturlig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Sv: Julegaver - gi tilbake?Jeg elsker både å gi og å få gaver, men har i hele mitt voksenliv vært veldig bestemt på at å bytte gaver av plikt og/eller bytte gaver med lik verdi, det gjør jeg ikke.
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julegaver - gi tilbake?Takk for alle svar! Jeg har alltid kjøpt tilbake og kommer til å gjøre det i år også, så får jeg heller vurdere underveis. Om vi skal gjøre det med alle foreldre til kjærestene til barna våre kan det blir mange etterhvert. De tre eldste er som sagt samboere, så det er jo seriøse forhold som har vart. Må innrømme jeg gjør det fordi jeg føler det er det eneste riktige, ikke fordi jeg har lyst eller syns det er så koselig. Derfor jeg startet tråden egentlig. Sist redigert av Avatar : 08-12-19 kl 17:56. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Julegaver - gi tilbake?Det du eventuelt også kan vurdere er gaver fra Unicef, Kirkens bysmisjon eller andre som produserer og selger ting der overskuddet går til et godt formål. Jeg vet ikke om det er nevnt av noen.
|
|
|
#9 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Julegaver - gi tilbake?Jeg tror (håper) at jeg ikke hadde gitt tilbake, ev. gitt tilbake i en langt rimeligere prisklasse. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julegaver - gi tilbake?Jeg ville også gitt noe, men ikke i prisklassen. Hadde antagelig gitt en blomst, eller et glass med noe hjemmelaget. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Det vil jo gjøre det umulig med vennskap på tvers av klasse. Jeg vil tro det ikke er en rødvin til 400kr men heller en til 4000kr. Det er hele julegavebudsjettet til ungene mine.
|
|
|
|
#12 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Julegaver - gi tilbake?Det er jo bare tullete å bytte vinflasker. Dersom jeg hadde gitt noe, hadde jeg i hvert fall gitt noe annet |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg hadde tenkt at de har greie på vin, og ønsket å gi meg noe jeg kanskje ikke hadde kjøpt meg selv. Så jeg hadde prøvd å finne på noe tilbake som de ikke hadde fått tak i eller tenkt på å kjøpe selv, gjerne noe lokalt (eller hjemmelaget, hvis jeg kunne sånt).
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Njæ, jeg vil heller tro vinen er i 400,- enn i 4000,- kroners klassen. Selv de rike har grenser for hva de gir til «fremmede». |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Selv Ingvild Tennfjord omtaler vin til 400 som dyrt. Og det er jo det. Vin til 4000 er for spesielt interesserte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Jeg har ikke peiling. Det var mer ment som et bilde. 400kr er VELDIG mye penger å bruke på en gave man ikke har tenkt til å kjøpe.
|
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Det kommer jo helt an på økonomien og prioriteringen. 400 kr er sånn ca en pakke tobakk, Se og Hør, en 4 pk cola og 200 gr. sjokolade. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det er jeg enig i. Det er summen jeg bruker på mine to tantebarn. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Julegaver - gi tilbake?Jeg hadde nok ikke gitt noe tilbake. Det høres jo ut som du har mer enn nok familie å kjøpe til.
|
![]() |
|
|