|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?Jeg sier nok skvetti. Om jeg måtte bruket den tempusformen. I realiteten ville jeg gjort om til presens. Sier skrevet, sunget osv. Men skvettet er sånn småtissing som hunder gjør.
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?Jeg har også skvetti.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?Jeg skvetti eller ble skremt (
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?Ingen som kvepper, kvapp har kveppet her? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?
Jeg kan si det, og ville nok sagt kvept (ikke kveppet) i stedet for skvettet, selv om jeg bruker skvette oftere enn kveppe i de andre bøyningsformene.
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette! Jeg sier at jeg skvatt, men her i huset er det bare hundene som har skvettet. På det nye teppet under spisestuen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?Har skvettet. Synes ikke den er så ille jeg
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?Skvotte på min opprinnelige nordnorsk; antagelig, hm, skvetta nå?
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Jo - de få gangene jeg er i situasjonen hvor "skvotte" har vært naturlig ender jeg alltid opp med en undringsrunde om hvordan dette skal uttales. (skriftlig er jo grei, selv om å "skvettet" indikerer mer inkontines enn lettskremthet for min del)
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: Perfektum av å skvette (som i å bli skremt)?Man bare sier det ikke.. Har har blitt skremt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Jeg er her. Kan ikke fortelle hva jeg sier hverken på nordnorsk eller trøndersk, blir alltid usikker. Har skvotte? Skvætta? Alt høres ut som tulleord, og jeg ender med å omformulere meg.
|
![]() |
|
|